ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Státy jižní Afriky VY_32_INOVACE_Ze z 2
Advertisements

JIŽNÍ a VÝCHODNí AFRIKA
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Republika Jižní Afrika Jarmila Kovářová. Republika Jižní Afrika nejvyspělejší stát Afriky nejvyspělejší stát Afriky větší stát (1,2 mil. km ², 44 mil.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
Jižní Afrika.
VY_52_INOVACE_03/2/20_ZEMĚPIS
Afrika - povrch: pohoří, nížiny, pánve, pouště
Jižní Afrika.
JIŽNÍ AFRIKA POLOHA,ROZLOHA:
Jihoafrická republika
Jižní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
VÝCHODNÍ AFRIKA.
Jižní Afrika.
Afrika – Jižní Afrika VY_32_INOVACE_Z SR Mgr. Kosík Lukáš
Afrika – Východní Afrika
JAR Autor: Mgr. Marian Solčanský
Jižní Afrika Autor: Mgr. Marian Solčanský
Jižní Afrika STÁTY. Jižní Afrika STÁTY státy Jihoafrická republika, Angola, Botswana, Zambie, Zimbabwe, Lesotho, Malawi, Mosambik, Namibie, Svazijsko,
Jižní Afrika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
 k jižní Africe náležejí státy ležící jižně od 10° j. š.  součástí je i Madagaskar a další ostrovy v Indickém oceánu.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Afrika - státy test Základní škola Libina, příspěvková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Jižní Afrika.
J IŽNÍ A VÝCHODNÍ A FRIKA Mgr. Jana Nováková. V ÝCHODNÍ A FRIKA nejméně hospodářsky vyspělý region významná jen produkce kávy, bavlny a koření četné rezervace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Markéta Pravdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_20 NUTS 2 – Moravskoslezsko TEMA:Česká.
Afrika – úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VY_32_INOVACE_Vac_II_12 Jižní Afrika Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY II. Autor: Hana Brýdlová.
J IŽNÍ A FRIKA Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_15_NUTS 2 - Praha TEMA:Česká republika.
Jižní Afrika. I. Přírodní podmínky 1.Nejvyšší pohoří na jihu Afriky (5 + 4). 2.Střed kontinentu na jihu Afriky vyplňuje poušť (8). 3.Při pobřeží Atlantiku.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_03_ Vodstvo České republiky TEMA:Česká republika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_02_Afrika Autor Vladimír Kopal.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Afrika.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 6
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZEMĚPIS - SVĚT Východní a Jižní Afrika
VY_32_INOVACE_Vac_II_02 Afrika –povrch a nerostné bohatství
VY_32_INOVACE_ZE6-01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AFRIKA – STÁTY/VÝCHOD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Afrika – úvod Obr. 0 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
PRAVIDLA HRY Odhalte totožnost muže na obrázku. Jak souvisí s regionem Jižní Afriky? CITACE ÚVOD.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Afrika - poloha Leží na všech 4 polokoulích: S,J,Z,V
Afrika - poloha Leží na všech 4 polokoulích: S,J,Z,V
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02B_17_ Jižní Afrika TEMA: Mimoevropské regiony ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 3.1.2013

Anotace: Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, 430 01 Třída: 2. ročník 4. letého gymnázia Výstup: Powerpointová prezentace Vzdělávací oblast: Mimoevropské regiony Obor: Zeměpis/Geografie Tematický okruh:Regiony Afriky Využití: Výuka zeměpisu / geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, atlas Inovace:Materiál je určen jako doplnění k přípravě pedagoga, přičemž má za cíl zvýšit atraktivitu a názornost v rámci vyučovací hodiny. V některých částech je formou animací zajištěno, aby studenti pouze pasivně neposlouchali výklad, ale také museli hledat v atlase a společně s pedagogem tím vytvářeli svůj zápis do sešitu. Animace se odkrývají po kliknutí-studenti mohou své odpovědi psát elektronickým perem a vložená textová pole slouží ke kontrole. Materiál je určen k interaktivní výuce.  

Jižní Afrika

Pokuste se podle následující osnovy sami charakterizovat J Afriku Státy a jejich hlavní města (10) nezapomeňte na ostrovy (4) Povrch Pouště (2) Jak vzniká poušť na Z pobřeží? pohoří na JV 3. Vodstvo řeka Orange s přítokem…. hlavní vodním tokem je ……………… najdeme zde i slavné Viktoriiny vodopády Rostliny a živočichové Nerostné suroviny Zemědělství

Malawi Lilongwe Seychely Victoria Angola Luanda Komory Moroni Zambie Lusaka Zimbabwe Harare Mosambik Maputo Namibie Windhoek Mauricius Port Louis Botswana Gaborone Madagaskar Antananarivo Svazijsko Mbabane Lesotho Maseru JAR Pretoria

poušť Kalahari bezodtoká pánev (šotty) Povrch poušť Kalahari bezodtoká pánev (šotty) poušť Namib bezodtoké pánve (šotty) 2 Namib Studený Benguelský proud 1

na JV Dračí hory 1 3 2 4

Vodstvo řeka Orange s přítokem Vaal hlavní vodním tokem je Zambezi najdeme zde i slavné Viktoriiny vodopády (128m)

Rostliny a živočichové 2 Rostliny a živočichové savany divoká zvěř člověkem téměř vyhubena =) jen v rezervacích Krugerův NP (nejstarší, 1898) 1 Surikata – JZ Afriky 4 3

Madagaskar Lemuři 2 3 1 Baobaby 4

Nerostné suroviny - vyhledejte v mapě 1 nejbohatší z celé Afriky „Měděný pás“ – měď, kobalt Madagaskar - tuha JAR zlato, platina, diamanty fosfáty č. uhlí Největší diamant, co byl kdy v J Africe nalezen Cullinan - vážící 3 106,75  karátů 2 3 Vybroušeno z něj bylo 9 diamantů, největší Star of Africa

1. Evropané Portugalci, později Britové Obyvatelstvo: 1. Evropané Portugalci, později Britové Struktura: Bantuové Sanové (Křováci) a Hotentoti Búrové Na Madagaskaru – Malgaši 3 2 Malgašské děti Sanové při rozdělávání ohně

Převládá Křesťanství, ale najde zde i islám a animismus rasová segregace „Apartheid“ v JAR V současné době problémem - AIDS (cca 1/3 všech nakažených světa) 2 1 3

Zastoupen především těžební průmysl a zemědělství Hospodářství Dominantní postavení JAR Zastoupen především těžební průmysl a zemědělství V zemědělství významná velká hospodářství bělochů Cestovní ruch Krügerův NP

Slide 5 - vytvořeno J. Pravdou v programu ArcGIS Slide 6 - 1. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Africa_satellite_orthographic.jpg> Licence: Public domain. Slide 6 - 2. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dune_7_in_the_Namib_Desert.jpeg> Licence: GNU Free Documentation. Slide 7 – 1,2,3,4 foto M. Horák slide 8 - Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Victoria_Falls_from_Zambia%28August_2009%29.jpg> Licence: GNU Free Documentation. slide 9 – 1,2,3. foto M. Horák slide 9 - 4. Sara a Joachym. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Suricates,_Namibia-2.jpg?uselang=cs> Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 2.0 Generic. Slide 10-1. Vaseen, F.Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Madagascar,_White-headed_Lemur.jpg?uselang=cs > Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 2.0 Generic. Slide 10-2. Vaseen, F.Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Black-and-White_Ruffed_Lemur,_Mantadia,_Madagascar.jpg?uselang=cs > Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 2.0 Generic. Slide 10 – 3. Cilibul. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baobab_05.jpg > Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 3.0 Unported. Slide 10 – 4. Cilibul. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baobab_11.jpg > Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 3.0 Unported. Slide 11 – 1. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cullinan_copie_1%28R%C3%A9publique_d%27Afrique_du_Sud%29.jpg> Licence: Public domain. slide 11 – 2. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cullinan_Diamond_and_some_of_its_cuts_-_copy.jpg > Licence: GNU Free Documentation. slide 11 – 3. Parsons, P.Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:South_Africa-Cullinan_Premier_Mine02.jpg > Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 3.0 Unported. Slide 12 – 1. Klímová, E. a kol. Školní atlas světa. 2. vyd. Praha: Kartografie, 2008.s. 105. ISBN 978-80-7011-925-9. Slide 12-2. Sewell, I. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:BushmenSan.jpg > Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 2.5 Generic. Slide 12-3. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Childs1.jpg> Slide 13 – 1. South Africa the good news. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nelson_Mandela-2008_%28edit%29.jpg > Licence: Creative Commons Attribution Share Alike 2.0 Generic. Slide 13 -2. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:DurbanSign1989.jpg> Slide 13 – 3. Wikipedia. [on line][cit. 3.1.2013] Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:HIV_Epidem.png>