Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Advertisements

Cesta ke kvalitě v praxi
Ze zástupce ředitelem Mgr. František Rada
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Jak vybudovat úspěšnou zahraniční spolupráci II. Motto: Na ´družbu´ si již nehrajeme … Workshop IV.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Výstupy z Úvodního semináře
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Každodenní chod školy S čím za kým. Struktura školy Vedení školy (ředitel, zástupci ředitele) Sekretářka (hospodářka) školy Vedoucí předmětových sekcí.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov vznikla v rámci projektu: „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov“ Jak na společné.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Počet odevzdaných dotazníků: 40.  Kvalitní pedagogický sbor – 2x  Netřeba cokoli měnit  Skvělá úroveň výuky  Pohodové prostředí školy,
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
Jednání řídícího výboru MAP Český Krumlov
Výsledky dotazníkového šetření
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
MAP – Místní akční plán ORP RK
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Šablony OP VVV a podpora nadání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktuální informace o stavu
Plán vzdělávacích aktivit
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
IP Alena Kopáčková (DFP)
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Základní škola a Mateřská škola Kozlov, příspěvková organizace
Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum?
Transkript prezentace:

Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu Kulatý stůl MŠ Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu

Spokojenost ředitele a vedoucí učitelky se současným modelem

Spokojenost ředitele a vedoucí učitelky se současným modelem

Výsledky našeho dotazníkového šetření Dotazník vyplnilo 13 vedoucích učitelek MŠ a 14 ředitelů ZŠ sloučených málotřídních škol

Výsledky z našich dotazníků Na čem se ředitelé a vedoucí učitelky shodli Potřeba mít jasně rozdělené kompetence Důležitost mít jasně vymezené pravomoci (kladně odpověděly všechny vedoucí učitelky a 13 ředitelů ze 14) Tvorba ŠVP MŠ je na vedoucí učitelce MŠ Co se týče převahy pozitiv či negativ, obě skupiny jsou spíše skeptické (ředitelé škol jsou mírně optimističtější)

V čem se pohled liší Zejména v míře komunikace

Pozitiva sloučení Jak to vidí ředitelé ZŠ Jak to vidí vedoucí učitelky Ušetření provozních nákladů (6) Spolupráce (5) Jednodušší přechod z MŠ na ZŠ (5) Další: lepší propojení mezi dětmi, častěji se navštěvujeme, propojené vzdělávací cesty, jednotné vedení, jednotná koncepce, navázání kontaktu s rodiči, žádné nevidím, více učitelů pro organiazci mimořádných aktivit spolupráce ZŠ a MŠ (5) Snadnější přechod předškoláků do ZŠ (5) Společné akce (4) Využívání společných prostor (2) Další: Jednotná administrativa, možnost realizace více zajímavých akcí, možnost půjčování pomůcek, knih, vzájemné návštěvy, společná vize školy, společné vedení, porady, učitelky MŠ se mohou účastnit zápisu do ZŠ

Negativa sloučení Jak to vidí ředitelé ZŠ Jak to vidí vedoucí učitelky Finance (7) Malá informovanost (2) Nepochopení a neznalost (2) O všem rozhoduje ředitel ZŠ (3) Ohlížení se na ZŠ při plánování akcí Rozdílné názory učitelek MŠ a ředitelky Větší zodpovědnost a administrativní zátěž pro ředitele ZŠ (6) Nekompetentnost ředitele ZŠ k vedení MŠ (3) Další: horší spolupráce s vedoucí učitelkou, obtížnost při rozdělení kompetencí, MŠ v jiné budově, organizace výletů, odlišné problémy mezi ZŠ a MŠ, papírování, personální nevraživost učitelek ZŠ a MŠ

Diskuze v rámci kulatého stolu MŠ

Diskuze k jednotlivým oblastem Ekonomická oblast – rozpočtování, plánování, účetnictví Oblast koncepce MŠ a plánování – strategické plány, ŠVP MŠ Organizační oblast – zastupování, organizace akcí, BOZP, PO kontrola Oblast personální a vedení lidí – pravomoci a povinnosti, pracovně právní, kontrola DVPP, komunikace, nenárokové složky platu

Co s tím? Co je potřeba změnit? Diskuze Co s tím? Co je potřeba změnit?