Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 15. 1. 2013 - 15. 3. 2015 cílová skupina: žáci 1. stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS pedagogové těchto škol realizátor: kmenový realizační tým: 4 lidi (koordinace, administrace, metodika, lektorování) + externí spolupracovníci
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 Jak jsme postupovali při definování výstupů? metodika logického rámce Kažmierski T., Pelcl P.: Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace, REC ČR a CpKP, 2003 Hierarchie cílů Ukazatele /indikátory Zdroje a prostředky ukazatelů Předpoklady a rizika Cíl Specifický cíl /účel Očekávané výstupy a výsledky Klíčové aktivity
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 Cíle projektu * SVP - speciální vzdělávací potřeby Uplatňování a zlepšování metod a forem pro-inkluzívního vzdělávání žáků s SVP v základních školách. KA 1, KA2 Rozvoj metodické a didaktické pomoci při vzdělávání žáků se SVP* a jejich integraci do škol hlavního vzdělávacího proudu. KA 3, KA 4 Zvýšení kompetencí pracovníků škol a školských zařízení k inkluzívnímu vzdělávání. KA 2
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 KA 1, KA 2 – programové vzdělávací cykly se třemi základními tematickými liniemi: osobnostně-sociální výchova, environmentální výchova a rukodělné činnosti (v cyklu 8-12 setkání) VÝSTUPY: Lektorské metodiky programů – 3 typy vzdělávacích cyklů, celkem 7 realizací (indikátory) Realizace vzdělávacích cyklů – zapojeno 14 škol v 7 realizacích (indikátory) Evaluační zpráva č. 1 a č. 2 Odborný článek o evaluaci programového cyklu s praktickými doporučeními efektivních a rizikových aktivit vzhledem k uplatňování metod a forem proinkluzivního vzdělávání žáků ZŠ na 1. stupni Realizace konference pro pedagogy (indikátory)
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 KA 3 – metodická příručka pro pedagogy vznikla na základě realizací programových cyklů VÝSTUPY: Metodická příručka obsahující metodiku vzdělávacího cyklu pro žáky ZŠ a ZŠP 1. stupně - 80 stran a CD 150ks - vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce a průřezová témata - obsahuje cíle, aktivity, motivační prvky, doporučení na zpětnovazební aktivity, pracovní listy; doplněna fotografiemi a ilustracemi; uvádí konkrétní příklady a doporučení ověřené praxí elektronická verze ke stažení z webpage realizátora projektu
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 KA 4 – výuková pomůcka vznikala průběhu realizací programových cyklů – koncept, ověření v praxi, výroba VÝSTUPY: 300 ks výukové pomůcky pro žáky a žáky se SVP – kapsář s pracovními listy (24) a návody (tématické oblasti Práce s drobným materiálem, Lidé kolem nás, Rozmanitost přírody)
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 Plánování výstupů a praktická realizace Programové cykly vývojové precizační Workshop pro pedagogy konference Příručka o evaluaci odborný článek Pomůcka - sešit pomůcka - kapsář Co ovlivnilo rozdíl mezi plánovanými výstupy a reálnými výstupy? doba schvalování projektu, personální změny v týmu, který projekt psal a který jej realizoval, praxe a aktuální poptávka podporovaných osob, nerealistické představy či tvořivost realizátorů
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/02.0016 Děkuji Vám za pozornost! www.remesla.cmelak.cz jolana.stanova@cmelak.cz