I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní skupiny živočichů
PRVOUKA 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ŽIVOČICHOVÉ.
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
zvířata Ve volné přírodě
Vnitřní a vnější stavba těl savců
Který živočich do řady nepatří
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
VY_32_INOVACE_06-49 Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Prvouka Tematický okruh: Živá příroda Téma: Živočichové – společné.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Obratlovci: opakování
Příroda na jaře 3 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.34_Živá_a_neživá_příroda.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Prvouka – 3. ročník, Společné znaky živočichů. Mgr. Eva Znamenáčková

PŘIJÍMÁNÍ VODY A POTRAVY - vodu přijímají všichni živočichové - je součástí i jejich těl - potrava jim poskytuje živiny

VYLUČOVÁNÍ - z těla vylučují živočichové různé látky tekutý odpad - (pot a moč) pevné nestrávené zbytky potravy - (trus) oxid uhličitý - (při dýchání)

DÝCHÁNÍ - všichni živočichové dýchají - savci, ptáci, plazi PLÍCEMI - savci, ptáci, plazi a obojživelníci v dospělosti oxid uhličitý kyslík ze vzduchu

- ryby a pulci obojživelníků ŽÁBRAMI oxid uhličitý kyslík ve vodě

- hmyz VZDUŠNICEMI nervy vzdušnice svaly dýchací otvory

REAKCE NA ZMĚNY V PŘÍRODĚ přečkávají ve stavu strnulosti (např. ryby, žáby, ještěrky) ZIMU prospí zimním spánkem (např. netopýr, ježek, jezevec) tažní ptáci odlétají do teplých krajin (čáp, vlaštovka, špaček) - před velkým horkem se ukrývají (např. hlemýždi)

POHYB - z místa na místo se živočichové pohybují různými způsoby chodí - ježek, kráva, medvěd… běhají - gepard, vlk, kůň… skáčou - žába, veverka, kůň… plazí se - had, žížala, hlemýžď… létají - motýl, špaček, netopýr… plavou - kapr, pstruh, užovka…

VNÍMÁNÍ OKOLÍ SMYSLY - živočichové přijímají informace o svém okolí pomocí smyslů: zrak, sluch, čich, hmat a chuť oči kočky za světla za tmy

RŮST A VÝVOJ - některá mláďata se rodí slepá a jsou odkázána na péči rodičů -jiní živočichové po narození se hned osamostatní – např. ryby -postupem času se mění v dospělého jedince

VÝVOJOVÁ STÁDIA ŽÁBY žába vajíčka pulci

VÝVOJOVÁ STÁDIA MOTÝLA vajíčka kukla housenka motýl

ROZMNOŽOVÁNÍ - spojením a oplodněním samice samcem vznikne nový jedinec rodí se živá mláďata se líhnou mláďata z vajíček

DÝCHAJÍ plícemi žábrami vzdušnicemi pes pulec motýl kos kapr včela zmije štika komár motýl pes pulec kos kapr včela štika zmije komár

rodí živá mláďata líhnou se z vajíček jezevec sýkorka netopýr želva delfín papoušek ježek jiřička jezevec sýkorka netopýr želva papoušek delfín jiřička ježek

Zdroje: http://www.moje-kocka.cz/vyziva/ http://www.vasevec.cz/vip-blogy/zbynek-fiala https://www.google.cz/search?q=zrak+ko%C4 http://faunaweb.blog.cz/1305 http://zvirata.hyperinzerce.cz/fretky/inzerat/4462840-mladata-fretek http://domaci-chov-drubeze-a-kraliku.webnode.cz/odchov-kurat/ http://www.montedi.cz/montedi/eshop/5-1-Kosmicka-vychova/0/5/72-Zivotni-cyklus-Safariology-motyl http://flora-and-fauna.blog.cz/en/1212/vyvoj-zaby JÁ A MŮJ SVĚT – učebnice pro 3. ročník – Nová škola