k diagnostice některých jaderné elektrárny jako

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá jadernou energetikou Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s klady.
Advertisements

Jaderná energie.
Jaderná energie Objevitelé Jaderné elektrárny Jaderné zbraně
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
NÁZEV:HIROŠIMA A NAGASAKI
Vytvořil: Stanovský Michal, 9. A Zdroj: Wikipedie
Jaderná energie.
Druhá světová válka III.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Jana Nachtigalová Martin Šmídek Pavlína Dvořáková Pavel Linhart
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Jaderné elektrárny Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Jaderná energie Martin Balouch, Adam Vajdík.
Jaderná energie.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
Ekologické důsledky války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Jaderná Energie.
Svržení atomových bomb na japonská města v srpnu 1945
Jaderná energie Jaderné zbraně.
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
VY_32_INOVACE_2D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Štěpení atomu a řetězová reakce
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
První světová válka III
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Elektronická učebnice - II
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Válka v Tichomoří uč
Enrico Fermi – 1942 Chikago, řetězová reakce, zaměření na energetiku
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VYPRACOVAL:JOSEF SEKANINA A JAROSLAV BAREŠ. 1. mezník Obecně přijímaným datem začátku války v Evropě je 1. září 1939, kdy nacistické Německo napadlo Polsko,
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VIII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Studená válka.
II. světová válka 1945 (II.) Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
VY_32_INOVACE_B3 – 11 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Jaderné zbrojení. Země, které se vzdaly vývoje jaderných zbraní Austrálie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Irsko, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Kanada,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Dnes žijeme v samostatném státě a jako úřední jazyk používáme češtinu. Problémy.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_32_ VÝVOJ ATOMOVÉ JADERNÉ ZBRANĚ ZA II. SVĚTOVÉ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa RUDOLF II. - CÍSAŘ A KRÁL Rudolf II. Rudolf II. byl veliký milovník umění. Známá.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa města s ulicí Křižíkova: Brno, Liberec, Benešov, Krásná Lípa, Čelákovice, Jičín,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_34_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Řetězová reakce.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa V roce 2008 začíná světová finanční a hospodářská krize. SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Joseph Heller Joseph Heller služba u letectva účast ve 2. světové válce.
Válka v Tichomoří a v Africe. Pearl Harbor Je přístav na Havajských ostrovech s vojenskou základnou USA Japonská letadla zde provedla útok 7. prosince.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Názvy částí mnoha českých měst (Pardubice,Žďár n. Sázavou, Teplice, Zlín…) EDVARD.
Jaderná Energie Jaderná bomba. Byla poprvé vyvinuta ve Spojených státech v rámci vojenského projektu Manhattan.Spojených státechprojektu Manhattan Základní.
Thomas Alva Edison – geniální vynálezce
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
Let člověka do kosmu Jaký je přínos kosmonautiky pro dnešní život?
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis ročník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
1. Co je to astronomie? Jedna z nejstarších věd.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
JADERNÉ ŠTĚPEnÍ JADERNÁ BOMBA
Transkript prezentace:

k diagnostice některých jaderné elektrárny jako Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Použití atomové bomby na konci 2. světové války Jak se v současnosti využívá jaderná energie? jaderné reaktory se také používají k pohonu lodí a ponorek v lékařství k diagnostice některých nemocí a jejich léčení jaderné elektrárny jako velmi šetrné zdroje výroby elektrické energie Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Co už o tématu znám? Jaderná energie je energie, která existuje a uvolňuje se z jaderných reakcí v atomovém jádře. Jaderná zbraň nebo též atomová zbraň je zbraň hromadného ničení, založená na principu neřízené řetězové reakce jader těžkých prvků. Jaderná bomba byla poprvé vyvinuta ve Spojených státech v rámci vojenského projektu Manhattan. Projekt probíhal v laboratořích v Los Alamos za vedení Roberta Jacoba Oppenheimera.

Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Little Boy - byla pojmenována uranová jaderná puma, která byla 6. srpna 1945 svržena z amerického bombardéru na japonské přístavní město Hirošima. Fat Man – plutoniová jaderná puma, která byla 9. srpna 1945 svržena z amerického bombardéru na japonské přístavní město Nagasaki. Konvenční zbraň - je taková zbraň, která neobsahuje toxické, chemické složky nebo nepatří mezi jaderné zbraně. Jaderná velmoc - stát, který disponuje jadernou zbraní. V roce 2012 existuje devět států, které vlastní jaderné zbraně. USA, Rusko, Čína, Indie, Británie, Francie, Pákistán, Izrael a Severní Korea. Jaké si řekneme nové termíny a názvy?

pro rychlejší ukončení Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Japonsko vedlo v Pacifiku proti Američanům válku. Co si řekneme nového? Američané by museli dobývat japonské ostrovy konvenčními zbraněmi. Počet obětí takových bojů by představoval šestimístné číslo. Američané chtěli novou zbraň použít pro rychlejší ukončení bojů s malými ztrátami na americké straně. Také zde hrála roli snaha ukázat sílu Stalinovu Sovětskému svazu. Nakonec funguje použití jaderné zbraně jako varování pro další generace.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Další informace I po šesti měsících intenzivního strategického bombardování 67 japonských měst odmítala japonská vláda přijmout ultimátum předložené Postupimskou deklarací. Podle nařízení prezidenta Harryho Trumana svrhlo americké armádní letectvo v pondělí ráno 6. srpna 1945 na město Hirošima atomovou pumu Little Boy. O tři dny později následovalo svržení pumy, nazvané Fat Man, na Nagasaki. Tyto dvě jaderné pumy jsou jedinými jadernými zbraněmi, které kdy byly použity ve válce. V prvních dvou až čtyřech měsících po shození bomb zemřelo v Hirošimě 90 000 - 166 000 lidí a v Nagasaki 60 000 - 80 000. Během dalších měsíců vzrostl počet úmrtí na popáleniny a nemoc z ozáření způsobenou radiací. Šest dní po bombardování Nagasaki oznámilo Japonsko přijetí bezpodmínečné kapitulace požadované Spojenci. Dne 2. září podepsalo kapitulační listinu.

Procvičení atomové zbraně (Hirošima, Nagasaki) Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Procvičení 1) Najdi na mapě v atlase obě města a blíže je lokalizuj. 2) Vysvětli, jakým způsobem dané pojmy souvisejí. Oppenheimer atomové zbraně (Hirošima, Nagasaki) Postupimská deklarace Harry Truman jaderná velmoc bezpodmínečná kapitulace Manhattan

Česky English atomová bomba atom bomb oběti victims zničit destroy Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Česky English atomová bomba atom bomb oběti victims zničit destroy výzkum research japonské ostrovy Japanese Islands radioaktivita radioaktivity

Vytvoř věty o použití jaderných zbraní a zároveň obsahující pojmy: Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Zpětná vazba Vytvoř věty o použití jaderných zbraní a zároveň obsahující pojmy: USA, Japonsko, oběti, vojenský projekt Manhattan, bezpodmínečná kapitulace, srpen 1945, H. Truman, Little Boy, Fat Man jaderná velmoc, Hirošima, Nagasaki varování.

Použité zdroje publikace Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Použité zdroje publikace MANDELOVÁ, Helena a kol. Dějiny 20. století. 1. vyd. Liberec: Dialog, 2010. ISBN 8086218821. MANDELOVÁ, Helena a kol. Dějiny 20. století. 1. vyd. Liberec: Dialog, 2001.ISBN 8070116846. internet http://cs.wikipedia.org/wiki/Atomov%C3%A9_bombardov%C3%A1n%C3%AD_Hiro%C5%A1imy_a_Nagasaki http://cs.wikipedia.org/wiki/Jadern%C3%A1_zbra%C5%88