Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Autor: Mgr. Dana Cágová Základní škola Příbor, Jičínská 486, okres Nový Jičín Červen 2014 PŘEMĚNA ŠKOLNÍHO POZEMKU NA MALÉ ŠKOLNÍ ARBORETUM.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 1.5 Šablony VY-32-INOVACE-497 Cesty v sadovnických úpravách – dlážděné z přírodních materiálů Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_627_ROUBOVÁNÍ-POSTUP_PRÁCE Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-514 Rozmnožování dřevin vegetativní nepřímé Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-491 Zahradní slohy nepravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-535 Dětská hřiště Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-490 Zahradní slohy pravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_654_ROZEBÍRATELNÉ SPOJE- ŠROUBY, VRUTY, MATICE A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-498 Cesty v sadovnických úpravách zatravněné a pískové Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-492 Uspořádání výsadeb Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Druh učebního materiálu Anotace Klíčová slova Metodický pokyn
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_659_SOUBORNÁ PRÁCE Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY-32-INOVACE-493 Formy výsadeb Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Ing. Daniela Brímusová Průřezová témata Člověk a životní prostředí Tematický celek Sadovnické úpravy Ročník 1. Datum tvorby 5. 11. 2012 Datum a místo ověření 8. 11. 2012 SAD 1. Za Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Výklad nové látky – názornější a přehlednější vysvětlení učiva Klíčová slova Dominanta, skupina, živý plot, alej Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny i pro samostudium Možnosti využití – hodiny praktického vyučování při realizaci SÚ Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Formy výsadeb

Okrasné dřeviny: Jehličnany a jinany Listnaté stromy opadavé Listnaté keře opadavé Listnaté keře stále zelené Popínavé dřeviny

Vysazujeme: Solitérně – tzn. osamoceně Do skupin - tzn. sdružení menšího nebo většího množství jedinců (u většího počtu jedinců mluvíme o porostech) Stromořadí, aleje Živé ploty a stěny – souvislé výsadby keřů a stromů s cílem vytvoření souvislé plochy

Add. 1) Solitérně Tzv. dominanty Stromy (nebo skupiny stromů) sám o sobě pěkný, zajímavý, výjimečný (mohutnost, vzrůst, tvar, barevná nebo tvarová odchylka) Bříza, platan Umístění: a) pravidelné kompozice – střed obzoru b) nepravidelná kompozice – mimo geometrický střed

Add. 2) Do skupin 2 a) Podle druhu použitých dřevin: Stejnorodé – tvořeno 1 kruhem Různorodé – z různých dřevin – kontrast 2 b) Podle hustoty výsadby: Zapojené Rozvolněné Otevřené Zahuštěné

Add. 3) Stromořadí, aleje Jsou to řadové výsadby stromů u cest a silnic, ulic ve městech Stromořadí – jednořadá výsadba stromů Alej – víceřadá výsadba stromů

Add. 4) Živé ploty a stěny Jsou souvislé výsadby keřů nebo stromů s cílem vytvoření souvislé plochy (stěny) Ponechávají se volně rostoucí nebo se tvarují řezem

Výsadba okrasných dřevin I. Výsadbu provádíme na jaře nebo na podzim Kontejnerová sadba se může vysazovat i v průběhu vegetace Jehličnaté a stálezelené listnaté OD: Vysazujeme s kořenovým balem od konce srpna do konce září, nebo od března do rašení Listnaté stromy a keře opadavé: Vysazujeme na podzim po opadu listů do zámrazu nebo na jaře od rozmrznutí půdy do rašení S kořenovým balem vysazujeme vzácnější dřeviny: liliovníky, šácholany, habry, buky, azalky, japonské javory Všechny vzrostlé a starší dřeviny bez kořenového bolu (prostokořenné). Vysazujeme nenáročné listnáče, hlavně keře. Nejlepší ujatelnost je na jaře v prvních dnech rašení

Výsadba okrasných dřevin II. Dřeviny dovezené ze školky se ihned vysadí nebo založí na stinné místo Rostliny, které nestačíme vysadit na podzim, pečlivě založíme. Chráníme kořeny před promrznutím a zabezpečíme oplocením proti okusu

Zdroje: HURYCH, Václav. Tvorba zeleně: sadovnictví - krajinářství. 1. vyd. Mělník: Vyšší odborná škola zahradnická a Střední zahradnická škola ve spolupráci s Grada Publishing, 2011, 303 s. ISBN 978-80-247-3605-1