VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Starověká Indie.
STAROVĚKÁ INDIE.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Východní náboženství Petr Machala.
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
VY _12_INOVACE_D.6.31 STAROVĚKÁ INDIE – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 5. ledna 2013 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Kréta Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Jižní Asie Anotace Prezentace zpracovává informace o regionu Jižní Asie i jednotlivých státech této oblasti. Obsahuje mapy, fotografie a křížovku. Autor.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Starověká Indie 6. ročník
VY_52_INOVACE_03/2/12_ZEMĚPIS
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Starověká Indie Petr Machala.
Kultura starověké Indie
Starověká Mezopotámie
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Indie Tadž Mahál hinduismus.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
usazování hebrejsko – židovských
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
ANOTACE Materiál je určen k získání znalostí o jižní Asii a následně k procvičení a upevnění získaných poznatků. V úvodní výkladové části se žáci seznámí.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Dominik Plašil, 6. A  V 6. st. př. n. l se objevují 1. významné osobnosti  Gautama Siddhártha – buddhismus  Vardhamána – džinismus  Vytlačování.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32_INOVACE_D7.15   Autor: Mgr. Nováková Jana
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Starověká Indie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
INDIE.
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Počátky města TÉMATICKÝ.
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: listopad 2011 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Starověk Téma: Starověká Indie

STAROVĚKÁ INDIE

rozkládala se na poloostrově Přední Indie pohoří Himálaj největší řeky Indus a Ganga (podle ní pojmenována) vhodné podmínky pro zemědělství a říční dopravu v povodí řeky Indus – první civilizace = harappská

Zemědělství využívali pravidelných záplav pěstovali obilí, sezam, bavlnu, rýži, luštěniny chovali koně, ovce a hovězí dobytek místo rádla pluh

[cit. 2011-11-22]. Autor: Ssolbergj Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:India_(orthographic_projection).svg

Státní útvary v Indii vyspělá města -> pravoúhlé ulice a dělila se na dvě části: a) hrad (citadelu) b) podhradí kolem r. 1500 př. n. l. vpád bojovných indoevropských árijských kmenů -> obsadili území a podmanili si domorodé obyvatelstvo ve 4. stol. př. n. l. pronikl do Indie makedonský král Alexandr Veliký

Ašók – nejvýznamnější král, velmi moudrý - vládl v letech 273 – 232 př. n. l. - politika mírumilovnosti - svoje výroky nechal tesat do sloupů, šířily mravní zásady [cit. 2011-11-22]. Autor: PD-Art tag Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ashoka2.jpg

Náboženství a) Hinduismus – vícebožství (Brahma, Višna, Šiva) - věří v reinkarnaci b) Buddhismus – jednobožství - bůh Buddha (osvícený) - cíl odvrátit od utrpení a zlého a dosáhnout stavu blaženosti (nirvána) Tádž Mahal

Buddha

Kasty = společenské vrstvy Kněží – brahmáni Vojáci Zemědělci, rolníci, obchodníci Šúrové (služebníci předchozích kast) + původní domorodé obyvatelstvo – žádná práva

Písmo a literatura VĚDA Hláskové písmo Sánskrt – literární jazyk Védy – nejstarší literární památky (hymny, modlitby) VĚDA desetinná číselná soustava, jako první počítali s nulou vypočítali tzv. Ludolfovo číslo vypočítali délku slunečního roku objevili, že Země se točí kolem své osy

Ověř si své nově nabyté informace Doplň. _____________ Indie se rozkládala na poloostrově _________ ________. Její největší řeky jsou _________ a _________. V Indii mají vhodné podmínky pro zemědělství. Pěstují ________, _________, __________, ________ a ___________. Místo rádla používali _________. Měla vyspělá města, dělila se na dvě části _________ a __________. Ve 4. stol. př. n. l. pronikl do Indie makedonský král _____________ _____________.

Nejvýznamnějším králem v Indii, který vládl v letech 273 – 232 př. n. l. byl _________. Svoje výroky nechal tesat do _________, šířil tak tím _________ __________. Náboženství bylo v Indii dvojí: ___________________ a ________________. _____________ věřili ve více bohů a uznávali reinkarnaci. _____________ měli pouze jednoho Boha a to __________. Společenské vrstvy v Indii se nazývaly ________. Indové používali ___________ písmo, literární jazyk byl __________ a nejstarší literární památky se jmenovaly _________.

Metodika k doplňování správných slov je vhodné využít interaktivní tabule a žáci doplňují pomocí pera v PP prezentaci nebo fixem rovnou na tabuli další možnost je také psát do sešitů, na papír nebo využít jako menší opakovací testík

Řešení Starověká Indie se rozkládala na poloostrově Přední Indie. Její největší řeky jsou Indus a Ganga. V Indii mají vhodné podmínky pro zemědělství. Pěstují obilí, sezam, bavlnu, rýži a luštěniny. Místo rádla používali pluh. Měla vyspělá města, dělila se na dvě části hrad (citadela) a podhradí. Ve 4. stol. př. n. l. pronikl do Indie makedonský král Alexandr Veliký.

Nejvýznamnějším králem v Indii, který vládl v letech 273 – 232 př. n. l. byl Ašók. Svoje výroky nechal tesat do sloupů, šířil tak tím mravní zásady. Náboženství bylo v Indii dvojí: hinduismus a buddhismus. Hinduisté věřili ve více bohů a uznávali reinkarnaci. Buddhisté měli pouze jednoho Boha a to Buddhu. Společenské vrstvy v Indii se nazývaly kasty. Indové používali hláskové písmo, literární jazyk byl sánskrt a nejstarší literární památky se jmenovaly védy.

Použité zdroje: RULF, J., VÁLKOVÁ, V.: Dějepis – pravěk a starověk. Praha: SPN, 2004. ISBN 80-7235-274-1. Obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft na Office.com. www.wikipedie.cz