ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Advertisements

Johann Wolfgang Goethe
Anotace: Prezentace představuje básníky 19. st. - Goetha, Puškina
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Victor Hugo ( ).
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/13/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_47_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Německý preromantizmus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Opakování z literatury 8. r. 1. část
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Johann Wolfgang Goethe Utrpení mladého Werthera.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
AUTOŘI. PREROMANTISMUS umělecký proud, který vznikl zhruba ve 2. pol. 18. století reakce na klasicismus a osvícenství, a který ohlašoval blížící se romantismus.
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Středověká literatura - úvod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Josef Jungmann Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ROMANTISMUS.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
TÉMA: ERICH MARIA REMARQUE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
TÉMA: VLADISLAV VANČURA AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Preromantismus.
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: Český jazyk ROČNÍK: 8. ročník TÉMA: Preromantismus AUTOR: Mgr. Kateřina Mládková DATUM VYTVOŘENÍ: 17. 1. 2013 VY_32_INOVACE_58_KM

Jean-Jacques Rousseau Friedrich Schiller Johann Wolfgang Goethe Anotace: Cílová skupina: 8. ročník Téma: Preromantismus Cíl: Seznámení žáků s literaturou preromantismu Pomůcky: psací potřeby, pracovní listy, ukázky děl Pilotáž: Prezentace žákům představila spisovatele období preromantismu. Žáci aktivně pracovali s texty a nahlédli na tvorbu nejvýznamnějšího spisovatele J. W. Goetha. Žáci ocenili stručný a výstižný zápis a obsah děl. Prezentace je ukončena činnostním badatelským úkolem. Jean-Jacques Rousseau Friedrich Schiller Johann Wolfgang Goethe

preromantismus nový umělecký směr poloviny 18. století přechod mezi klasicismem a romantismem spisovatelé povyšují cit nad rozum kritika soudobé společnosti únik do přírody a dob minulých oblíbený žánr román v dopisech

Jean- Jacques Rousseau Francouz 1712 – 1778 spis Emil čili o vychování milostný román v dopisech Julie neboli Nová Heloisa Jean- Jacques Rousseau

Friedrich Schiller Němec 1759 – 1805 dramata: Loupežníci Úklady a láska Friedrich Schiller

Johann Wolfgang Goethe německý básník, dramatik, prozaik 1749 - 1832 přírodovědec státník (ministr ve Výmaru) dlouhý a bohatý život blízký vztah k Čechách (Mariánské lázně) láska Ulrika Johann Wolfgang Goethe • velká osobnost světové literatury • velký ohlas • překladatel české lidové poezie • dopisy s českými vědci

Goethe Utrpení mladého Werthera (román o nešťastné lásce) Faust (dvoudílná dramatická báseň) Goethe

Utrpení mladého Werthera • světový román 18. století • forma dopisů • deník • hrdina románu hledá místo ve světě zla, spáchá sebevraždu nešťastná láska

Faust Dramatická báseň Faust – je skutečná postava, jejíž existenci máme historicky doloženou. V příběhu vystupuje jako lékař, snažící se poznat celý svět a nebojí se udělat pro to i věci, které by si většina tehdejších lidí nedovolila. Sází se s ďáblem, ale věří si, že vyhraje, a tudíž se nemá za co stydět. Mefistofeles – je ďábel. Sází se s Bohem a Fausta využívá jako zástupce lidstva. S ním se spojí pomocí proměny v psa a nechá si upsat Faustovu duši pod podmínkou, že Faust najde uspokojení. Do té doby je volný. Markéta – chudá, ale velice pěkná dívka, do níž se Faust zamiluje. Lásku opětuje, ale postupem děje v díle se její život mění v utrpení. .

1. díl Doktor Faust je stále nespokojený, touží po novém dobrodružství. Mefistofeles, který představuje ďábla, mu nabídne své služby. Faust se rozhodne dát mu svou duši. Mefistofeles na Fausta nalíčí různé svody světa, chce tím odvézt jeho pozornost od touhy po vědění. Omladí ho a pošle mu do cesty měšťanku Markétku. Do té se Faust okamžitě zamiluje. V souboji s ním umírá Markétčin bratr a poté zemře i její matka. Markétka bojuje s pocitem provinění. Ze zoufalství utopí své a Faustovo dítě. Za tento čin je uvězněna a odsouzena k smrti.

2. díl Faust je z Markétčiny smrti zoufalý, Mefistofeles ho tedy odvede na císařský dvůr. Tam má zapomenout na své trápení. Faust se zabere do své vědecké práce a vynalezne papírové peníze. Zachrání tím říši před úpadkem a získá si císařovu důvěru a vděčnost. Žádá od císaře za odměnu bažinatou krajinu u moře. Má v plánu tuto krajinu proměnit v úrodnou půdu, na které budou žít lidé. Podle smlouvy měl Faust svou duši odevzdat Mefistofelovi, ale snaha pomáhat lidem ho zachrání.

Činnostní učení – badatelský úkol Mohli být Němec Goethe a Čech Jungmann současníci? Jaké informace o Josefu Jungmannovi znáte? Jaký vztah měl Jungmann ke Goethově tvorbě?

Zdroje: Archiv autora Vlastní tvorba www.microsoft.office.cz Kovalčík, Zdeněk; Sieglová, Naděžda: Čítanka 8 Alter, Alter 2000, Praha 4. ISBN 80-7245-009-3 Soukal, Josef: Literární výchova pro 2. stupeň základní školy, SPN, Praha 2009.ISBN 978-80-7235-438-2