EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka, 21. 5. 2008
Jak posuzovat vhodné projekty? Obsah Shrnutí Jak posuzovat vhodné projekty? Kolik za ně zaplatit? Jak rozpočtovat? Co měřit?
Shrnutí Projekt Sponzor Média Cílová skupina
Jak vybírat a volit vhodné projekty? Stanovení očekávání a cílů Hodnotící parametry Rozdělení výhod Poměr cena / výkon a nastavení ceny Využívání a sledování emocí
Stanovení očekávání a cílů Posílit loajalitu ke značce Zvýšit povědomí a viditelnost Změnit image Zvyšovat zájem o produkty a služby Podpořit testy, zkoušky Zvýšit prodeje Vystavit a prezentovat produkty nebo služby Tvorba databází
Hodnotící parametry Demografické údaje cílové skupiny Návštěvnost & sledovanost Zaujetí a věrnost fanoušků Povědomí Potenciál růstu Sponzoring konkurence Obchodní příležitosti Zaujetí a věrnost fanoušků (oblíbenost vs nenávist)
Povědomí, známost, věhlas Rozdělení výhod Kvantitativní Kvalitativní Mediální prostor Bannery On-site promo Vstupenky a VIP Databáze Prestiž Povědomí, známost, věhlas Exklusivita Loajalita účastníků Možnost aktivace Networking
Poměr cena / výkon a nastavení ceny Za co platíte? Co zvyšuje cenu? Exklusivita Jaká je přidaná hodnota? Kolik musíte dále investovat? Vyplatí se to?
Data ze zahraničí
Využívání a sledování emocí Jaké jsou jejich zájmy, lásky a vášně Co by chtěli, aby jste sponzorovali S jakým zážitkem jsou emotivně propojeni Jak můžete zážitku dodat přidanou hodnotu
Náklady a zdroje na sponzoring Sponzoring je pořízení nějakého vlastnictví Další náklady na jeho aktivaci rozhodují o úspěchu nebo neúspěchu projektu
Data ze zahraničí
Data ze zahraničí
Data ze zahraničí
Vyhodnocení efektivity Výkon vs Výsledek Sledování reakce a chování cílové skupiny
Výkon vs Výsledek 200 pozvaných klientů vs Jejich spokojenost 3000 rozdaných vzorků vs Prodejní čísla 10 reklamních panelů vs Spontánní zapamatování
Sledování reakce a chování cílové skupiny Analýza zákaznické databáze Srovnání prodejních číslem ve stejném období Srovnání oslovených a neoslovených zákazníků Srovnání prodejních míst
Q & A ?
Tomáš Klečka E-mail: tomas.klecka@nehodasport.cz Tel.: 602 311 164 Děkuji za pozornost Tomáš Klečka E-mail: tomas.klecka@nehodasport.cz Tel.: 602 311 164