Setkání v laboratoři 17.10.2016 Renata Holubová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Advertisements

Pestrý svět učení. Pedagogové vybrali tyto šablony :  Čtenářská a informační gramotnost šablona č I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Problémy fyzikálního vzdělávání GIREP konference Modelování ve fyzice a ve výuce fyziky 20.− Amsterdam.
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Maturitní zkoušky ve školním roce Společná část maturitní zkoušky Definuje ministerstvo školství (MŠMT) MŠMT zadává ve stejném termínu MŠMT.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
Prima A setkání s rodiči 18.června 2007 aula školy.
Prosinec A-2-3 Kroužek přírodovědných předmětů I.
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Gymnázium, Brno-Řečkovice, Terezy Novákové 2
Evropské jazykové gymnázium s.r.o.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Listopad A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Postavení pedagogiky mezi vědami
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Co s sebou přinesl a odnesl Školní vzdělávací program Gymnázium Rokycany Ing. Drahomíra Rancová - koordinátor.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Vyučení. Duální odborné vzdělání Mag. Michael Gassner Hospodářská komora Dolního Rakouska, oddělení – vzdělávání.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků v přírodovědných a technických oborech Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie,
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Integrovaný regionální operační program
Ostravská univerzita (1991 → )
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání
Pedie Co mají společné?.
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Přírodovědecká fakulta UJEP
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Při technické univerzitě v Liberci
Studijní obor Bc. Regenerace a výživa ve sportu NMgr
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Setkání v laboratoři 17.10.2016 Renata Holubová

Zprávy z konferencí MNU Kongress Lipsko Závěrečná konference k projektu MaT2SMC

MNU Kongress Lipsko 20. – 24.3.2016 (107. celonárodní konference MNU) Místo konání – Univerzita Lipsko

Prezentace Úvodní plenární přednáška: Chemické kouzlo houslí Stradivari Přednášející: Prof. Dr. Klaus Roth, FU Berlín, houslový doprovod 1. housle Gewandhausorchestru Lipsko Anna Schubert-Richwien Veřejná přednáška: Tak je možné se stát mistrem světa! – Fyzika fotbalu Přednášející: Prof. Dr. Metin Tolan, Dortmund

19 přednášek z fyziky 7 přednášek astronomie Dále informatika, matematika, mezipředmětové, chemie, biologie, geografie workshopy postery exkurze výstava učebnic a učebních pomůcek

Vystavovatelé např. 3B Scientific CASIO Europe Cornelsen Klett LEIFI Physik LD Didactic LeXsolar PHYWE Texas Instruments MEKRUPHY atd.

Zajímavá přednáška Prof.Dr. H.J.Schlichting – Capuccino und Co. – fyzika pití

přírodovědných předmětů Společný referenční rámec pro výuku přírodovědných předmětů Analogie evropskému referenčnímu rámci pro cizí jazyky Další cíle: posílení výuky přírodních věd na školách, uznání přírodních věd jako kulturního dědictví, kontinuální celoživotní vzdělávání každého jedince, vodítko pro autory učebnic a učebních plánů, zatraktivnění výuky přírodních věd prostřednictvím požadavků, které jsou přiměřené věku a úrovni žáků v 21. století

Rozčlenění - rámec A – elementární přírodovědné vzdělání A1 – předškolní A2 – po 6 letech školní docházky B – všeobecné přírodovědné vzdělání B1 – Sekundarstufe I – 2.stupeň ZŠ B1+ - Sekundarstufe I s předpokladem dalšího studia na gymnáziu B2 – Sekundarstufe II - střední škola – přechod na VŠ C – přírodovědné vzdělání „odborníka“, experta C1 – bakalář v přírodovědném oboru C2 – magistr v přírodovědném oboru

Úroveň jednotlivých činností, schopností, kompetence A – elementární úroveň A1 – prožívání přírody a techniky A2 – popis přírody a věcí kolem nás B – všeobecné přírodovědné vzdělání B1 – základy přírodovědy B1+ - ústřední koncepty a myšlenky přírodních věd B2 – diferencované koncepty a myšlenky přírodních věd a jejich aplikace C – přírodovědné vzdělání odborníka C1 – myšlenkové postupy a práce v přírodních vědách C2 – specializované myšlení a práce v přírodních vědách

Očekávané znalosti Odborné – koncepty pojmy Postupy práce při získávání vědomostí – experimenty modely Osobnostní a sociální aspekty použití v každodenním životě, porozumění okolnímu světu Podíl na společenském diskursu, schopnost kritického myšlení

Konference projektu MaT2SMC http://mat2smc.mousoulides.com http://www.mat2smc-project.eu/index.asp?lang=cz