Semenné rostliny Pětilístek: list ------------ ---------------- Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Semenné rostliny Pětilístek: list ------------ ---------------- -------------- --------------- ------------- ---------- ----------- ------------ ------------ -------------- Autor: Mgr. Iveta Votápková
Charakteristika - rostliny produkují semena Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Charakteristika semenné rostliny dělíme na: - nahosemenné - krytosemenné - rostliny produkují semena - nejpočetnější a vývojově nejdokonalejší skupina - nezávislost procesu oplození na vodním prostředí - semena – vznikají pohlavně – (z oplozených vajíček)
Co vidíme na obrázku? Pojmenuj. Vysvětli tento proces. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Co vidíme na obrázku? Pojmenuj. Vysvětli tento proces.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Kořen – stonek – list Popiš základní stavbu rostliny, popiš jednotlivé části a jejich význam.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Úkol: Popiš stavbu listu. Vysvětli význam při fotosyntéze. Uveď příklady typu listů.
Vnitřní stavba listu – popiš a vysvětli jeho funkci Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Roztřiď druhy listů podle tvaru a přiřaď zástupce. Vnitřní stavba listu – popiš a vysvětli jeho funkci
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 CLIL Kořen – root Stonek – stem List – sheet Voda – water Slunce – sun
Zpětná vazba - Opakovací testík Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Zpětná vazba - Opakovací testík Popiš základní funkce kořene, stonku a listu. Vyjmenuj charakteristické znaky semenných rostlin? Jaký význam mají listy pro rostlinu? Jaký význam mají listy pro člověka? Popiš vnější a vnitřní stavbu listu. Vyjmenuj druhy listů. Pracuj s internetem, učebnicí, knihou-vyhledávej.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje Získané informace http://en.wikipedia.org Google obrázky: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Primary_and_secondary_cotton_roots.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0f/Casti_stonku.jpg/220px-Casti_stonku.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leaf_1_web.jpg http://web2.mendelu.cz/af_221_multitext/vyziva_rostlin/images/prijem_zivin/list.jpg http://www.oskole.sk/userfiles/image/novy/adriana/image001%285%29.png http://fld.czu.cz/vyzkum/Nauka_o_lp/biologie/list2.jpg http://i3.cn.cz/14/1328723694_globus.jpeg http://www.chovatelka.cz/system/files/posts/1203/images/original.jpg?1317730020 http://us.123rf.com/400wm/400/400/elenathewise/elenathewise0803/elenathewise080300079/2668176-zelena-listy-rostlin-ponoa-ena-ve-voda-s-vzduchova-bubliny.jpg http://www.equark.sk/data/mid/article_609_umela_fotosynteza.jpg http://nd04.jxs.cz/506/346/d7590c1e35_69144044_o2.jpg http://www.akvarko.cz/images/clanky/koreny/koreny3.jpg http://www.tapetynaplochu.org/hotlink.gif http://nd05.jxs.cz/945/524/9894733704_81232328_o2.jpg