B.Kahánková, L.Kyselá, K.Kulišťáková, N.Smetanová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kompas.
Advertisements

Měření na mapách.
Konstrukce trojúhelníků
Magnetické pole Země Co to je magnet Popiš magnet
Magnetické pole Země kompas.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Buzola.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Mapa a buzola.
Leipzig: Zentralantiquariat der DDr. 1978
Jednotky délky. Délková měřidla
Optické odečítací pomůcky, měrení délek
Měření rozměrů součástí 1
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
MAGNETICKÉ POLE ZEMĚ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Registrační číslo projektu
Měřidla času 2 (netradiční hodiny)
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Polygonové pořady Slouží k určení nových bodů v polohovém poli
MAPY.
Stavebnictví Geodézie Vytyčení stavby (STA27) Ing. Zdeněk Pšeja.
Terénní kurz kartografie a topografie
Gravitační pole – úloha h) Zuzana Vlasáková, 8.A.
Přehled měřidel.
Krychle Síť, povrch, objem
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_GEODETICKÉ PRÁCE NA STAVBÁCH 2_Z1
V této práci jsme se zaměřili na použití buzoly a azimutu v praxi. Ověřili jsme si také znalost trigonometrie, kterou jsme probírali v druhém ročníku.
S buzolou po Česku Autoři: Ondřej Bortník Tomáš Chytil Josef Dostál Lukáš Caletka.
K ARTOGRAFIE – MĚŘÍTKO MAPY Autor: Hana Brýdlová.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 ORIENTAČNÍ BĚH.
Trigonometrie v praxi, aneb Obrázek přejat z: outdoors.com.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
P RÁCE S MAPOU VELKÉHO MĚŘÍTKA Autor: Hana Brýdlová.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
* Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov * Autor : Mgr. Irena Nešněrová * Datum : září 2012 * Název :VY_52_INOVACE_5.2.4.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Práce s mapou a kompasem
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
Dvourozměrné geometrické útvary
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-12
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Klézl , Gremlica , Běhal , Simon
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN V PŘÍRODĚ
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Jak udělat skákajícího panáka ještě přesněji
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_18_Orientace v krajině
MAGNETICKÉ POLE ZEMĚ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_29.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Transkript prezentace:

B.Kahánková, L.Kyselá, K.Kulišťáková, N.Smetanová Trigonometrie v praxi

Pomůcky:

buzola Je to jednoduchý přístroj, který slouží k orientaci v terénu, určování světových stran a měření azimutu Základem buzoly je kompas, který svou střelkou ukazuje na magnetický pól Země Dále je buzola opatřena průzorem, kterým se nastavuje směr k bodu v terénu Měření provádíme pomocí otočného kotouče se stupnicí s vyznačenými úhly Světové strany jsou označené počátečním písmenem jejich angl. názvu Uprostřed kotouče jsou vyznačené rysky, rovnoběžné se směrem sever-jih na stupnici Další pomůcky: na hraně bývá měřítko, může být zrcátko, lupa,…

ÚHloměr = PROTRAKTOR Je to vyčítací mapové pravítko pro snazší práci s měřením vzdáleností, vyčítání souřadnic bodu na mapě a měření azimutu Má různé podoby liší se použitím v různém měřítku map a tvarem Nejjednodušší papírové úhloměry určené pro školní potřebu se dají běžně zakoupit v papírnictví

Svinovací metr Nástroj na měření délky Svinovací metry se často vyrábí z ocelového pásku z navinovacím zařízením v transportní krabičce Délka metru 2 - 15 m, zpětné navíjení do pouzdra je realizováno pružinou, pásma nad 15 m se do pouzdra navíjí kličkou, která je upevněna na pouzdře Použití: stavebnictví, konstrukce

1. příklad Vypočítejte výšku této garáže: ZADÁNÍ: c = 2,73 m α = 52° β = 100° x = ?

Náčrt + řešení Výška garáže je asi 4,6 m.

Použité pomůcky

2. příklad Vypočítejte úhlopříčku tohoto záhonu: ZADÁNÍ:

Náčrt + řešení Úhlopříčka záhonu je 10,154 m.

Použité pomůcky

3. příklad Vypočítejte vzdálenost ode mě k posedu: ZADÁNÍ: γ=68° β=90° a=100 m (a= vzdálenost mezi posedem a keřem) x=?

Náčrt + řešení Posed je ode mě vzdálený 247,5 m.

Použité pomůcky

konec