KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
10. zasedání Rady vlády České republiky pro bezpečnost silničního provozu 23. dubna 2009 Aktuální aspekty bezpečnosti silničního provozu v rámci českého.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
1 Evropská charta bezpečnosti silničního provozu a Svaz měst a obcí ČR XII. Sněm Svazu měst a obcí ČR Zlín, 26 a 27. května 2011 Vojtěch Mynář Předseda.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Strategie regionu, obce
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Výbory a pracovní skupiny
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Odbor dopravy a silničního hospodářství
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE za rok 2016
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Krajské ředitelství policie hl. m
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY
Návrh opatření pro zlepšení dopravy v krnap
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE? MOHOU OBCE PŘISPĚT KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE? Ing. Josef Mikulík, CSc. Zlín, 15. 11. 2016

Zlínský kraj není bezpečný, patří mezi nejméně bezpečné kraje ČR: rok 2013 – 13. pozice rok 2014 – 12. pozice rok 2015 – 13. pozice Při dopravních nehodách na území Zlínského kraje v letech 2002 - 2015 zemřelo 653 a těžce zraněno bylo 3 023 osob. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

I postup snižování závažných následků nehod ve Zlínském kraji zaostává za celkovým trendem v ČR V letech 2009 – 2015 poklesl počet usmrcených v ČR o 21 % ve ZK o 5 % těžce zraněných v ČR o 28 % ve ZK o 23 % Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Vývoj dle druhu komunikací Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším rok silnice I. tříd silnice II. a III. tříd místní komunikace 2009 2015 2015/2009 usmrceno 14 12 0,86 21 20 0,95 5 7 1,40 těžce zraněno 54 49 0,91 128 85 0,66 36 32 0,89 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Vývoj dle lokalizace nehody Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším rok v obci mimo obec 2009 2015 2015/2009 usmrceno 12 14 1,17 31 27 0,87 těžce zraněno 127 102 0,80 65 0,64 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Vývoj dle problémových oblastí Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším   usmrcení těžce zranění 2009 2015 2015/2009 děti 1 3 3,00 14 7 0,50 chodci 9 15 1,67 45 36 0,80 cyklisté 6 1,17 47 38 0,81 motocyklisté 39 30 0,77 mladí řidiči 1,00 41 37 0,90 senioři 5 1,40 43 28 0,65 alkohol 0,83 18 0,47 rychlost 20 19 0,95 55 46 0,84 agresivní jízda 10 0,67 95 75 0,79 celkem 229 167 0,73 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

První krok k řešení situace: STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE NA OBDOBÍ 2012 - 2020 schválena krajskou radou Zlínského kraje 4. 12. 2012. rozpracovává NSBSP na konkrétní podmínky kraje, iniciuje úzkou spolupráci s městy, obcemi a všemi subjekty, chce zajistit vyšší bezpečnost svých občanů v provozu na komunikacích a lépe chránit jejich zdraví a životy Motto: UČINIT ZLÍNSKÝ KRAJ BEZPEČNĚJŠÍM Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším Směrování k „VIZI 0“: Vytvoření BEZPEČNÉHO DOPRAVNÍHO PROSTORU, ve kterém nedojde ke smrtelnému úrazu nebo těžkému zranění. Strategické cíle: Snížit v roce 2020 oproti roku 2009: počet usmrcených ze 43 na 17 osob, počet těžce zraněných z 229 na 137 osob. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším Dlouhodobý vývoj počtu usmrcených a těžce zraněných v ZK Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Zlínský kraj na poslední místo Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším Tyto výsledky ukazují, že samotné přijetí dokumentu neovlivnilo dostatečně celkově nepříznivé výsledky, které řadí Zlínský kraj na poslední místo ve srovnání s celorepublikovým trendem i ve srovnání s ostatními kraji. Je nezbytné změnit přístup a návazná rozhodnutí k účinnější ochraně života a zdraví občanů na silnicích Zlínského kraje a přijmout Strategii jako návod pro cestu ke zlepšení. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Slibný rámec k řešení situace: Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším zřízení pozice krajského manažera BESIP s komplexním zaměřením na všechny aspekty bezpečnosti a jeho dosavadní aktivní přístup k vytvoření kooperativního systému řešení bezpečnosti, aktivita některých ORP (Otrokovice, Uherský Brod, Luhačovice) a jejich zájem o řešení nehodovosti, tento seminář dobrých příkladů, očekávaná politická podpora nového vedení kraje. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším Města a obce hrají mimořádně významnou roli: jejich představitelé mají bezprostřední kontakt s občany, mají podrobnou znalost provozních podmínek na komunikacích na jejich území, mohou ze své kompetence přímo zlepšit bezpečnost na komunikacích v jejich vlastnictví, mohou ovlivňovat správce ostatních komunikací na jejich území a vytvářet podmínky pro jejich úpravy, ovlivňují i chování účastníků na silnicích mimo obec. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším BEZPEČNOST JE TŘEBA ŘEŠIT KOMPLEXNĚ SE ZAMĚŘENÍM NA: zlepšení stavebních a provozních podmínek na všech komunikací na území obce/města, působení na všechny účastníky provozu a ochranu nemotorizovaných účastníků, provozování bezpečných vozidel. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Dopravní nehody a jejich příčiny Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším K úspěšnému řešení bezpečného provozu v každém městě/obci je však nezbytný systémový dlouhodobý dokument – vlastní strategie bezpečnosti silničního provozu: vychází z krajské a národní strategie a na ně navazuje, rozsahem odpovídá potřebám města/obce, odborně pokrývá a koordinuje konkrétní řešení problémů na všech komunikacích na svém území, má podporu vedení města/obce, všech subjektů v místě působících i občanů a je má zajištěno financování, realizace je průběžně vyhodnocována a dle aktuálního vývoje revidována. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Základní schéma místní strategie: Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším Analytická část Přípravné práce a zajištění podkladů Analýza dopravní sítě a provozních podmínek Analýza nehod (dlouhodobě, krátkodobě/5 let/) Shrnutí problémových oblastí a míst Návrhová část Porovnání problémových míst s národní a krajskou strategií Stanovení priorit Stanovení dlouhodobých a krátkodobých opatření Zajištění organizační a finanční realizace Zpracování finálního dokumentu a jeho projednání s vedením města, dotčenými subjekty a občany Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Orientační informace o aktualizaci NSBSP Strategické cíle zachovány Dílčí cíle doplněny o nákladní vozidla, nedání přednosti v jízdě a nesprávné předjíždění a vypuštěna agresivní jízda Upravena část opatření Akčního plánu, zejména na komunikacích Doplněna podpůrná opatření Vyčíslena finanční potřeba realizace ve variantách a možnosti finančního zajištění Nezbytnost zajištění systémových podmínek Probíhá vnitrorezortní připomínkové řízení Očekávaná platnost od 1. 1. 2017 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

PRAKTICKÉ INFORMACE Informace o jednotlivých nehodách: pcr.jdvm.cz Informace o financování bezpečnostních opatřeních ze: - Státního fondu dopravní infrastruktury: http://www.sfdi.cz/poskytovani-prispevku/ - Fondu zábrany škod http://www.fondzabranyskod.cz

Děkuji Vám za pozornost a přeji hodně elánu : Ing. Josef Mikulík, CSc. josef.mikulik@cdv.cz +420 602 728 331 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, 636 00 Brno www.cdv.cz