PAUL GAUGUIN - AUTOPORTRÉT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
BÍLÝ RELIÉF Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Věty o shodnosti trojúhelníků
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
PRENDRE LE TRAIN Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Portrét podle Jan van Eycka
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Reliéf podle Arcimbolda
Nervová soustava vyšších obratlovců
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
ARTE POVERA Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Bc. Martin Bártek 9. Výroba petlice
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Sloupkový diagram Tematická oblast
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Mýty a pověsti Tematická oblast
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Keramická plastika Tematická oblast
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
Komanditní společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
Násobení lomených výrazů
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Interference na tenké vrstvě
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Obvod a obsah rovnoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Intenzita elektrického pole
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

PAUL GAUGUIN - AUTOPORTRÉT Tematická oblast ESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých a společenských oborů Datum vytvoření 9. 8. 2013 Ročník Kvarta – kvinta, 1. – 2. roč. Stručný obsah Žáci si nakreslí studii autoportrétu a vytvoří si džbán s obličejem podle díla Paula Gauguina. Způsob využití Postupně projděte prezentací, v závěru je zadán úkol se seznamem pomůcek. Autor Mgr. Lenka Michalcová Kód VY_32_INOVACE_38_EMIC16 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

PAUL GAUGUIN Prohlédněte si pozorně dílo Paula Gauguina: „džbán ve tvaru hlavy – autoportrét“ http://en.wikipedia.org/wiki/Jug_in_the_form_of_a_Head,_Self-portrait

Na internetu si najděte obrázky indiánských nádob z Peru a porovnejte je s dílem Paula Gauguina z hlediska stylu zobrazení a techniky. Hledejte „portrait vessel, peruvian art,…“ http://en.wikipedia.org/wiki/Moche_portrait_vessel http://www.latinamericanstudies.org/moche/portrait-vessels.htm

PAUL GAUGUIN Eugène Henri Paul Gauguin 7. června 1848 Paříž – 8. května 1903 Atuona, Markézy francouzský malíř, vůdčí osobnost postimpresionismu. Pobýval určitou dobu na Tahiti

STUDIJNÍ KRESBA - AUTOPORTRÉT Pomocí zrcadla si udělejte na náčrtníkový papír studijní kresbu autoportrétu. Pozorujte svůj obličej z několika úhlů – pravý a levý profil, en face. Všimněte si nejprve celkového tvaru hlavy, poté si rozvrhněte umístění a rozměr očí, nosu, uší a úst. Všimněte si tvaru a velikosti čela a brady. Stínujte jen minimálně. Doplňte dostatek vlasů a krk. Pomůcky: zrcadlo, tužka, náčrtník A3 (3 listy)

DŽBÁN - AUTOPORTRÉT Připravte si dostatečné množství sochařského jílu. Vymodelujte základní tvar džbánu (pracujte se 2kg jílu zároveň, nemodelujte jen stěny) Využijte svých poznatků ze studijní kresby autoportrétu a přeneste na džbán obličej. Nezapomeňte dodržet vejčitý tvar hlavy. Jíl tvarujte špachtlí, prsty nebo čepelí. Po vymodelování hlavy, nechejte sochu trochu zavadnout a pomocí očka vyberte přebytečnou hmotu z vnitřku džbánu. Stěnu džbánu ponechejte maximálně 1cm tlustou. Čepelí opatrně vyhlaďte vnitřek. Dávejte pozor hlavně v části, kde se nachází obličej.

Zdroje: http://www. latinamericanstudies. org/moche/portrait-vessels