Úvodní cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav experimentální botaniky Akademie věd ČR, v. v. i. Setkání ředitelů fakultních škol PřF UP Mgr. Jan Bartoš, Ph.D.
Advertisements

Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Tropické rostliny Přírodověda 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Indie leží v jižní Asii Tichý Oceán Tichý Oceán Tichý Oceán
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Zelená revoluce Název školy
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZEMĚDĚLSTVÍ AFRIKY.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Zemědělství Jižní Ameriky
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Užitkové rostliny.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
Centra původu kulturních rostlin
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
Úvodní přednáška Šlechtění rostlin Šlechtění a semenářství.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní aspekty šlechtění a semenářství Odrůda, šlechtění, genetická diverzita, genová centra, uchovávání genových zdrojů.
Historie zemědělství základem byla tzv. neolitická revoluce (7000 př. n. l.) – člověk přechází z neorganizovaného sběračství na organizovanou zemědělskou.
Ekosystém pole Rostliny
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_12 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace Alena Carbolová Světadíly Východní Asie Poloha,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Mexiko.
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
5. cvičení Tvorba variability křížením
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
4. cvičení Tvorba genetické variability křížením
6. cvičení Selekce.
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Autor: Mgr. Eva Procházková
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_28_OPAKOVANI_ROSTLINY-OBRÁZKY
VY_32_INOVACE_142_Státy jižní Asie
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
SAVANY.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

Úvodní cvičení

Základní informace - podmínky Zápočet Absolvování všech cvičení Aktivní účast na cvičeních Absolvovaný minireferát k aktuálnímu tématu cvičení Vypracovaná a obhájená semestrální práce Zkouška Test ÚZ

Zadání semestrální práce Samostatná prezentace v ppt. z oblasti šlechtění rostlin Rozsah 10 – 15 obrázků, Časový rozsah do 10 min Alespoň 5 recentních a relevantních literárních pramenů (nikoliv skripta a základní literatura) Práce situována k jedné konkrétní plodině Název práce nutno „zaregistrovat“ do 30.10.2011

Tématické okruhy sem. práce Aplikace biotechnologií ve šl. rostlin Využití genetické diverzity v moderním šlechtění Schéma šlechtění vybrané plodiny Stav šlechtění vybrané plodiny v ČR Současné trendy ve šlechtění rostlin

Zadání samostatné práce pro účely příštího cvičení Představte stručně náplň Národního programu konzervace genetických zdrojů Analyzujte podrobně strukturu sbírek genetických rezerv v Genové bance ČR Seznamte kolegy s činností dvou pracovišť zařazených v rámci Národního programu (2x)

Šlechtění rostlin – základní schéma ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Odrůda definice ze zákona 178/2006 Sb. (219/2003 Sb.): DUS - ???

Odrůda Rosella Cinja Solanum tuberosum ssp. tuberosum c.v. „Rosella“

Centra genetické diverzity dle Vavilova

Centra genetické diverzity Čína – 4000 př.n.l. - rýže, čirok, sója Indie – 3000 př.n.l. čajovník, datlovník, tykev Jihových. Asie – třtina, banánovník, citrus atd. Střední východ a centrální Asie – 4000 př.n.l. – réva, olivovník, pohanka, vojtěška, konopí, zelí… a 5. Blízký východ a Středozemí – 7000 př.n.l. pšenice, ječmen, hrách, čočka… Centrální Afrika - 2000 př.n.l. – v. meloun, skočec, čirok Severní a Stř. Amerika – 5000 (6000) př.n.l.- fazol, slunečnice, jahodník, kukuřice Andy – 2500 př.n.l. – brambor, batáty, podzemnice olejná, fazol Jižní Amerika – ananas, jam, bavlník, kakaovník, tabák, paprika

Současné rozšíření ???

Genetický zdroj Organismus, který je nositelem genů potenciálně využitelných ve šlechtění. Primární genové zdroje Sekundární genové zdroje Terciární genové zdroje