Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: 23.1.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Genetika člověka.
Základní lidská práva.
Zuby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Identifikátor materiálu: EU
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Chování v lese Člověk a jeho zdraví. Chování v lese Člověk a jeho zdraví.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
Anotace: Zelenina a houby na podzim, třídění přírodnin Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný výstup:
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
OBČANSKÝ PRŮKAZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Porušování lidských práv
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: 23.1.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Lidská práva Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA LIDSKÁ PRÁVA I. Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu a zopakování znalostí o základních lidských právech a právech dítěte.

Napiš, co tě napadne na téma „Lidská práva“

Súdánu hrozí hladomor, varuje vyslanec Súdánu hrozí hladomor, varuje vyslanec. Humanitární pomoc tam nesmí Iveta Polochová 19. ledna 2012  V Súdánu opět hrozí hladomor. Pokud vláda neumožní přístup humanitárním organizacím do oblastí zasažených vojenským konfliktem, postihne hlad v březnu půl milionu lidí, varuje zvláštní vyslanec USA pro Súdán Princeton Lyman.   Oblasti, které leží na horké hranici mezi Súdánem a nedávno odtrženým Jižním Súdánem, sužují boje mezi armádou a povstalci. Ti byli během občanského konfliktu na straně jihu, ale zůstávají součástí severu. Přitom mnoho tamních lidí spadá etnicky k obyvatelstvu Jižního Súdánu. Od července, kdy Jižní Súdán vyhlásil samostatnost, zemřelo při násilnostech mnoho obyvatel obou regionů, stovky tisíc uprchly z domovů. Těm, co zůstali, dochází jídlo i léky. " Súdán už zažil několik hladomorů, přičemž při tom nejhorším - v roce 1998 - zemřelo 70 tisíc lidí. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/sudanu-hrozi-hladomor-varuje-vyslanec-humanitarni-pomoc-tam-nesmi-1ds-/zahranicni.aspx?c=A120119_163054_zahranicni_ipl

Otázky k článku Která základní lidská práva v článku nejsou naplněna? Kde leží Súdán? Kdo lidem v těchto zemích pomáhá? http://www.unicef.cz/

Základní lidská práva Každý člověk má své povinnosti, ale i práva. Základní lidská práva jsou sepsána ve Všeobecné deklaraci lidských práv. Každý člověk má nárok na svobodu, bezpečí a kvalitní život. Každý člověk má lidská práva a každý má odpovědnost respektovat lidská práva druhých.

Kde ve světě nejsou dodržována základní lidská práva?

Dětská práva Děti mají stejná práva jako dospělí. Základní práva dítěte: Právo na život Právo na rozvoj Právo na ochranu

Opakování Co to jsou základní lidská práva? Uveďte příklad některého základního lidského práva. Kde ve světě jsou porušována? Co je příčinou porušování základních lidských práv? Jaká znáš dětská práva?

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-01-22]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=svoboda#ai:MC900230371|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=afrika&ctt=1#ai:MC900438062|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=d%C3%ADt%C4%9B&ctt=1#ai:MP900430468|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=vzd%C4%9Bl%C3%A1n%C3%AD&ctt=1#ai:MP900387603|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=rodina&ctt=1#ai:MP900401385|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pr%C3%A1vo&ctt=1#mt:0| Snímek 3: Polochová, Iveta. Súdánu hrozí hladomor, varuje vyslanec. Humanitární pomoc tam nesmí [ on-line] 1999 – 2012 MAFRA a.s. [cit. 2012-01-23]. Dostupné na www: http://zpravy.idnes.cz/sudanu-hrozi-hladomor-varuje-vyslanec-humanitarni-pomoc-tam-nesmi-1ds-/zahranicni.aspx?c=A120119_163054_zahranicni_ipl LUNEROVÁ, L., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k občanství. Brno : Nová škola, 2010. s. 31. ISBN 978-80-7289-117-7. SKÁCELOVÁ, j., MRÁZOVÁ, L. Výchova k občanství. Brno: Nová škola, 2008. s. 38-39. ISBN 80-7289-099-9

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu a opakování znalostí o lidských právech. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci chápou význam základních lidských práv, vyjmenují základní lidská práva a základní práva dítěte. Vysvětlí jejich podstatu. Klíčová slova lidská práva, základní lidská práva, práva dítěte, Všeobecná deklarace lidských práv Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity výklad, aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 1309 kB

Metodická poznámka Snímek 2- Brainstorming- žáci chodí k tabuli a zapisují, co je napadne k danému tématu. Snímek 3-4- Společně si s žáky přečteme článek, na dalším snímku jsou otázky pro úvod diskuze. Je dobré využít mapu a žáci by sami měli zkusit zakreslit, kde leží Súdán. Snímek 5- Výklad k základním lidským právům. Snímek 6- Žáci zobrazí další místa na světě, kde dle jejich znalostí dochází k porušování lidských práv. Snímek 7- Připomenutí dětských práv- výklad. Snímek 8- Opakování probraného učiva.