Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OP VVV.
Advertisements

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
OP VVV.
Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)

Pojetí územní dimenze v OP VVV Krajské akční plány Místní akční plány Strategie RIS3 Strategie VŠ

KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference Strategie regionálního rozvoje 2014+ Regionální akční plán kraje Další oblasti… Doprava Oblast vzdělávání KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Další strategie kraje IPRÚ ITI

Proč krajské akční plány? Je potřeba koncentrovat podporu do největších priorit a to se neobejde bez konsenzu klíčových hráčů v území, role kraje ve vedení diskuse a výběru priorit je klíčová. Reakce na doporučení EK k OP VVV/IROP: odůvodnění investic do škol v území. Reakce na doporučení evaluace OP VK. Strategie a koncepce byly doposud často realizovány izolovanými, neprovázanými projekty – malá synergie a přidaná hodnota. KAP není novou strategií v území, novým Dlouhodobým záměrem (DZ) – jeho principem je stavět na tom, co v kraji již vzniklo (DZ, RIS3) a převést to do zacílených, konkrétních aktivit a projektů.

Krajský akční plán má: Přispět ke zlepšení řízení škol, k rozvoji hodnocení kvality, přispět ke vzdělávání a plánování strategických kroků vedoucích ke zvýšení kvality vzdělávací soustavy kraje i jednotlivých škol, mimo jiné umožnit plánovat, koordinovat a sledovat tematické intervence v OP VVV a IROP ve shodě s dlouhodobými potřebami a prioritami kraje a škol v území s respektem k záměrům vzdělávání ČR, přispět k rozvoji funkčních partnerství v území, která umožní/usnadní realizaci dalších náročných intervencí v území (inkluze, podpora marginalizovaných skupin, kvalita vzdělávání, spolupráce škol a trhu práce).

Povinná témata KAP Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání); Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů; Rozvoj kariérového poradenství; Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání; Podpora inkluze; Infrastruktura SŠ a VOŠ (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání, podpora center odborného vzdělávání, podpora cizích jazyků, konektivity škol a digitálních kompetencí, sociální inkluze, celoživotního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání).

Nepovinná témata KAP Rozvoj výuky cizích jazyků; ICT kompetence; Čtenářská a matematická gramotnost; Další témata důležitá pro území/školy – mohou být hrazena i z jiných OP, národních či vlastních zdrojů.

Projekt „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Plzeňského kraje“

Výzva KAP Výzva č. 02_15_002 Krajské akční plány rozvoje vzdělávání vyhlášena 8.7.2015 Zpřístupnění žádosti o podporu v monitorovacím systému MS2014+ 31.8.2015 Ukončení příjmu žádostí nejpozději do 31.12.2016 Oprávnění žadatelé: kraje vč. hl. m. Prahy Doba realizace: min. 66 měsíců, max. 72 měsíců Způsobilé výdaje: min. výše 17 000 000 Kč, max. výše 26 000 000 Kč Spolufinancování ze strany příjemce je min. 5% celkových způsobilých výdajů

Příprava projektové žádosti KAP 22.7.2015 seminář pro žadatele na MŠMT, 20.8.2015 doplňující seminář pro žadatele Vytvoření realizačního týmu KAP 17.9.2015 a 20.10.2015 konzultace projektové žádosti na MŠMT 26.10.2015 schválení projektového záměru KAP Radou Plzeňského kraje Polovina listopadu 2015 – podání projektové žádosti na MŠMT

Projektová žádost KAP – základní identifikace Délka realizace projektu 72 měsíců Předpokládaný začátek realizace 1.2.2016 (konec 31.1.2022) Navrhovaná výše rozpočtu 22 692 096 Kč Realizační tým KAP 5 osob Odborný garant KAP

Realizační tým KAP Odborný garant KAP Hlavní manažer: Mgr. Petr Duda Finanční manažer: Mgr. Martina Černá Administrativní pracovník: Eva Křenková Věcný manažer I.: Ing. Petr Mašinda Věcný manažer II.: Mgr. Jana Dvořáková Odborný garant KAP Mgr. Pavla Chocholová

Cíle projektu KAP Vytvoření systému jednotného akčního plánování vzdělávání SŠ a VOŠ bez rozdílu zřizovatele se zapojením všech významných aktérů v oblasti vzdělávání. Identifikace prioritních problémů a témat a stanovení jednotlivých kroků vedoucích k jejich řešení s ohledem na potřebnost, naléhavost a přínos. Zvýšení kvality vzdělávání na území kraje.

Cílová skupina Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Pedagogičtí pracovníci Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působících ve vzdělávací politice Veřejnost, pracovníci působící v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání, pracovníci popularizující vědu, rodiče dětí a žáků, studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci)

Klíčové aktivity KA 1 Příprava 1. KAP KA2 Příprava 2. KAP KA3 Tematická setkávání a monitoring realizace KAP KA4 Evaluace projektu KA5 Řízení projektu KA6 Spolupráce s IPs projekty

KA1 Příprava 1. KAP (1) (1.2.2016 – 30.9.2016) Analýza potřeb v území Analýza potřeb na školách (začne již v listopadu 2015) Projednání výsledků analýz v PS vzdělávání Vypracování Rámce pro podporu infrastruktury a investic včetně finančního rámce za všechny zřizovatele

KA1 Příprava 1. KAP (2) (1.2.2016 – 30.9.2016) Vytvoření pracovních skupin (platforem) pro jednotlivé klíčové oblasti: Polytechnické vzdělávání s důrazem na infrastrukturu a investice Odborné vzdělávání Podpora podnikavosti Kariérové poradenství a rozvoj škol jako center celoživotního vzdělávání Inkluze Dokument KAP – Prioritizace potřeb s přílohou Rámec pro podporu infrastruktury a investic v Plzeňském kraji s finančním rámcem

KA1 Příprava 1. KAP (3) (1.2.2016 – 30.9.2016) Návrh Krajského akčního plánu vzdělávání v Plzeňském kraji Musí být schválen odborným garantem, RSK a MŠMT Workshopy pro ředitele škol – představení analýzy potřeb v území, představení stanovených priorit kraje v klíčových oblastech vzdělávání

KA2 Příprava 2. KAP (1.1.2019 – 30.9.2019) Stejný postup jako u 1. KAP Musí zde však být zohledněna evaluace provedená na konci realizace 1. KAP

KA3 Tematická setkávání a monitoring realizace KAP (1) (1.9.2016 – 31.1.2022) Aktivity OP VVV schválené v KAP budou realizovány především prostřednictvím projektů zjednodušeného vykazování (šablony MŠMT) Monitoring plnění stanovených cílů KAP Příprava velkých projektů zaměřených na jednotlivé prioritní oblasti (projekty v území zaměřené na tematická partnerství a sítě) Metodická pomoc školám při tvorbě projektů

KA3 Tematická setkávání a monitoring realizace KAP (2) (1.9.2016 – 31.1.2022) V rámci vytvořených platforem budou probíhat tematická setkávání (u každé platformy cca 2 setkání ročně) Workshopy, semináře, kurzy apod. Na setkávání budou zváni zástupci cílové skupiny Vzdělávání cílové skupiny, předávání dobré praxe, průběžné hodnocení jednotlivých aktivit KAP, metodická podpora při tvorbě šablon apod.

KA4 Evaluace projektu (1.2.2016 – 31.1.2022) Metodika pro evaluace – příjemce obdrží nejpozději s uzavřením právního aktu o poskytnutí dotace Tzv. vnitřní evaluace projektu – 2 souhrnné zprávy + průběžná evaluace v jednotlivých ZoR Tzv. vnější evaluace – na úrovni programu, externí evaluátor, zajišťuje MŠMT

KA5 Řízení projektu (1.2.2016 – 31.1.2022) Stanovuje zejména činnost RT RT je zodpovědný za bezproblémový chod projektu, průběžně monitoruje a vyhodnocuje jednotlivé realizované aktivity, dohlíží na dodržování pravidel stanovených v „Postupech KAP“ a dalších příručkách apod. Upravuje komunikační mechanismy uvnitř RT, mezi RT a PS Vzdělávání, PS Vzdělávání a RSK, s cílovou skupinou apod.

KA6 Spolupráce s IPs projekty (1.2.2016 – 31.1.2022) Spolupráce s odborným garantem KAP (IPs projekt „Metodická podpora akčního plánování“) Účast zástupců RT na setkáních pořádaných dalšími IPs projekty, zajištění přenosu informací z těchto projektů do území a do KAP a MAP

Monitorovací indikátory 52510 Počet pracovníků ve vzdělávání, kteří v praxi uplatňují nově získané poznatky a dovednosti (60 osob) 52602 Počet platforem pro odborná tematická setkání (5 platforem) 54000 Počet podpořených osob – pracovníci ve vzdělávání (90 osob) 54901 Počet regionálních systémů (2 systémy) 60000 Celkový počet účastníků (40 osob) 54310 Počet podpořených spoluprací (1 spolupráce)

Děkuji za pozornost Mgr. Petr Duda Tel. 377 195 102, Mob. 734 524 005 petr.duda@plzensky-kraj.cz