Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: 20.2.2012 Ročník: sedmý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Základní lidská práva.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Smyslová ústrojí člověka
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Škola.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Anotace Výklad. Osobnosti československých prezidentů od 1. republiky po II. světovou válku Autor Vladimíra Mezerová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Znalost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
práva a povinnosti občana ČR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Porušování lidských práv
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Společenská výchova – Společenská významnost
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
LIDSKÁ PRÁVA y.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: 20.2.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Lidská práva - opakování Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA LIDSKÁ PRÁVA - opakování Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování znalostí o lidských právech.

Pravidla hry Vytvořte 4 soutěžní skupiny. Tým si vybere otázku podle svých znalostí. Čísla ve sloupci k danému tématu značí obtížnost otázky (1- nejlehčí). Nad otázkou se mohou poradit (10 sec), odpovídá pouze jeden za celou skupinu. Soutěžní skupiny se střídají po jedné otázce. Body se zaznamenávají na tabuli, je zvolen jeden zapisovatel (ten se neúčastní soutěže). Vítězí skupina s nejvyšším počtem bodů. Pokud by vybírající tým nevěděl odpověď na otázku, může na ni odpovědět kterákoliv skupina. Získá za ni ale jen jeden bod. Pokud by některý hráč jiného týmu odpověď vykřikl, ztrácí jeho skupina možnost volby otázky a čeká než proběhne jedno celé kolo.

Vyberte si otázky Odborný název Základní lidská práva Slušné chování Osobnost 1 2 3 4

Odborný název (1 bod) Ponižující nebo agresivní jednání zaměřené proti příslušníkům jiné národnosti nebo rasy. ______________________ Rasismus

Odborný název (2 body) Omezování práv jednotlivců či skupin. ___________________ Diskriminace

Odborný název (3 body) Strach z něčeho cizího, nesnášenlivost k lidem z jiných zemí. ___________________ Xenofobie

Odborný název (4 body) Mrtvá těla v koncentračním táboře Mathausen během 2. světové války Hromadné pronásledování a systematické vyvražďování Židů prováděné nacisty během 2. světové války. ___________________ Lidé v koncentračním táboře Holocaust

Základní lidská práva (1 bod) Vyjmenuj alespoň tři příklady lidských práv a základních svobod. ___________________________________________ ___________________________________________ Např. právo na život, ochrana života před narozením, nepřípustnost trestu smrti, právo na zachování lidské důstojnosti, ochrana vlastnických práv,….

Základní lidská práva (2 body) Vyjmenuj tři základní práva dítěte. ____________________________________________ ____________________________________________ Právo na život, právo na rozvoj, právo na ochranu

Základní lidská práva (3 body) V ČR byl přijat dokument na ochranu práv, je nadřazený ostatním zákonům a z jeho zásad vychází Ústava ČR. Jak se tento dokument nazývá? ____________________________________________ Listina základní práv a svobod

Základní lidská práva (4 body) Jak se nazývá dokument, který přijala OSN v roce 1948? Tento dokument obsahuje soupis lidských a občanských práv a svobod. ____________________________________________ Všeobecná deklarace práv člověka a občana

Slušné chování (1 bod) Po kterém boku muže má chodit žena? ______________ Vpravo

Slušné chování (2 body) Kdo zdraví dřív- mladší staršího nebo starší mladšího? _________________________ Mladší staršího

Slušné chování (3 body) Kdo podává ruku jako první- muž ženě nebo žena muži? ______________________ Žena muži

Slušné chování (4 body) Jak se jmenuje český autor knih o pravidlech slušného chování? Napsal např. Slon v porcelánu. _____________________________ Ladislav Špaček

Osobnost (1 bod) Jak se jmenuje současný prezident ČR? ______________________ Václav Klaus Václav Klaus s prezidentským párem USA

Osobnost (2 body) Jak se jmenuje první prezident ČR? ___________________________ Václav Havel

Osobnost (3 body) Jak se jmenuje první prezident Československé republiky? ________________________________ T. G. Masaryk

Osobnost (4 body) Jak se jmenuje vůdce boje za práva Afroameričanů v 50. letech 20. století? _________________________________ Martin Luther King

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-02-19]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=vesel%C3%BD&ctt=1#ai:MC900424448|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=hra#ai:MP900439469|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=smutek&ctt=1#ai:MP900227716|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=smutek&ctt=1#ai:MP900178792|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=cizinec&ctt=1#ai:MC900026167|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C3%BAsm%C4%9Bv&ctt=1#ai:MP900422283|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=majetek&ctt=1#ai:MC900290341|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=t%C4%9Bhotenstv%C3%AD&ctt=1#ai:MC900339224|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ochrana&ctt=1#ai:MP900438625|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C5%A1kola&ctt=1#ai:MP900439442|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ch%C5%AFze&ex=1#ai:MP900407405 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pozdrav&ctt=1#ai:MC900437115|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pozdrav&ctt=1#ai:MP900431194|mt:0| Uvedené zdroje [ on-line] 31.1.2012 [cit. 2012-02-19]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www:  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Some_of_the_bodies_being_removed_by_German_civilians_for_decent_burial_at_Gusen_Concentration_Camp,_Muhlhausen,_near_Linz,_Austria.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Slave_laborers_at_Buchenwald.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vaclav_Klaus_with_Obamas.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:V%C3%A1clav_Havel_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tom%C3%A1%C5%A1_Garrigue_Masaryk_1925.PNG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Martin_Luther_King_Jr_NYWTS.jpg LUNEROVÁ, J., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k občanství. Brno : Nová škola, 2010. ISBN 978-80-7289-117-7.

Shrnutí Anotace Prezentace – Hra je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování znalostí o lidských právech a slušném chování. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci znají základní lidská práva, umí vysvětlit pojmy související s lidskými právy. Klíčová slova lidská práva, slušné chování Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity hra, aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 1 194 kB

Metodická poznámka Snímek 2- Pravidla hry Snímek 3- Žáci si volí otázky a odpovídají, zapisují je na tabuli. Snímek 4-19- Otázky k jednotlivým číslicím v tabulce. Pokud žák označí (klikne/ťukne na) číslo z tabulky, objeví se mu otázka. Zpět k tabulce se vrátí označením zelené šipky v pravém dolním rohu. Je možné po ukončení hry, znovu odpovědět na všechny otázky postupně. Obrázky u otázek slouží jako nápověda. Můžeme je využít k dalšímu opakování.