Mgr. Michal Oblouk HLAVNÍ MYŠLENKY TEXTU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Životopis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.14
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Redukce textů, obsahová analýza, anotace
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.16 Anotace: Prezentace je zaměřena na výpisky, jejich hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou procvičit.
Jak vytvářet studijní texty SPŠ Olomouc, Cíle  Objasnit pojem studijní text;  Uvést charakteristické rysy studijního textu;  Navrhnout strukturu.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_13.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Životopis shrnutí poznatků.
1 Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOŠ pro obnovu a ochranu životního prostředí - Schola Humanitas Litvínov Název projektu:INOVACE.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Nová učebnice latiny nakladatelství Veritas
Jak úspěšně prezentovat. Skladba publika Jaká bude skladba publika? Do jaké míry se účastníci orientují v dané problematice.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_06_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Získávání a zpracování informací
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.8.
V Ě CNÁ LITERATURA Mgr. Michal Oblouk.  Odborná, vědecká  Literatura s převládající naučnou funkcí  Zařazuje se do ní: a)Literatura naučného typu (odborné.
 Hlavním smyslem citování je zachytit myšlenkové vazby mezi originálním textem a použitými myšlenkami z jiných zdrojů [Boldiš, 2002].  dokázat vlastní.
Struktura obchodního dopisu
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
Struktura zápisu porady Plán porad
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Titulek Tvorba titulků a mezititulků. Význam titulků Podstatný prvek struktury textu – slouží k orientaci Utváří první dojem z textu Obsahuje klíčová.
Zásady a doporučení pro tvorbu prezentací
Věta, výpověď, promluva Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0101
Forma zpracování seminární práce
JAZYKOVĚDA JAZYKOVÉ PŘÍRUČKY
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
Životopis Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Obecná charakteristika literatury Mgr. Michal Oblouk
Rešerše. Bibliografické databáze Web of Science ISI Web of Knowledge – WoS + Journal Citation Report Placené – PřF MU je uživatelem Bibliografická citace.
PROSTŘEDÍ MICROSOFT WORD 2003
Vědecká komunikace - PSY475 ( ) Mgr. Michaela Širůčková
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Výpisky a výtah Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Životopis ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Vzor individuální prezentace
6. ročník Michaela Hantková
DOPIS Mgr. Michal Oblouk.
Citační a bibliografické databáze:
JAZYKOVĚDA A JEJÍ DISCIPLÍNY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
SLOH A KOMUNIKACE Výtah.
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
Vzor individuální prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
Praktické dovednosti při psaní bakalářské práce
Obhajoba maturitní práce
ROČNÍKOVÁ PRÁCE pokyny ke zpracování
Transkript prezentace:

Mgr. Michal Oblouk HLAVNÍ MYŠLENKY TEXTU

HLAVNÍ MYŠLENKY TEXTU text se neučíme zpaměti - vyhledáváme v něm nejdůležitější myšlenky opíráme se o klíčová slova = nesou hlavní informace (slova nebo slovní spojení, která pojmenovávají téma textu a základní údaje) výstižnost, stručnost, přehledná grafická úprava

VÝPISKY nezachycují větnou stavbu nemusí být psány formou souvislého textu věcné, výstižné, přehledné a stručné slouží k uchování důležitých a zajímavých informací nezbytná součást každého studia - usnadňují orientaci v odborné literatuře píšeme je buď formou hesel, nebo ve větách citujeme zdroj informací

METODA TROJÍHO ČTENÍ získáváme celkovou informaci o textu a jeho důležitých místech důkladné, studujeme podstatné části, soustředíme se na klíčová slova (často graficky odlišena od zbytku textu), vyhledáváme neznámé pojmy, pořizujeme výpisky soustředíme se na vybraný text

VÝTAH zaznamenává hlavní myšlenky článku formou souvislého textu, formou celých vět zachycuje stavbu textu přehledná a jednoduchá větná stavba věcný a stručný doslovné znění = citát (uvádíme v uvozovkách) uvádíme zdroj, ze kterého jsme čerpali – jméno a příjmení autora, název díla, nakladatelství, místo a rok vydání