Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žák nesmí používat žádné elektrické nástroje!!! T aktéž i elektrickou vrtačku !!!! Při nedodržování bezpečnostních předpisů, d ochází při nesprávném postupu.
Advertisements

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_08.
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_15_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Užití transformace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
Skotský mechanik,fyzik Zajímal se o různé přístroje a různé mechanické pomůcky W=1J Zemřel ve svém domě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_15 TÉMA: VYNÁLEZY.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
-27. listopad srpen 1934 zemřel na mozkovou mrtvici -Rakousko -využití vodní energie.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Výroba ocelí Ocel se vyrábí zkujňováním.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství.
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
Elektrické stroje točivé
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Tepelné motory.
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
TEPELNÉ MOTORY.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_09_170 Projekt MŠMT.
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): září 2011 Ročník: 5
VYNÁLEZY ELEKTŘINA Autor : Simon Frolík 8..
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Elektromotor.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_08
Věda, technika a technické vzdělávání
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název materiálu: Nerostné suroviny
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Doba železná VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_4_DOBA ŽELEZNÁ
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. OPAKOVACÍ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA
Kladkostroje a visuté kočky
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_16_ pomocníci člověka
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_02_17_dopravní prostředky 2
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Informace z učebnice I..
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
% % PROCENTA PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš DOC PDF
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Manufaktury a první stroje
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
  Název materiálu: Čeští vynálezci Ročník: 5.
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Tepelné motory.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP TECHNICKÉ ČINNOSTI – OBJEVY A VYNÁLEZY Mgr. Petra Viktorová

OBSAH Do 3 500 př. n. l. 3 500 př. n. l. - 1 000 př. n. l. 1 000 př. n. l. - do n. l. OBSAH Od začátku n. l. - 1 000 n. l. 1 000 - 1 500 !!! kliknutím na jednotlivou část obsahu přejdete na daný snímek 1 500 – 1 750 1 750 – 1 800 1 800 – 1 850 1 850 – 1900 1 900 – 1975

Do 3 500 př. n. l. Oheň Počátky tkaní Tavená měď První lodě Rovnoramenné váhy Přírodní zlato

3 500 př. n. l. - 1 000 př. n. l. Hrnčířské kolo Železo Bronzové nástroje Sklo Kolo Plachetní loď Papyrus

1 000 př. n. l. - do n. l. Kladka Ozubená kola Archimédův šroub, čerpá vodu Válečné stroje Mince Šroubový lis Keltský vůz-kolo s ocelovou obručí

Od začátku n. l. - 1 000 n. l. Šlapací mlýny Větrné mlýny Číňané vyrábějí papír z bambusu Čínský střelný prach Plovoucí magnet - Čína

1 000 - 1 500 Kormidla Mechanické hodiny Řetězová čerpadla na odvodňování dolů Gutenbergův tiskařský lis První bronzové dělo v Číně

1 500 – 1 750 První soustruh na řezání závitů-Francie Elektrostatické zařízení od r. 1700 Italský teploměr Hookův mikroskop

1 750 – 1 800 Vývěva Wattův jednočinný parní stroj Cugnatův první automobil s parním pohonem První let člověka- Montgolfierův balón Voltův elektrický článek

1 800 – 1 850 Fultonův parní člun První lokomotiva 1 800 – 1 850 Fultonův parní člun První lokomotiva Morse a Henry - telegraf Davyho lampy s drátěným pletivem bezpečné pro doly Vulkanizace kaučuku Parní buchar, tváří železo

1 850 – 1900 Výroba oceli Elektrický generátor Edisonova první elektrická žárovka Parní turbína Dieselův naftový motor Nobel - dynamit Daimlerův karburátor pro benzínový motor

1 900 – 1975 Letadlo poháněné motorem Flemingova elektronka 1 900 – 1975 Letadlo poháněné motorem Flemingova elektronka Rozhlas a televize První atomová řetězová reakce První umělý satelit Země Přistání na Měsíci

Otázky a úkoly: Kde se začalo využívat poprvé kolo? Kdo vyrobil střelný prach? V kterém století jezdila první lokomotiva? Kde poprvé řezali závity na soustruhu? Kdo uskutečnil první let člověka? Kdo zkonstruoval naftový motor?

ZDROJE: Technika, Člověk přetváří svět; přeložil a upravil z anglického originálu Ing. Miloš Pražák