Úlohy nejen na počítání..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Aritmetická posloupnost (3.část)
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Malé početní hrátky 1. Matematika pro učební stavební obory 1. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
(finanční gramotnost)
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
zpracovaný v rámci projektu
Geometrická posloupnost
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Dělitelnost přirozených čísel
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
(finanční gramotnost)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Informační a komunikační technologie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
(finanční gramotnost)
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Úlohy nejen na počítání.. Matematika pro stavební obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha

P R O C E N T A

Anotace Metodický pokyn Materiál je určen pro libovolný, nejlépe ale třetí ročník učebních stavebních oborů předmětu MATEMATIKA. Může být využit jako doplňkový materiál v rámci opakování učiva. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s příklady podporující výklad učitele. Touto formou se snaží povzbudit zájem učňů o matematiku a motivovat je k přemýšlení. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší atraktivnost formou prezentace „s obrázkem“. Úlohy mohou žáci řešit samostatně ve svých sešitech nebo na interaktivní tabuli s možností následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro pozdější domácí přípravu na výuku.

Úlohy nejen na počítání… Matematika nás má naučit dvěma „p“: P Ř E M Ý Š L E N Í a P Ř E S N O S T I

Úlohy nejen na počítání… U následujících úloh budete muset nejenom počítat, ale i trochu přemýšlet… Když na řešení nepřijdete hned, nevadí. Opište si je a doma v klidu podumejte, udělejte si třeba obrázek a hledejte řešení….

Úlohy nejen na počítání… Držím vám palce, ať to zvládnete co nejlépe…

Úlohy nejen na počítání… 1. Řada čísel, půjdeme-li po šipkách, vznikla podle určitého systému. Úkolem je objevit číslo, které tomuto systému vyhovuje a patří do poslední prázdné šipky.

Úlohy nejen na počítání… 2. Čas potřebný k výrobě určitého produktu se zkrátil o 50 %. O kolik se zvýšila produktivita práce?

Úlohy nejen na počítání… 3. Dvěma bratrům je dohromady 84 let. Když bylo staršímu bratrovi tolik let, kolik je dnes mladšímu, stáří mladšího bratra bylo právě poloviční než dnešní stáří staršího bratra. Kolik je teď bratrům let?

Úlohy nejen na počítání… 4. Věříte meteorologům? V rádiu se ozve zpráva: „Za půl hodiny začnou půlnoční zprávy našeho rádia, venku prší, ba přímo leje jako z konve. Počasí se má postupně vylepšovat a přesně za sto dvacet hodin bude určitě slunečno!“ Dá se této zprávě o počasí s takovým předstihem věřit?

Úlohy nejen na počítání… 5. Dokážete nakreslit pětiúhelník s hvězdou jedním tahem? Asi to nebude problém, dokážete ale spočítat, kolik je tam celkem trojúhelníků?

Úlohy nejen na počítání… 6. Existuje relativně mnoho čísel, která mají následující vlastnost: při dělení dvěma, třemi, čtyřmi, pěti nebo šesti bude zbytek vždy 1. Ale při dělení sedmi vyjde dělení beze zbytku. Najděte nejmenší číslo, které vyhovuje této podmínce.

Úlohy nejen na počítání… 7. Vlak projel kolem pozorovatele na trati za 5 s. Po mostě, který má délku 100 m, projel vlak za 10 s. Určete rychlost a délku vlaku.

Úlohy nejen na počítání… 8. Zvětší-li se jedna stran obdélníku o 10 cm a druhá o 5 cm, zvětší se obsah obdélníku o 5 dm2. Zvětší-li se první stran obdélníku o 5 cm a druhá stran o 10 cm, zvětší se jeho obsah o 6,5 dm2. Určete rozměry obdélníku.

Úlohy nejen na počítání… 9. 32 dělníků provede určitou práci za 35 dní. Za kolik dní bude práce hotova, bude-li na ní od 21. dne pracovat 48 dělníků?

Úlohy nejen na počítání… 10. Stará žába s mladou žabičkou jdou spolu přes les. Protože mladá žabička je neposedná a neustále někde poskakuje, spadne v nestřeženém okamžiku do lesní studny hluboké 10 m. Stará žába na ni nahoře čeká, až zase vyleze, jinak jí pomoci neumí. Žabička šplhá a šplhá a za den vyleze 3 m. Pak ale únavou usne a v noci o 2 m sklouzne dolů. To se další dny opakuje. Za kolik dní žabička vyleze ven?

Úlohy nejen na počítání… Tak doufám, že se vám něco zadaří….

Úlohy nejen na počítání… P O Z O R ! ! ! Výsledky úloh

Úlohy nejen na počítání… 37 o 100 % 48 a 36 let ne – bude zase před půlnocí 35 trojúhelníků 301 (číslo musí končit jedničkou, násobek 7) 20 m/s , 100 m 50 cm a 20 cm za 30 dní za 8 dní

Úlohy nejen na počítání… Děkuji za pozornost ! A za vaši snahu – bude odměněna…

Úlohy nejen na počítání… Použitá literatura: Eduard Kriegelstein, Zděněk Rozenský Sbírka úloh z matematiky 1 Pro 1.ročním stud.oborů SOU a SOŠ (SPN 1981) Použité obrázky a znázornění: www.office.microsoft.com