NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18_F9_Hanak TÉMA: Jaderná energie
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Procvičení a upevnění učiva
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
VY_32_INOVACE_90.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_17_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky OBSAH: Zlomky a přirozená čísla. Převrácené číslo. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE Tato hodina ukazuje vztah mezi zlomky a přirozenými čísly. V řešených příkladech je vysvětleno, jak převádíme zlomky na přirozená čísla a obráceně. Některé příklady jsou určeny k samostatnému procvičení. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby se mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Každé přirozené číslo můžeme napsat jako zlomek se jmenovatelem 1. Zapište přirozená čísla jako zlomky se jmenovatelem 1: a) 8 b) 12 c) 152 Řešení: = 𝟖 𝟏 = 𝟏𝟐 𝟏 = 𝟏𝟓𝟐 𝟏 a) 𝟖 b) 𝟏𝟐 c) 152

Každý zlomek se jmenovatelem 1 zapíšeme jako přirozené číslo. Zapište jako přirozená čísla zlomky: a) 𝟕 𝟏 b) 𝟐𝟓 𝟏 c) 𝟏𝟒𝟓 𝟏 Řešení: a) 𝟕 𝟏 b) 𝟐𝟓 𝟏 c) 𝟏𝟒𝟓 𝟏 = 7 = 25 = 145

Jestliže se čitatel a jmenovatel zlomku sobě rovnají, zlomek se rovná 1. Upravte dané zlomky: a) 𝟒 𝟒 b) 𝟒𝟑 𝟒𝟑 c) 𝟓𝟒𝟏 𝟓𝟒𝟏 Řešení: a) 𝟒 𝟒 b) 𝟒𝟑 𝟒𝟑 c) 𝟓𝟒𝟏 𝟓𝟒𝟏 = 1 = 1 = 1

Je-li čitatel zlomku roven 0, pak se zlomek rovná 0. Upravte dané zlomky: a) 𝟎 𝟔 b) 𝟎 𝟑𝟔 c) 𝟎 𝟒𝟑𝟔 Řešení: a) 𝟎 𝟔 b) 𝟎 𝟑𝟔 c) 𝟎 𝟒𝟑𝟔 = 0 = 0 = 0

a) 𝟖 𝟑 b) 𝟓𝟓 𝟐𝟔 c) 𝟐𝟕𝟓 𝟏𝟑𝟐 K daným zlomkům napište převrácené zlomky: K danému zlomku vytvoříme převrácený zlomek tak, že zaměníme čitatele a jmenovatele zlomku. K daným zlomkům napište převrácené zlomky: a) 𝟑 𝟖 b) 𝟐𝟔 𝟓𝟓 c) 𝟏𝟑𝟐 𝟐𝟕𝟓 Řešení: a) 𝟖 𝟑 b) 𝟓𝟓 𝟐𝟔 c) 𝟐𝟕𝟓 𝟏𝟑𝟐

Úlohy k samostatnému procvičení: 1) Zapište přirozená čísla jako zlomky : 𝒂) 𝟓 𝒃) 𝟗 𝒄) 𝟐𝟓 𝒅) 𝟏𝟏𝟐 2) Zapište jako přirozená čísla : a) 𝟒𝟒 𝟏 b) 𝟒 𝟏 c) 𝟗𝟗 𝟏 d) 𝟏𝟓𝟎 𝟏

3) Upravte dané zlomky : 𝒂) 𝟐 𝟐 𝒃) 𝟏𝟏 𝟏𝟏 𝒄) 𝟏𝟑𝟔 𝟏𝟑𝟔 𝒅) 𝟐 𝟑𝟔𝟓 𝟐 𝟑𝟔𝟓 4) Upravte dané zlomky : a) 𝟎 𝟏 c) 𝟎 𝟗𝟏 d) 𝟎 𝟑𝟓𝟎 b) 𝟎 𝟏𝟗 5) Napište převrácené zlomky : a) 𝟒𝟒 𝟗𝟓 c) 𝟗𝟐 𝟔𝟒 d) 𝟏𝟓𝟎 𝟏 b) 𝟖𝟒 𝟏𝟓𝟖

Výsledky : 1) Zapište přirozená čísla jako zlomky : 𝒂) 𝟓 𝟏 𝒃) 𝟗 𝟏 𝒂) 𝟓 𝟏 𝒃) 𝟗 𝟏 𝒄) 𝟐𝟓 𝟏 𝒅) 𝟏𝟏𝟐 𝟏 2) Zapište jako přirozená čísla : a) 𝟒𝟒 c) 𝟗𝟗 d) 𝟏𝟓𝟎 b) 𝟒

Výsledky : 3) Upravte dané zlomky : 𝒂) 𝟏 𝒃) 𝟏 𝒄) 𝟏 𝒅)𝟏 𝒃) 𝟏 𝒄) 𝟏 𝒅)𝟏 4) Upravte dané zlomky : a) 𝟎 b) 𝟎 c) 𝟎 d) 𝟎 5) Napište převrácené zlomky : a) 𝟗𝟓 𝟒𝟒 c) 𝟔𝟒 𝟗𝟐 d) 𝟏 𝟏𝟓𝟎 b) 𝟏𝟓𝟖 𝟖𝟒

Moje škola – matematika A Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; LEPÍK, Libor; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 7. Olomouc: Prodos, 1999, ISBN 80-7230-032-6. MULLEROVÁ, Jana; BRANT, Jiří; TAIŠL, Jan a kol. Matematika pro 7. ročník. Praha: Kvarta, 1999, ISBN 80-85510-85-8. DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky –početní úlohy. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-766-9. Galerie klipart MS Office 2010