Parní generátory – kotle 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uhlí Výroba paliv a energie.
Advertisements

Tepelná elektrárna.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada22 AnotacePodstata,
Vytápění Zdroje tepla-kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceParní.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada22 AnotaceZákladní.
Elektrické stroje netočivé
Země a vesmír 1 - Vesmír VY_32_INOVACE_ 43_857
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Zákoník práce 1 – Zákoník práce
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Látky a jejich přeměny VY_32_INOVACE_29_581
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Vytápění Paliva.
Tepelný pohyb částic VY_32_INOVACE_11_212
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Druhy topidel VY_32_INOVACE_18_354
Životní cyklus výrobku
Aldehydy, ketony VY_32_INOVACE_24_478
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Technické materiály - litina
Metody měření odporovými teploměry
Velkoobchod, maloobchod
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Soustružení 1 VY_32_INOVACE_22_425
Regulované soustavy statické
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Kreslení základních strojních součástí
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Názvosloví oxidů VY_32_INOVACE_29_583
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Rozdělení zvuků VY_32_INOVACE_12_225
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Transkript prezentace:

Parní generátory – kotle 2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Parní generátory – kotle 2 VY_32_INOVACE_21_424 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 21 Anotace Hlavní části kotle, druhy spalovacích komor, druhy paliv Klíčová slova Roštové ohniště, fluidní, komín, ekonomizér, výparník Předmět Strojnictví Autor, spoluautor Ing. Křížová Naděžda Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 17 – 18 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana 1

Hořáky – včasné a stabilní zapalování paliva STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hlavní části kotle Palivové hospodářství – přípravna paliva (vysoušení), mletí, zásobník, podavač uhelného prachu Hořáky – včasné a stabilní zapalování paliva Spalovací komora (ohniště) – hoření – přeměna chemické energie na tepelnou roštová – pevné kusové palivo se spaluje v klidné vrstvě, nízká intenzita spalování 800-900°C 2

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje prášková – palivo ve formě prášku se spaluje při 1 000 – 1 700°C v letu v prostoru ohniště, částečné natavení spalin – struska, škvára, vysoký stupeň zachycení popelovin 3

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje cyklónová – práškové palivo se spaluje ve vířívém prostoru, palivo hoří rychleji a dosahuje se vyšších teplot 4

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje fluidní – rozdrcené palivo se spaluje ve vznosu – nadnášeno proudem vzduchu, kromě výhodného rozložení tepelné zátěže a vysoké účinnosti umožňuje i odsíření spalin, je ekologicky nejvýhodnější 5

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje ohniště na kapalná paliva – palivo se rozprašuje a tím lépe shoří, hořáky na kapalná paliva rozprašují palivo na jemné kapičky, čehož se dosahuje stlačeným vzduchem nebo párou ohniště na plynná paliva – palivo se smísí se vzduchem a hoří, podstata je stejná jako pro kapalná paliva Odstruskovač - pro odstranění strusky a škváry, vynašeče – mechanické, hydraulické, pneumatické Čištění spalin – odlučovače popílku – elektrostatické filtry - odstranění SOx - odsíření – přidávání např. vápence – odstranění Nox – přidání čpavku do spalin Komín – hlavní funkcí je vytvoření dostatečného tahu, rozptýlení škodlivin do ovzduší, výška až 300m 6

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ekonomizér (ohřívák vzduchu) - jako poslední výměník, spaliny by měly velmi vysokou teplotu až 250°C, ztráty kotle Ohřívák vody - výměník, ve kterém se teplo spalin využívá na ohřev napájecí vody Výparník – tvoří stěny spalovací komory, proveden jako trubky ( svazky), teplo ze spalin v něm slouží k výrobě páry Přehřívák páry – vyrábí přehřátou páru, koná práci, je vedena do turbíny Přihřívák – pára v turbíně částečně expanduje a je vedena zpět do kotle 7

vzniku fosilní – uhlí, zemní plyn recentní – rašelina, biomasa STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Palivo jsou látky, ve kterých je vázána chemická energie. Ta se při spalování mění na energii tepelnou. Rozdělení paliv podle původu přírodní – černé a hnědé uhlí, zemní plyn, biomasa, ropa, rašelina umělá – koks, brikety, generátorový a kychtový plyn skupenství tuhá – uhlí, dřevo kapalná – mazut, topné oleje plynná – zemní plyn, bioplyn, kychtový a generátorový plyn vzniku fosilní – uhlí, zemní plyn recentní – rašelina, biomasa 8

Složky paliva nehořlavina – přítěž STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Složky paliva nehořlavina – přítěž voda – zvětšuje objem spalin a zvyšuje ztráty - část tepla uvolněného při spalování se spotřebuje na odpaření - vlhké palivo se špatně mele, ztěžuje dopravu popelovina – částečky se usazují na teplosměnných plochách zhoršují přestup tepla - ucpává tahy kotle - eroze trubek popílkem - znečišťování životního prostředí 9

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje hořlavina aktivní látky – uhlík, vodík, síra pasivní látky – kyslík, dusík výhřevnost Q (kJ.kg-1, MJ.kg-1) – množství tepla, které se uvolní dokonalým spálením 1 kg paliva při ochlazení spalin na teplotu okolí, přičemž vodní páry obsažené ve spalinách zůstanou v plynném stavu 10

Souhrn učiva Které části tvoří příslušenství kotlů. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva Které části tvoří příslušenství kotlů. Jaké znáte druhy spalovacích komor. Jaká je princip fluidního spalování. Uveďte druhy a složení paliva. 11

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje ING.KEMKA, Vladislav a kol. Stavba a provoz strojů. Praha: Informatorium, 2009, ISBN 978-80-7333-075-0. AUTOR NEUVEDEN. seznam [online]. [cit. 24.3.2014]. Dostupný na WWW: http://strojirenstvi.studentske.cz/2010/11/29-parni-generatory.html 12