Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
nerovnoměrného pohybu tělesa
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
C) Slovní úlohy o pohybu
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Slovní úlohy o pohybu Autor: Vladislava Hurajová.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Rychlost rovnoměrného pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s postupem řešení slovních úloh o pohybu.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Zlomky a desetinná čísla.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu Tercie Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu

Postup při řešení slovních úloh o pohybu si ukážeme na konkrétním případě. Kdykoli se můžete k tomuto materiálu vrátit a znovu si projít celý postup krok za krokem

Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? Při řešení úloh o pohybu nám většinou napoví náčrtek a znalost fyzikálního vztahu: s = v. t

Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? Při řešení úloh o pohybu nám většinou napoví náčrtek a znalost fyzikálního vztahu: s = v. t

Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t ..a máme na paměti, že můžeme pracovat s jednou z trojic jednotek: km h km/h m s m/s nebo v tomto případě

Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t ..a máme na paměti, že můžeme pracovat s jednou z trojic jednotek: km h km/h m s m/s nebo v tomto případě

Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h ..a máme na paměti, že můžeme pracovat s jednou z trojic jednotek: v tomto případě

s = v. t km h km/h s v = 4 km/h v = 6 km/h Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h v = 6 km/h

s = v. t km h km/h s … t hod … (t – 1/6) hod v = 4 km/h v = 6 km/h Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s Označíme si čas chůze v prvním případě t, a to znamená, že čas chůze v druhém případě bude (t- 10 minut). Zapíšeme to tedy takto (POZOR: v hodinách!!!) : v = 4 km/h … t hod v = 6 km/h … (t – 1/6) hod

s = v. t km h km/h s … t hod … (t – 1/6) hod v = 4 km/h v = 6 km/h Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s Označíme si čas chůze v prvním případě t, a to znamená, že čas chůze v druhém případě bude (t- 10 minut). Zapíšeme to tedy takto (POZOR: v hodinách!!!) : v = 4 km/h … t hod v = 6 km/h … (t – 1/6) hod

s = v. t km h km/h s … t hod … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s Ptáte se, proč „(t-1/6) hod ? v = 4 km/h … t hod Ze zadání víme: v = 6 km/h … (t – 1/6) hod

s = v. t km h km/h s … t hod … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s Ptáte se, proč „(t-1/6) hod ? v = 4 km/h … t hod Ze zadání víme: v = 6 km/h … (t – 1/6) hod

s = v. t km h km/h s … t hod … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s Ptáte se, proč „(t-1/6) hod ? v = 4 km/h … t hod Ze zadání víme: v = 6 km/h … (t – 1/6) hod Mezi první a druhou možností je tedy rozdíl 10 minut, a to je 10/60 hodiny, zkrátíme na 1/6 hodiny

s = v. t km h km/h s … t hod … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s Ptáte se, proč „(t-1/6) hod ? v = 4 km/h … t hod Ze zadání víme: v = 6 km/h … (t – 1/6) hod Mezi první a druhou možností je tedy rozdíl 10 minut, a to je 10/60 hodiny, zkrátíme na 1/6 hodiny

Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod Při sestavení rovnice vyjdeme z toho, že dráha s je při obou možnostech stejná v = 6 km/h … (t – 1/6) hod A je možné ji vyjádřit:

Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod Při sestavení rovnice vyjdeme z toho, že dráha s je při obou možnostech stejná v = 6 km/h … (t – 1/6) hod A je možné ji vyjádřit:

s = v. t km h km/h s … t hod s = 4 . t … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod s = 4 . t v = 6 km/h … (t – 1/6) hod s = 6 . (t – 1/6) A je možné ji vyjádřit:

s = v. t km h km/h s … t hod s = 4 . t … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod s = 4 . t v = 6 km/h … (t – 1/6) hod s = 6 . (t – 1/6) A je možné ji vyjádřit:

s = v. t km h km/h s … t hod s = 4 . t … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod s = 4 . t v = 6 km/h … (t – 1/6) hod s = 6 . (t – 1/6) 4 . t = 6 . (t – 1/6) a platí tedy:

s = v. t km h km/h s … t hod s = 4 . t … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod s = 4 . t v = 6 km/h … (t – 1/6) hod s = 6 . (t – 1/6) 4 . t = 6 . (t – 1/6) a platí tedy:

s = v. t km h km/h s … t hod s = 4 . t … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod s = 4 . t v = 6 km/h … (t – 1/6) hod s = 6 . (t – 1/6) 4 . t = 6 . (t – 1/6) a tuto rovnici vyřešíme:

s = v. t km h km/h s … t hod s = 4 . t … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod s = 4 . t v = 6 km/h … (t – 1/6) hod s = 6 . (t – 1/6) 4 . t = 6 . (t – 1/6) a tuto rovnici vyřešíme:

s = v. t km h km/h s … t hod s = 4 . t … (t – 1/6) hod Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s v = 4 km/h … t hod s = 4 . t v = 6 km/h … (t – 1/6) hod s = 6 . (t – 1/6) 4 . t = 6 . (t – 1/6)

s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) v = 4 km/h … t hod 4 t = 6 t – 1 – 2 t = – 1 v = 6 km/h … (t – 1/6) hod t = 1/2 hod

s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) v = 4 km/h … t hod 4 t = 6 t – 1 – 2 t = – 1 v = 6 km/h … (t – 1/6) hod t = 1/2 hod Musíme ale odpovědět na položené otázky.

s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) v = 4 km/h … t hod 4 t = 6 t – 1 – 2 t = – 1 v = 6 km/h … (t – 1/6) hod t = 1/2 hod Musíme ale odpovědět na položené otázky.

s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) v = 4 km/h … t hod 4 t = 6 t – 1 – 2 t = – 1 v = 6 km/h … (t – 1/6) hod t = 1/2 hod Vzdálenost chalupy je s, a tedy: s = 4 . t = 4 . ½ = 2 km

s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) Zadání úlohy: Martin byl s kamarády na chalupě v Jizerských horách. Řekl, že když vyjdou z chalupy přesně v 7 hodin a půjdou rychlostí 4 km/h, přijdou na zastávku autobusu 3 minuty po odjezdu autobusu. Půjdou-li však rychlostí 6 km/h, přijdou na zastávku 7 minut před odjezdem autobusu. Jak je chalupa daleko od zastávky a v kolik hodin odjíždí autobus? s = v. t km h km/h s = 4 . t s = 6 . (t – 1/6) s 4 . t = 6 . (t – 1/6) v = 4 km/h … t hod 4 t = 6 t – 1 – 2 t = – 1 v = 6 km/h … (t – 1/6) hod t = 1/2 hod Vzdálenost chalupy je s, a tedy: s = 4 . t = 4 . ½ = 2 km Autobus odjíždí 3 min před 7:30 hod, tedy v 7:27 hod.