15 filtrace - laboratorní práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

Destilace.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Typy filtrů, druhy filtrací
Základy laboratorní techniky
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Metody oddělování složek směsí
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
Separační metody.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
Metody oddělování složek směsí
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Oddělujeme složky směsí
Oddělování složek směsí
Proveď odhad své rychlosti při chůzi a běhu do schodů.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
LABORATORNÍ PRÁCE Sacharidy II. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Laboratorní práce č. 3 List
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
Vodorovný vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Tuhé těleso Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Chemické nádobí a pomůcky.
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Laboratorní sklo Kádinka – neslouží k odměřování objemů !!!
Autor: Stejskalová Hana
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

15 filtrace - laboratorní práce VY_32_INOVACE_15 autor: Mgr. Helena Žovincová identifikace: H2-15 třída: 8. předmět: Ch anotace: Materiál slouží jako návod k provedení laboratorní práce - filtrace. Součástí je protokol laboratorní práce, který je možno žákům poskytnout.

Laboratorní práce č. Téma: Oddělování složek směsí - filtrace Úkol: 1. Sestavení filtrační aparatury 2. Zhotovení filtru z filtračního papíru 3. Oddělení složek směsi suspenze (voda + barevné křídy) Pomůcky: Stojan, kádinky, nálevka, skleněná tyčinka, filtrační papír, vata, tkanina, gáza, stopky, třecí miska s tloučkem, voda, křída.

Postup: 1. Sestavte filtrační aparaturu dle obrázku. tyčinka kádinka se směsí nálevka filtr kádinka stojan

2. Vyrobte si papírový filtr dle nákresu: 4. 1. 5. 2. 3. 6.

3. Filtr rozevřete a vložte do navlhčené nálevky. 4. Připravte si do 4 kádinek vždy směs 100ml vody a lžičku rozdrcené křídy. 5. Směs opatrně nalévejte po tyčince na filtr. 6. Filtraci postupně provádějte přes různé filtrační materiály. 7. Do tabulky zapisujte čas filtrace a čistotu filtrátu. použitý filtr čas(s) čistota filtrátu filtrační papír vata tkanina gáza

Závěr: Porovnejte čistotu filtrátu při použití různých filtračních materiálů. Filtrace byla nejrychlejší přes gázu, nejpomalejší přes filtrační papír. Získaný filtrát byl nejčistější přes filtrační papír. Filtrační materiál v domácnosti používáme např.

LABORATORNÍ PRÁCE Č.   JMÉNO: DATUM: SPOLUPRACOVAL: Téma: Oddělování složek směsí - filtrace Úkol: 1. Sestavení filtrační aparatury 2. Zhotovení filtru z filtračního papíru 3. Oddělení složek směsi - suspenze (voda + barevné křídy) Pomůcky: Stojan, kádinky, nálevka, skleněná tyčinka, filtrační papír, vata, tkanina, gáza, stopky, třecí miska s tloučkem, voda, křída. Postup: 1. Sestavte filtrační aparaturu dle obrázku. 2. Vyrobte si papírový filtr dle nákresu. 3. Filtr rozevřete a vložte do navlhčené nálevky. 4. Připravte si do 4 kádinek vždy směs 100ml vody a lžičku rozdrcené křídy. 5. Směs opatrně nalévejte po tyčince na filtr. 6. Filtraci postupně provádějte přes různé filtrační materiály. 7. Do tabulky zapisujte čas filtrace a čistotu filtrátu.

  Nákres a popis filtrační aparatury: Závěr: Porovnejte čistotu filtrátu při použití různých filtračních materiálů. Filtrace byla nejrychlejší přes ......................................, Nejpomalejší byla přes ............................................... Získaný filtrát byl nejčistější přes ................................ Filtrační materiál v domácnosti používáme např. .............................................

Citace: vlastní práce autora