Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Advertisements

ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Pojem zlomek a jeho zápis.
1.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Znalostio zlomcích.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
DĚLENÍ CELKU ZLOMEK.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
AUTOR: Martina Dostálová
ZLOMKY - ÚVOD.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZNÁZORŇOVÁNÍ ZLOMKŮ NA ČÍSELNÉ OSE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Člověk a příroda_ zeměpis_6.
Poznávej zlomky.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M3_12_Dělení
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Pojem zlomek a jeho zápis.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Pojem zlomek a jeho zápis.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_V.M2TŠ_ZLOMEK Téma: M- 8. ročník – zlomek, čtení zlomků Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník speciální základní školy První část prezentace představuje seznámení se slovem ZLOMEK (list č. 3) Druhá část je zaměřena na výklad učiva (list č. 4 – 9) Závěr tvoří procvičování pojmenování a zápisu zlomků ( list č. 10 a 11) Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, odpovídají na otázky a znázorňují zlomky Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero nebo fix, psací potřeby, sešit

ZLOMKY Slovem ZLOMEK rozumíme určitou část CELKU. Za celek považujeme například bochník chleba nebo tabulku čokolády.. Jana vystřihla proužek papíru a rozdělila ho na dvě stejné části. Každá část se nazývá jedna polovina. 1 2 1 2 Potom vystřihla druhý proužek a rozdělila ho na čtyři stejné díly. Vybarvila jeden díl – jednu čtvrtinu. 1 4 1 4 1 4 1 4

ZLOMKY – části kruhu 1 2 1 4 1 8 jedna osmina jedna polovina Počet stejných částí: 2 Počet stejných částí: 4 Počet stejných částí: 8 1 2 1 4 1 8 jedna osmina jedna polovina jedna čtvrtina 3 části 1 3 2 3 3 jedna třetina dvě třetiny tři třetiny

Jak zapisujeme a čteme ZLOMKY. čitatel 2 3 ZLOMEK Zlomková čára jmenovatel Čteme: Dvě třetiny

PAMATUJ! ČITATEL zlomku udává počet stejných dílů, je-li v čitateli 0, pak celý zlomek se rovná 0. JMENOVATEL je číslo (nesmí to být 0!), které udává, na kolik stejných dílů je zlomek rozdělen. Je-li ve jmenovateli 0, pak zlomek nemá smysl! ZLOMKOVÁ ČÁRA je to samé jako dělení. Například: Zlomek s čitatelem větším než jmenovatel, je větší než 1. Například: 1 2 2 6 = 1 : 2 = 2 : 6 9 2 5 3 > 1 > 1

Zlomek, jehož čitatel je stejný jako jmenovatel, se rovná jedné. Babička upekla koláč. Rozdělila ho na čtvrtiny. Na kolik dílů ho rozdělila? Protože měla čtyři vnoučata, rozdělila ho na 4 stejné části ( čtyři čtvrtiny). 1 4 1 4 1 4 1 4 4 = koláče = 1 koláč (jeden celek) + + + Zlomek, jehož čitatel je stejný jako jmenovatel, se rovná jedné.

Jak pojmenujete tyto zlomky? Dopiš do čtverečků. 2 8 = 1 = 1 = 1 = 1 Řešení: 3 4 = 1 = 1 = 1 = 1

1. ÚKOL: Zapište zlomkem barevné části obrazců. Řešení: Byli jste úspěšní? Jste 1111111111…. 1 2 2 4 3 8 5 6 2. ÚKOL: Zapište zlomkem: (Použijte IT pero.) a) jedna polovina b) dvě pětiny c) tři třetiny 1 2 2 5 3

Pracovní list pro samostatnou práci: Vyjádřete zlomkem: jedna pětina jedna šestina jedna třetina jedna desetina dvě pětiny pět sedmin tři čtvrtiny čtyři devítiny

Pracovní list pro samostatnou práci: Vyjádřete zlomkem: ŘEŠENÍ: jedna pětina jedna šestina jedna třetina jedna desetina 1 5 1 6 1 3 1 10 dvě pětiny pět sedmin tři čtvrtiny čtyři devítiny 2 5 5 7 3 4 4 9

Zdroje Citováno: 10.12.2012. [cit. 2012-12-10]. ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1 díl. 2. vydání. Žitná 25, 117 01 Praha 1: Prometheus, s.r.o., 1999, 80 s. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-142-6. Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 10.12.2012. [cit. 2012-12-10].