Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Další vzdělávání obyvatel Prahy pohledem jeho poskytovatelů a účastníků Závěry z kvalitativních šetření Pavel Kuchař CHEVAL s.r.o.
Advertisements

Modul I - Lektor a dospělí účastníci vzdělávání VYPRACOVAL: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Vzdělávací program Lektorských dovedností a aplikace vhodných metod.
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
ROVERING co nabízí a přináší
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Kvalitativní výzkum.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání dospělých: základní principy. PhDr. Zuzana Sládková ÚISK, FF UK.
Konflikty a způsoby jejich řešení
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Koncepce pracovníka a pracovní skupiny v řídicích strategiích Borek Bernard.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Ing. David Slavata, Ph.D. Trh nemovitostí
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Členění a organizace veřejné správy
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
KONFLIKT Božena Genrtová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Filosofie úvod do problému....
Využití ontologií při dobývání znalostí z databází Hana Češpivová.
Rozvoj a vedení týmu.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Teorie vzdělávání dospělých
Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
Metoda ohniskových skupin
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Manager nebo leader? Management je pozice
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Právo jako filosofický pojem. Co je to právo? – I.  „Tážeš-li se mě, co je to právo, pak to nevím a netážeš-li se mě, pak to vím.“  Právo je společenský.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Sousloví v tezaurech dle normy ČSN
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Teorie vzdělávání dospělých
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Podmínky učení.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
Specifické metody SP LS 16
Transkript prezentace:

Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o. Typologie učících se Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.

Aktivista se nejlépe učí při aktivitách, v nichž se může plně uplatnit Aktivista se nejlépe učí při aktivitách, v nichž se může plně uplatnit. Učí se z reálně probíhajících dějů. Reflektor (přemýšlivý člověk) se učí při aktivitách, které mu umožňují zopakovat si a zhodnotit si věci, které se staly a které se naučil. Teoretik se učí při aktivitách, které tvoří část systému, modelu, koncepce nebo teorie. Pragmatik se učí při aktivitách, jejichž podstat je nějakým způsobem spojena s problematikou a možnostmi vykonávané práce. Typologie podle Kalba

Typologie podle Mužíka Z individuálního hlediska Hašteřivec (reptal) Klaďas (přitakávač) Vševěd (všechno ví, všude byl dvakrát) Mluvka (žvanil) Plašmuška (bojácný člověk – bojí se nejen druhých, ale i sám sebe) Notorický odmítač (odmítá vše „z principu“) Nudista (dává najevo, že se nudí) Velké zvíře (dává najevo svoji nadřazenost) Šťoural (zpochybňovač) Typologie podle Mužíka

Ze skupinového hlediska (dílčí role účastníků ve skupině) Řídící člen skupiny – řídí rozhovory a koordinuje učební práci, někdy i prostřednictvím konfliktů, stresů či sporů. Aktivista – iniciuje produkci idejí, návrhů a řešení problémů. Motivuje skupinu, oživuje její tvůrčí duch, přináší nové pohledy na věci Asistent – podporuje vznik, případně sám zakládá a zřizuje, „jádro učební skupiny. Snaží se prosadit uvnitř skupiny řešení učebních problémů (autoritativně nebo demokraticky)

Integrátor – vyptává se na mínění a osobní stanovisko členů skupiny Integrátor – vyptává se na mínění a osobní stanovisko členů skupiny. Zkouší tvořit formulaci společenských názorů či řešení. Hledá souvislosti mezi rozdílnými idejemi a návrhy, odstraňuje napětí ve skupině. Kritik – buď kritizuje vzniklá řešení směrem k jejich použitelnosti, nebo provozuje tzv. zásadovou kritiku (bez obsahového vztahu). Vytvoří často napětí ve skupině, které může vést jednak k optimální práci, jednak k blokaci skupinové práce.

Nebezpečí skupinové práce – pasivita některých členů skupiny