ESB služby distributora 23-25.8.2016, Ostrava, Praha Ing. Michal Běhounek
OBSAH ZPŮSOBY KOMUNIKACE OBCH S PDS CO JE TO ESB ? ZÁKLADNÍ POPIS ESB SLUŽEB CO MUSÍM UDĚLAT,ABYCH JE MOHL VYUŽÍVAT? NABÍZENÉ ESB SLUŽBY
Způsoby komunikace S DSO Obchodník Distributor OTE DIP ESB EMAIL Kanál Označení Komunikační partner Popis OTE Komunikace mezi systémem DSO a OTE pro zákazníky s registrovaným OPM ESB služby ESB Obchodníci Komunikace mezi systémem DSO a všemi obchodníky Dist.portál DIP Email EML
CO JE ESB ? ESB - ENTERPRISE SERVICE BUS - prostředí publikující webové služby přímá komunikace mezi systémy PDS a OBCHODNÍKA Komunikace je založena na zasílání XML zpráv ve formátu UTILMD a APERAK OBCHODNÍK může se zprávou v některých případech zasílat i dokumenty PDS může se zprávou v některých případech zasílat i dokumenty Každý komunikační proces má své označení zpráv
Základní popis esb služeb PDS OBCHODNÍK zaslání požadavku potvrzení přijetí požadavku zaslání odpovědi potvrzení přijetí odpovědi Ref. Transakce Odesílatel Příjemce Činnost Akce 1 Požadavek Obchodník PDS Přijetí zprávy 2 Potvrzení / Zamítnutí požadavku Vyhodnocení kontrol přijaté zprávy 3 Vyjádření DSO Žadatel Prozkoumání požadavku, vyjádření 4 Potvrzení přijetí Potvrzení přijetí vyjádření na straně žadatele
Základní technické informace ESB služeb Výběr způsobu technologické připojení (internetové připojení, VPN tunel) Jaké služby bude chtít obchodník využívat Nutno podat žádost o zpřístupnění ESB plus dodat certifikát Implementace Testování Spuštění do produktivního provozu
ESB služby – KOMUNIKACE smlouvy o připojení (sop) Je možné komunikovat požadavky: NZ – zahájení dodávky do OM PR – změna zákazníka v OM VP – ukončení SOP RZ – OM v rezervaci ST – požadavek na SOP pro stávající OM ZS – změna smlouvy s vazbou nebo bez vazby na ŽOP UK – Uzavření SOP elektronickým podpisem DO – dotaz na splnění podmínek Je možné přiložit dokumenty ke zprávě
ESB služby – KOMUNIKACE rsd Je možné komunikovat přílohu RSD 2A Je možné komunikovat přílohu RSD 2B Je možné přiložit dokumenty ke zprávě – pouze pro stavy OPM 2a až 2f
ESB služby – KOMUNIKACE OBECNÝ POŽADAVEK i Je možné komunikovat požadavky: Obecný požadavek Žádost o přeložku Žádost o rozplombování Žádost o vytyčení kabelového vedení v terénu Žádost o izolaci vedení Žádost o odstávku sítě Žádost o souhlas s činností a umístěním stavby v ochranném pásmu el. zařízení Žádost o připojení (nový odběr, změna sazby či jističe) Žádost o vyjádření k dokumentaci stavby, ÚP, PD Ostatní technické požadavky
ESB služby – KOMUNIKACE OBECNÝ POŽADAVEK ii Je možné komunikovat důvody: Dotaz na fakturaci Dotaz na smlouvu Reklamace vyúčtování distribuce Reklamace kvality napětí Reklamace NEoznámení přerušení Žádost o náhradu dle vyhlášky 540/2005 Sb. Ostatní reklamace Žádost o zkušební provoz Žádost o smlouvu o distribuci STORNO požadavku Dotaz na termín montáže Dotaz na termín demontáže Je možné přiložit dokumenty ke zprávě
ESB služby – KOMUNIKACE PŘERUŠENÍ Je možné komunikovat požadavky Přerušení pro neplacení Zastavení přerušení pro neplacení Obnovení připojení Není možné přiložit dokumenty ke zprávě
Esb služby - OSTATNÍ KOMUNIKACE Komunikace samoodečtu Dotaz na časy spínání HDO Pro obě komunikace není možné přiložit dokumenty ke zprávě
POKUD NIKOLIV, TAK VÁM DĚKUJI ZA POZORNOST MÁTE NĚJAKÉ DOTAZY? POKUD NIKOLIV, TAK VÁM DĚKUJI ZA POZORNOST