Marca Aurelia Téma: Řím za Marca Aurelia Téma: Řím za 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak vznikají barvy ??? Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Piskáčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Advertisements

LOGICKÉ DVOJICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Gošová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Obsahy rovinných útvarů
PROCVIČOVACÍ HUDEBNÍ TEST
Ruský obrázkový slovník VII Oblečení − одежда
Na každém snímku je jeden obrázek, který tam nepatří. Poznáš který?
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, kde se nachází podnebné pásy zmíněné v prezentaci a vyznač je na mapě. 2) Na kterých kontinentech je možné.
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Finanční gramotnost Základní pojmy
OVCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek interaktivní
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Pracovní listy zvířata
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Rozvíjíme pozornost a soustředění
Pracovní listy zaměřené na vybavení jízdního kola
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podstatná jména Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Piskáčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ANIMALS OPAKOVACÍ HRA Mgr. Bc. Lucie Hušková ZŠ a MŠ Kamenná 404/4,
Úvodní lekce, opakování
Ruský obrázkový slovník XXII Kolektivní sporty –коллективныe спортa
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Ruský obrázkový slovník XII Domácí spotřebiče – Техника для кухни
Ruský obrázkový slovník XXVI Přídavná jména B
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
HUSA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Pracovní list - pocity a emoce Jméno: …………………………
Porovnávání obrázků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Ruský obrázkový slovník IV Rodina − семья
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
KVARTETO – hláska L Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
KARTY NA PŘIŘAZOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ruský obrázkový slovník XVII Části těla a hlavy – тела и головы
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Ruský obrázkový slovník XXVI Přídavná jména B
Představujeme a sestavujeme krychli
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Kolik je...? Pracovní listy
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
pedagogických pracovníků (NÚV).
Body Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
MLÁĎATA ZVÍŘAT PREZENTACE
SPOČÍTEJ TEČKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
M O T Ý L Í L O T O 3 Najdi stejného motýla!
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Seznamujeme se s geometrickými tvary - obdélník
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

Marca Aurelia Téma: Řím za Marca Aurelia Téma: Řím za 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L.Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Marcus Aurelius „Filozof na trůně“ 16. římský císař „Už v dětství projevoval hluboký zájem o vzdělání a jako chlapec dokázal diskutovat o závažných otázkách. Jeho slabá postava a chatrné zdraví jej předurčovalo spíš k duchovnímu životu. … Za všech situací však prokázal svědomitost a důslednost. Pohlížel na všechna neštěstí jako na zkoušku, v níž lidé předvedou svou vnitřní sílu tím, jak tyto rány dokáží přijmout a rozumem čelit následkům. Jako vladař projevoval Marcus Aurelius vysoké lidské kvality: dokonalé sebeovládání, mírnost, pochopení pro druhé, spravedlnost, ochotu přijmout mínění druhých, neprosazoval své názory za každou cenu. …“ Mandelová, H.; Kunstová, E.; Pařízková, I. Dějiny pravěku a starověku. Liberec : Dialog, 2001. Další triumfy a ústup ze slávy, s. 151 Jaké vlastnosti měl Marcus Aurelius? Lišil se od jiných vládců? Proč byl mezi lidmi velmi oblíben a ctěn? Proč byl označován jako „Filosof na trůně“? 2

východ ‒ ________________________________ ______________________________________ války: východ ‒ ________________________________ západ ‒ ________________________________ např. ‒ ______________________________ klikni bojovalo se až u ____________________________________ na __________________ římský nápis __________________

snaha _____________________________________________ __________________________________________________ pronásledování ___________________________ katastrofy _______________a _____________________ po smrti Marca Aurelia nastupuje ‒ Commodus skutečný syn krutý ‒ zavražděn klikni 8

Markomanské války označení Markomani je odvozeno ze dvou možných zdrojů: ‒ ze starogermánské formy slova March (pohraničí) a men (lidé) ‒ po kapitánovi jménem Marcus Romanus Markomanský panovník Marobud založil mocné království na území Čech. Tato Marobudova říše byla označena za hrozbu pro Řím. 3 zpět 5 trenčínský hrad sloup Marca Aurelia v Římě zobrazující markomanské války 4 římský nápis na skále trenčínského hradu )..

Pronásledování křesťanů Veřejně nesmělo být křesťanství provozováno, ale v soukromém životě bylo tolerováno. Díky tomu došlo k rozmachu křesťanství. Římané však křesťanství odmítali a samotné křesťany pronásledovali. Obviňovali je ze šíření epidemií, v Galii je dokonce zabíjeli v arénách, pokud se veřejně přiznali k víře v Krista. zpět 7

Použité zdroje: Učebnice: Mandelová, H.; Kunstová, E.; Pařízková, I. Dějiny pravěku a starověku. 1. vyd. Liberec : Dialog 2001. ISBN 80-86218-57-0. s. 151 Odkazy: Markomani [online]. [cit. 2011-10-02]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Markomani>. Marcus Aurelius [online]. [cit. 2011-10-02]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Marcus_Aurelius>. Obrázky: [online]. [cit. 2011-10-02]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 1 SAILKO. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marc%27aurelio_da_probalinthos,_161_dc._circa.JPG>. 3 RADOMIL. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kolumna_Aureliusza.jpg>. 5 Martin Hlauka (Pescan). <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trenciansky_hrad_(2007).jpg>. 6 G.dallorto. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Commodo_-_Musei_capitolini_-_Foto_G._Dall%27Orto_-_15-08-2000.jpg>. [online]. [cit. 2011-10-02]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: 2 <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marcus_Aurelius_Glyptothek_Munich.jpg>. 4 <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trencin-Roman2.JPG>. 7 <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Reims-Portail_Nord_4.jpg>.