Ryba je kámoš, ne žrádlo! Aneb o životu lososa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOSOSOVITÉ RYBY Lososovité druhy ryb jsou významnými druhy pro sportovní rybolov. Lipan společně s pstruhem obecným patří mezi původní druhy. Koncem 19.století.
Advertisements

Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Zlepšování jakosti.
Voda Zpracoval: Petr Jabůrek 8.C. Hydrosféra -voda  Voda je základní stavební jednotka všeho živého a proto bychom ji měli chránit.  Voda může být pro.
Znečišťování vodních zdrojů.
Mezinárodní spolupráce České republiky v oblasti vodního hospodářství
Linking Words and phrases
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Technologie na úpravu pitné vody Eva Košarišťanová.
Kontaminace (znečištění) vody
Mini tisk Mini tisk skončil,ale přebral si ho se souhlasem:p.t.s,met,.Šéfem je teď ondrattt s dvěma pomocníky:Tomáš,Vojta.Tak vás prosíme přejte nám hodně.
Voda Co o ní víme?.
Voda - Nezbytná podmínka života na Zemi
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Vypracovala: Týnka Malá A – den – Milano Ráno jsme přijeli do Milana prohlédnout si katedrálu Duomo di Milano. Je to jedna z nejznámějších.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Jak se mu říká? What is he called?.
Prvních 17 let mého života jsem žila na vesnici. Začala jsem se nudit... Teď chci poznat život ve městě! Jmenuji se Zuzka (jméno je přeložené z německého.
VODA.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řeky, jezera, rybníky a přehradní nádrže
Řeky, jezera, rybníky a přehradní nádrže
Moje třída.
Raci (Macrura).
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Referát na téma: SMOG Autor: Roman MAROUŠEK.
Střediska Rozloha NP.  Národní park ha, ochranné pásmo ha.
Kde všude najdeme na pevnině vodu?
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Chovaní ryb David Bitta.
Prvouka 2.roč.ZŠ „NEŽIVÁ PŘÍRODA – VODA“
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
F YZIKA …aneb proč se to mám vůbec učit?! máme to v rozvrhu hodin rozhodlo o tom ministerstvo školství nařídil to pan ředitel s panem školníkem mohli.
Národní plány povodí Aktuální stav přípravy a souhrn programu opatření.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
STATEK HORNÍ DVORCE Pecinová Václava, Pererka Vojtěch.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
Vysoká škola technická a ekonomická
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Business Inteligence – úvod
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Způsobová slovesa-budoucnost (9.ročník)
Název oborové práce Jméno autora třída.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Practice with the Conditional
Modal verbs.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Ichtyosauři RYBOJEŠTĚŘI.
TESTOVÉ OTÁZKY pro EKOLOGII A OCHRANU ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Zdroje požární vody Kristýna Kalašová.
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
ČESKÝ JAZYK SLABIKY, SLOVA 1.ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN
TAŽNÉ RYBY.
Translation 08/06 Kdy byste chtěli odejít? When would you like to leave? Pojďme ihned. Let‘s go straight away. Mám ti s tím pomoci? Shall I help.
Transkript prezentace:

Ryba je kámoš, ne žrádlo! Aneb o životu lososa Dobruše Lukášová, Marie Raušová

Ochrana lososů dnes Hlavní příčina vyhynutí lososů v ČR byly velké vodní přehradní nádrže, přes které se lososi bez tzv. lososích přechodů nemohou dostat. Dále také škodí znečištění vody. Právě znečištěná voda by i po vybudování přechodů dělala největší problém a tak, aby se lososi mohli znova vysadit i u nás, bylo nutné zavést opatření pro čištění vody v místech kde by lososi žili. v roce 2007 se rozhodlo, že u nás budou lososi znovu vysazení. Mezi lety 1997 a 2006 bylo vysazeno přes 1 800 000 mladých jedinců ( rybiček 8-10 cm velkých) a v roce 2008 začal program Návrat lososů ve spolupráci s Národním Parkem České Švýcarsko.

Lososi, jak bychom je měli mít rádi

Lososi, jak je bohužel máme rádi teď

Otázky Popište život lososa. Co je to žloudkový váček? Jak byste ve středověku poznali, že je výskyt lososů hojný? Jak se jmenuje aktuální projekt, který se snaží vysazovat lososy? Proč lososi plavou zpět do potoků? Jak se říká rybě čerstvě vylíhnuté z jikry? Jak se změní losos za čas v moři? Navrhni způsob, jak obnovit, případně zlepšit populaci lososů.

Zdroje https://cs.wikipedia.org/wiki/Losos_obecn%C3%BD Václav Bartuška- Losos a jeho životaběh 1,2,3, 2002 Václav Bartuška- O tom, jak jsme to s lososy podělali a ještě na tom vydělali-1,2,3, 2002 http://www.science-rumors.com/the-japanese-often-eat-salmon-so-its-safe-without-parasite-is-it-true/ http://gtafitness.com/foods-that-help-get-rid-of-belly-fat/ http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/geneticky-upraveni-lososi-mohou-ohrozit-populaci-divokych-lososu