Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
Advertisements

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
HOUBY Vřeckovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola T. G
SYSTÉM ROSTLIN Rostliny podle složitosti a stupně vývoje dělíme na nižší a vyšší. Tělo nižších rostlin je většinou jednobuněčné, ale může být i vícebuněčné.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Jednobuněční živočichové
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Test Čtvrtek, 2.3..
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Poznávačka řasy až opaskovci.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
CHARAKTERISTIKA HORNIN A NEROSTŮ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
Kypřící prostředky P. Pechová, 2012.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
ŘASY 13. března 2013 VY_52_INOVACE_210116
Různé podmínky života na Zemi
Název projektu: Moderní škola
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Neživá příroda - vzduch
MNOHOBUNĚČNÉ HOUBY HOUBY NIŽŠÍ.
VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
Život v oceánech a mořích.
Toky energií v přírodě a v člověkem ovlivněné krajině
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku Jejich tělo není členěno na orgány=STÉLKA Mají chloroplasty-fotosyntéza Dělí se na: 1.) zelené řasy 2.) hnědé řasy=chaluhy 3.) červené řasy=ruduchy

Zelené řasy: a) jednobuněčné krásnoočko

pláštěnka

zrněnka

Stavba těla řasy zrněnky

Zelené řasy: b)vytvářející kolonie Váleč koulivý

Zelené řasy: c) mnohobuněčné Žabí vlas

šroubatka

Hnědé řasy=chaluhy jsou mořské řasy

Červené řasy=ruduchy jsou mořské

Význam řas: 1.) Udržují rovnováhu plynů ve vodě (uvolňují kyslík a spotřebovávají oxid uhličitý) 2.) Používají se jako krmivo pro zvířata, hnojivo, potravina pro lidi.

Úkol: Co je to agar a k čemu se používá?