VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Školní rok Změny na MŠMT  Nový ministr školství prof. PhDr. Petr Fiala, PhD., LL.M, od Náměstci: 1. Náměstek ministra Mgr. Jiří.
DEN ZEMĚ –orientační závod Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Přijímací řízení pro školní rok 2016/17 Osmileté studium.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Setkání zástupců 1. ročníků
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
PORTUGALSKO –
Místní rozpočtové jednotky
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Institucionální cesta podpory
Výchozí stav DOZP Zašová
Moravskoslezský kraj – využití areálu Bílá
31 Základní typy zdravotnických systémů
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV

KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Dětský klub Malý drak.
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Děti jsou naše budoucnost
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Talentcentrum – rozvíjíme talentované žáky SŠ a ZŠ společně
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ekologie a životní prostředí
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Zápis do základní školy proběhne 5.dubna 2018 od 13 do 17 hodin
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Ekologie a životní prostředí
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Martina Jančová Klára Kautská Jana Petrásková Petra Solarová Prylová
Transkript prezentace:

VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala 2016-1-CZ01_KA101_022796 VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala

Škola – základní údaje Umístění – Albertslund – 30 tisíc obyvatel Jedna ze 4 základních škol Zřizovatel – Municipalita Albertslund Třídy 1. – 9. třída, 10. třída – omezený počet 2 třídy v ročníku po 25 žácích speciální dyslektická třída – 6 žáků (soustředěni i z okolních škol)

Škola - vybavení Učebny – ICT, stoly, židle, krabice na věci Odborné učebny – science, laboratoř, knihovna 5 pavilonů propojených chodbou velké venkovní prostory propracovaný systém SW komunikace s rodiči, žáky i mezi sebou navzájem informace pro chybějící žáky – týdenní plány jsou předem zveřejňovány, žáci se doma podle nich připravují

Škola - aktivity jediný zdroj financí – rozpočet od Municipality žáci nesmí nic platit ... na co jim nedá Albertslund, to nedělají hodně času tráví venku – v zákoně je povinnost pracovat se žáky tak, aby denně alespoň 45 minut trávili pohybem, ideálně venku zdarma využívají zařízení Albertslundu – vikingská vesnice, přírodní škola, koncertní sál,....

Škola - organizace žáci jednotlivých tříd se učí 30 – 35 hodin týdně většinou 8:00 – 15.20 dvě velké přestávky – svačina, oběd 1.-5. třída musí ven mimo budovu bez ohledu na počasí oběd si přinesou nebo mohou jít domů nemusí se přezouvat ani převlékat, pokud ano, jedná se o pravidla té které třídy hrubý úklid po sobě provedou žáci po vyučování sami nezvoní, ale vždy se učitelé se žáky včas ve třídě sejdou žáci se učí převážně ve svých třídách

Škola - pracovníci 28 hodin týdně. Méně hodin, pokud mají na starosti třeba knihovnu (- 2 hodiny) dozory nad žáky venku – žluté vesty výuka 11 měsíců pracovní doba 38 hodin týdně. Musí je strávit ve škole ředitel a zástupce neučí učitelé nesuplují, zaskakují učitelé na telefonu, praktikující studenti nebo dozírají studenti po SŠ než nastoupí na pedagogickou fakultu stále více učitelů má psychické problémy (30%)

Škola - pracovníci počet zástupců ředitele závisí na počtu žáků nastupující zástupce pracuje rok s odcházejícím, aby se vše pořádně naučil každý žák s poruchou učení nebo autista má k ruce svého vlastního učitele (prý nadstandard této školy) na škole na částečný úvazek pracují: psycholog speciální pedagog sociální pedagog zubař kariérní poradce

Škola – mimoškolní činnost družina školní klub samostatnost, volba činnosti dobrovolníci jasně stanovená pravidla, ale i volnost spousta místností s vybavením pořádány větší akce rodičům vstup zakázán – rodinné stříbro

Outdoor education pobyt a výuka venku - jeden ze základních principů využívají prostory školy a prostory institucí zřizovaných municipalitou zážitková pedagogika – přírodní škola, vikingská vesnice, muzeum a jeho programy pro školy volný pohyb bez dozoru vaření, tradiční práce, možnost přespat, spousta pomůcek a nářadí práce dobrovolníků

Děti se zvláštními vzdělávacími potřebami snaha o inkluzi – žádné velké nadšení autisté s těžším postižením – zvláštní instituce dislektici, aspergeři – individuální integrace těžší dislektici – speciální třída silná pedagogická a psychologická podpora přímo ve škole silnější postižení – integrace spíš z důvodu možného začlenění žáků do kolektivu (přináší to ale stejně problémy – vnitřní exkluze) v případě dalších problémů – pokračování 10. třídou zejména mimo areál školy – 70% z nich najde práci a začlení se do společnosti. mentálně hendikepovaní jsou velmi často zaměstnáváni municipalitou předcházení školnímu neúspěchu – sociální pedagog