Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing. Pavel Němeček PhDr. Hana Dziková
Kdo jsme ? Nezisková organizace, existující od roku 2000 - sdružující současné aktivní pedagogy a lektory - bývalé studenty tvořivé (výchovné) dramatiky na DAMU či JAMU a Pdf Univerzity Palackého Vzděláváme děti, mládež i dospělé interaktivními vzdělávacími metodami - především metodami tvořivé dramatiky. Posláním Sdružení D je m.j. pomáhat školám, aby se děti uměly vyrovnávat lépe z těžkými či krizovými situacemi … akreditovaná instituce MŠMT čís.: 11 422/2016-1
Jak pracujeme v oblasti prevence ? stupeň – cesta ke spolupráci, hodnotám, fantazii a čtenářství (Klíče, Méďové, Jonathan a R.S.B., Kryštofe, neblbni!, Hustej net, Největší poklad, Kouzelná baterka, Malý malým) 2. stupeň – cesta k ochraně zdraví, růstu sociálního cítění a prevenci rizikového chování (Outsider, Drama s Linkem, Petřin příběh, Jsem v tom sama, Zase já?, Velká změna, Neboj se promluvit, Jsem kdo jsem) 3. stupeň – cesta k formování osobnosti (Cesta zpátky, Artprotest, Kelly a Anna, Šíp času) Prožitkové programy, strukturovaná dramata, Divadlo forum
Struktura ročního preventivního programu pro běžné školní kolektivy od 3. po 9. ročníky ZŠ, příp. pro odpovídající ročníky víceletých gymnázií zaměření: základní vzorce bezpečného chování napříč typy rizikového chování, prevence šikany a kyberšikany, prevence v adiktologii, prevence xenofobie a rasismu 3 dopolední setkání (interaktivní cvičení, strukturované drama, divadlo forum) následná intervence našeho psychologa - 5 hod (další práce se třídou nebo konzultace s učitelem či rodiči) Program=1 třída, 2 lektoři nebo náš psycholog Pedagogové jsou součást třídy a jsou na programu vyžadováni Předchází analýza prostředí školy/třídy + kontrakt se školou Závěrečná zpráva obsahující doporučení další práce se třídou V případě selektivní prevence, práce psychologa předchází Forma Principy
Principy zdravé komunikace školy s rodiči Jaký je podle tebe přínos spolupráce mezi ne-školním psychologem a školou a rodiči Kde jsou příčiny problémů v komunikaci mezi školou a rodiči? Mění se postoj rodičů ke škole v poslední době? Existují nějaké doporučené principy jak vést komunikaci mezi školou a rodiči? Existují nějaké hranice, přes které by učitel neměl jít? Je nějaké doporučení jak vést komunikaci s rodičem v zajetí emocí? Existují nějaké nové efektivní způsoby komunikace s rodiči?
Děkujeme za pozornost a těšíme se na setkání s Vámi při našich programech!