Vedení elektrického proudu v kapalinách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Advertisements

Vedení elektrického proudu v látkách
Vedení elektrického proudu v látkách
Vodiče elektrického proudu.
Co je elektrický proud? (Učebnice strana 122 – 124)
Elektrický proud.
VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V KAPALINÁCH
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Jak se kapalina stává elektricky vodivou
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ59 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Vedení elektrického proudu v látkách
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Mgr. Andrea Cahelová Elektrické jevy
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ELEKTRICKÝ PROUD V LÁTKÁCH
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ELEKTROLÝZA.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH I.
Vodiče elektrického proudu.
Elektrolýza a její využití
Elektrolýza Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Václav Opatrný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
FYZIKÁLNÍ KUFR Vedení el. proudu v kapalinách a plynech (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního.
Vedení elektrického proudu v látkách. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Elektrolytická disociace c hemicky čistá voda / destilovaná / – nevodič po vsypání kuchyňské soli (NaCl – chlorid sodný) dochází k tzv. elektrolytické.
07 ELEKTRICKÝ PROUD V PLYNECH VY_32_INOVACE_07 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: H třída: 6. předmět: Fyzika anotace: Objasnění nového.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
E LEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH A PLYNECH Ing. Jan Havel.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis elektromagnetu, využití elektromagnetu v praxi. Elektromagnet a.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
Elektrický proud v kapalinách a plynech
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Jak lze změnit odpor polovodičů
Vedení elektrického proudu v plynech
Magnetické pole cívky s proudem
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tepelná výměna prouděním
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Elektromagnet a jeho využití
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Elektromagnetická indukce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Magnetické pole cívky s proudem
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Elektromagnetická indukce
Elektrický proud v kapalinách
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Vodivost kapalin. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb volných částic s elektrickým nábojem. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb.
Vodiče: -látky vedoucí el. proud : kovy tuha vodné roztoky některých látek plyny za určitých podmínek Elektrické izolanty: -látky nevedoucí el. proud suchý.
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vedení elektrického proudu v kapalinách Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 11/2011 Název materiálu: VY_32_INOVACE_ FY.9.A.07_Fyzika pro 9. ročník Název: Vedení elektrického proudu v kapalinách Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Vedení elektrického proudu v kapalinách Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětluje vedení elektrického proudu ve vodném roztoku kuchyňské soli. Rozebírá jednotlivé pokusy s vodou z vodovodu jako vodičem, s destilovanou vodou jako izolantem a lidským tělem jako vodičem elektrického proudu. Vysvětluje využití pokovování a výrobu čistých kovů.

Vodný roztok kuchyňské soli je elektrický vodič: ve skleničce je voda s kuchyňskou solí (NaCl) obvod je tvořen zdrojem napětí, žárovkou, vodiči a dvěma elektrodami ponořenými do vodného roztoku žárovka svítí vytvořeným obvodem prochází elektrický proud

Vysvětlení jste poznali v chemii: Při rozpuštění kuchyňské soli ve vodě vznikají volně neuspořádaně se pohybující kationty sodíku a anionty chloru. Po uzavření obvodu se mezi uhlíkovými elektrodami vytvoří el. pole. Kladné ionty se začnou pohybovat k záporné elektrodě a záporné ionty ke kladné elektrodě. Závěr: Elektrický proud ve vodném roztoku soli je tvořen usměrněným pohybem kationtů a aniontů.

El. proud vedou i vodné roztoky některých dalších látek: např. roztok modré skalice, octanu olovnatého nebo roztok kyseliny sírové kapaliny, které obsahují volné ionty, VEDOU ELEKTRICKÝ PROUD a nazývají se ELEKTROLYTY

Vede voda z vodovodu alespoň trochu elektrický proud Vede voda z vodovodu alespoň trochu elektrický proud? Vyberte správnou odpověď: Vůbec nevede elektrický proud. Vede elektrický proud, protože obsahuje alespoň malé množství volných iontů, např. sodné, draselné, sírové ionty. Vede pouze pokud má vysokou teplotu.

Je destilovaná voda vodič nebo izolant? Vyberte správnou odpověď: A) Destilovaná voda vede elektrický proud. B) Destilovaná voda je vodič elektrického proudu. C) Destilovaná voda je izolant, to znamená, že nevede elektrický proud.

Vede lidské tělo elektrický proud? Pokus: k baterii o napětí 4,5 V připojíme žárovičku a ampérmetr a do každé ruky uchopíme jeden banánek…naše tělo se stane součástí obvodu. Žárovička se sice nerozsvítí, ale citlivý ampérmetr ukáže, že NAŠÍM TĚLEM PROCHÁZÍ ELEKTRICKÝ PROUD. Jestliže si prsty navlhčíme, proud se zvětší.

Jaké hrozí člověku nebezpečí? Pokud by zdroj v obvodu měl větší napětí než 24 V (u střídavého napětí dokonce 12 V), prošel by naším tělem tak velký proud, že by nás mohl vážně zranit. V případě síťového napětí 230 V by nás mohl proud i usmrtit.

Využití vedení elektrického proudu v elektrolytech: K pokovování některých předmětů – např. když chceme ocelový hřebík pokrýt vrstvou mědi, aby nezrezivěl, zapojíme ho jako zápornou elektrodu do vodného roztoku síranu měďnatého a necháme procházet proud. Železné předměty se pokrývají vrstvou chromu, aby se zabránilo korozi. K výrobě čistých kovů.

Použité zdroje: http://www.chempokusy.webzdarma.cz/galerie/fotky/P1020350.JPG [2011- 11-04] http://elektross.gjn.cz/obrazky/kapal1.gif [2011-11-04] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Copper%28II %29-nitrate-trihydrate-sample.jpg/220px-Copper%28II%29-nitrate- trihydrate-sample.jpg [2011-11-04] http://nd01.jxs.cz/969/461/4af6f8dad8_21244139_o2.jpg [2011-11-04] http://bezpecnostni-znaceni.bezpecnostni- tabulky.cz/picts/image/1999t.gif [2011-11-04] http://www.cez.cz/edee/content/microsites/elektrina/obr/2-23.jpg [2011- 11-04] http://www.srom.hranet.cz/projekty/2004/pjajcim/obrazky/elektrolyza2.jpg [2011-11-04] doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 9. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2008, ISBN 978-80-7196-193-2. galerie office