Zpětná vazba Jitka Navrátilová 12.3.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

EFT – na emoce zaměřená terapie
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Lidská komunikace.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Neverbální komunikace
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Zdravá škola.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Supervizní vztah Jitka Navrátilová Vztah jako předpoklad učení Vztah mezi supervizorem a supervidovaným je centrem celého procesu. Supervizní.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Východiska úkolově orientované supervize
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Teorie vzdělávání dospělých
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Mediální monitoring, screening a audit
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
KOMUNIKACE.
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Praktické zkušenosti z Českého systému kvality služeb Specializované pracoviště ČSKS Výroční konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Praxe Úvod do supervize Jitka Navrátilová
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 5. SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÝ VÝCVIK KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ S VYUŽITÍM TRANSAKČNÍ ANALÝZY.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Práce s biografií a komunikace
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Teorie vzdělávání dospělých
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Zpětná vazba – Johariho okno
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Nevědomí.
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
POSKYTOVÁNÍ A PŘIJÍMÁNÍ ZPĚTNÉ VAZBY
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Interkulturní adaptace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Zpětná vazba Jitka Navrátilová 12.3.2013

Principy efektivní supervize - je orientovaná na uchopitelná (specifická) témata - má směr - je jasně strukturovaná - má zpětnou vazbu - využívá principy vzdělávání dospělých - pracuje pozorně s mocí - využívá kontraktaci - dbá na preferovaný učební styl - nabízí široké spektrum dovedností - navazuje klinické zkušenosti na vzdělávací cíle - chápe supervizora jako rolový model - dbá na paralelní procesy - chápe supervizi jako vývojový proces - vyvažuje autonomii a závislost - je podporována prostředím - dbá na emoční situaci supervidovaného - dbá na supervizní vztah

Poskytování zpětné vazby Pomáhá: - lépe si uvědomit to, co děláme a jak to děláme; - učit se, růst a rozvíjet se

Efektivní zpětná vazby je průběžná týká se specifického chování (ne ty) je vhodně časovaná obsahuje pozitivní ocenění počítá s emocemi a dbá na ně zahrnuje názor, stanovisko supervidovaného je hodnocena z pohledu kvality

Přijímání zpětné vazby Poskytuje příležitost změnit nebo upravit to, co děláme a jak to děláme. Když přijímáte zpětnou vazbu: Naslouchejte tomu, co bylo řečeno; Požádejte toho, kdo ji poskytuje, aby ujasnil to, co vám není jasné;

Přijímání zpětné vazby Když jste přijali zpětnou vazbu: - přemýšlejte o tom, co zpětná vazba říká o vašem chování; - zvažte, co chcete změnit nebo upravit. Vyhněte se: obraně při přijímání zpětné vazby; Ignorování zpětné vazby poté.

Neznámá oblast (neznámá nám i druhým, ale může se stát známou) Johariho okno Já o sobě vím Já o sobě nevím Jiní o mně ví Veřejná oblast (chování, které znám já i druzí) Slepá oblast (chování, které znají druzí, ale já si ho nejsem vědom) Jiní o mně neví Skrytá oblast (chování, které skrývám před druhými) Neznámá oblast (neznámá nám i druhým, ale může se stát známou)

Model Johariho okna Zjišťování toho, co o sobě víme a co ne. Vysvětlujeme význam a podstatu otevřenosti a uzavřenosti. model významu sebevnímání a toho, jak nás vnímají ostatní. Pochopení individuáloního Johariho okna umožňuje efektivnější komunikaci.

Veřejná oblast Oblast našeho JÁ představující informace, názory …, o kterých víme a veřejně je prezentujeme. O této oblasti ví i ostatní lidé.

Skrytá oblast Všechny poznatky o sobě, které skrýváme. Poznatky o sobě, které se týkají většinou negativních aspektů našeho JÁ. Při hromadění negativních vědomostí a emocionality, stávají se pro člověka zátěží. Může dojít k přetlaku (nekontrolované výbuchy emocionality atd.)

Slepá oblast Oblast našeho JÁ, o které sami nevíme, ale ostatní o ní ví. Tendence k přeceňování nebo podceňování. Neschopnost vidět reálné možnosti. Zpětná vazba nástrojem přenesení slepé oblasti našeho JÁ do oblasti veřejné. Nepřijetí zpětné vazby nezmenší naši slepou oblast.

Neznámá oblast Ta oblast našeho JÁ, o které nevíme ani my, ani ostatní. Informace uložené hluboko v nevědomí. Vytěsněné zážitky a zkušenosti, které však ovlivňují naše vnímání. Vlastnosti a chování, které se neprojevily v reálné životní situaci (potenciál).