Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Mikuláš Koperník.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
Obojživelníci- vývoj žáby
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
17. století = tzv. Velké století = Revoluce ve vědě
Př í jemce Z á kladn í š kola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Kr á lov é Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.1.05/ N á zev projektu Digitalizace.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _604.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _606.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MODERNÍ VĚDA Počátek novověku
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Mikuláš Koperník „Ten co vsadil Slunce doprost ř ed sv ě ta” p ř elom 15. a 16. století.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Roční doby © Petra Lillová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Smyslová ústrojí člověka
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vztlaková síla Ing. Jan Havel.
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Rozvoj vědy a techniky v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3610_Rozvoj_vědy_a_techniky_v_17_století.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Předmět: Český jazyk – Náš svět ( Člověk a jeho svět)
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Fyzika - astronomie Planety. Je věda o vesmíru. Slovo pochází z řečtiny - astron = hvězda, nomos = zákon. Česky - hvězdářství. Vznikla už ve starověku.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
K EPLEROVY ZÁKONY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Svalová soustava VY_32_INOVACE_06-03 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
NOTA PŮLOVÁ.
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
KEPLEROVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_32.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
RENESANCE A HUMANISMUS
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Úvod do moderní fyziky Co je to „moderní“ fyzika?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Notová osnova.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.2211 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis TÉMATICKÝ OKRUH: Počátek novověku TÉMA: Zrod moderní vědy DOPORUČENO PRO: 8. ročník AUTOR VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: Petr Foldyna OBDOBÍ, VE KTERÉM BYL MATERIÁL VYTVOŘEN: září 2012 METODICKÝ LIST: výkladová část prezentace seznamuje žáky s významnými vědními obory , vědci a jejich převratnými objevy na počátku novověku. Opakovací část prezentace obsahuje opakovací otázky a stránku věnovanou poznávání vědců. VY_ 32_ INOVACE_ D8.- 9.01_ ZROD MODERNÍ VĚDY_VÝKLAD A OPAKOVÁNÍ_PPT

Zrod moderní vědy

Převratné vědecké objevy jsou důkazem vítězství moderního myšlení

"VELKÉ STOLETÍ" vědy = revoluce ve vědě

Astronomie Mikuláš Koperník učení o HELIOCENTRICKÉ SOUSTAVĚ = Slunce středem vesmíru

Astronomie Tycho de Brahe Jan Kepler působili na dvoře císaře Rudolfa II.

Keplerův dalekohled (refraktory)

Astronomie Galileo Galilei zákony o pohybu těles použití DALEKOHLEDU při pozorování hvězd na obloze

Galileův dalekohled

Magnetismus William Gilbert osobní lékař královny Alžběty I. výsledky studia magnetismu použity v lékařství, námořní plavbě (kompas), astronomii.

Stavba lidského těla William Harvey mechanika krevního oběhu stavba a funkce lidského těla

Mikrosvět lidských organismů Robert Hooke 1635 - 1705 popsal konstrukci mikroskopu – umožnil další objevy

Filozofie René Descartes Francis Bacon základy budování nové moderní představy světa

Zákony všeobecné gravitace Isaac Newton zřejmě nejslavnější fyzik všech dob objevení zákonů o zemské přitažlivosti základní vlastností hmoty je POHYB

Newtonův gravitační zákon graficky

Zobrazení barevného spektra

Společenské myšlení John Locke " vláda je výsledkem dohody lidu, má zajišťovat svobodu a rovnost před zákonem."

Poznej vědce na obrázku

Opakovací otázky 1) Co je to heliocentrismus ? 2) Přiřaď vědce do správného oboru: Galileo Galilei Isaac Newton Mikuláš Koperník William Gilbert 3) Doplň následující text: Kdo je jeho autorem ? „Vláda je výsledkem ................................, má zajišťovat svobodu a rovnost před.............................“

Metodický list Anotace: výkladová část prezentace seznamuje žáky s významnými vědními obory, vědci a jejich převratnými vynálezy na počátku novověku. Opakovací část prezentace obsahuje opakovací otázky a stránku věnovanou poznávání vědců. Cílová skupina: žáci 8. ročníku základní školy. Klíčová slova: heliocentrismus, dalekohled, gravitační zákon, společenské myšlení.

SEZNAM LITERATURY: Vratislav Čapek: Dějepis, Novověk I. díl (Věda, technika a společnost na počátku novověku), učebnice pro základní školy, SPN, Praha, 1991. Helena Mandelová a kolektiv: Novověk I., dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia, Kartografie Praha, 2007 ZDROJE OBRÁZKŮ: Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí SW Activ Studio (Activ Inspire), resouce packs, nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 1) Mikuláš Koperník – obraz, strany 2, 5, 18 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nikolaus_Kopernikus.jpg 2) Tycho de Brahe – obraz, strany 2, 6 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tycho_Brahe.JPG 3) Jan Kepler – obraz, strana 6 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johannes_Kepler_1610.jpg 4) Keplerův dalekohled – fotografie, strana 7 TAMASFLEX. Wikimedia Commons [online]. [cit. 7.9.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:ApoRef.png

5) Galileo Galilei – obraz, strany 2, 8, 18 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Galileo_by_leoni.jpg 6) Galileův dalekohled – fotografie, strana 9 TAMASFLEX. Wikimedia Commons [online]. [cit. 7.9.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Szinhazitavcso.jpg 7) William Gilbert – obraz, strana 10 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:William_Gilbert.jpg 8) William Harvey – obraz, strana 11 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:William_Harvey_%28_1578-1657%29.jpg 9) Oběhová soustava lidského těla – schéma, strana 11 USER:SANSCULOTTE. Wikimedia Commons [online]. [cit. 7.9.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Grafik_blutkreislauf.jpg 10) Robert Hooke – obraz – strana 12 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:13_Portrait_of_Robert_Hooke.JPG 11) Rene Descartes – obraz, strana 13 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Frans_Hals_-_Portret_van_Ren%C3%A9_Descartes.jpg

12) Francis Bacon – obraz, strana 13 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Francis_Bacon.jpg 13) Isaac Newton – obraz, strany 14, 18 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg 14) Newtonův gravitační zákon – graf, strana 15 NILSSON, Dennis. Wikimedia Commons [online]. [cit. 27.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NewtonsLawOfUniversalGravitation.svg 15) Zobrazení barevného spektra, strany 2, 16 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Linear_visible_spectrum.svg 16) John Locke – obraz, strana 17 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:John_Locke.jpg AUTOR: Petr Foldyna KONTAKT: Foldyna @seznam.cz Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a pro vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.