Týmová spolupráce při vedení zájmových činností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Podpora meziobecní spolupráce
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Komunikační dovednosti
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Metody sociální pedagogiky
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Didaktické prostředky
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Bratrská jednota baptistů
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Zpracovala: Simona Hyková
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Komunikace s rodiči.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Projektový cyklus, analýza SWOT
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Andrea Brožová Doubková
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
 Příprava  Obecný záměr (současný stav, roční cíle oddílu)  Chytrý cíl (výchovný)  Atraktivní prostředek – naplnění cílů  Příprava plánu (název, termín,
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Příprava schůzky zájmového útvaru Seminární práce z předmětu Metodiky zájmových činností I.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Million Leaders Mandate
Didaktické prostředky
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Česká rozvojová agentura (ČRA)
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Vzorový projekt pro ZŠ.
Andrea Brožová Doubková
Vzorový projekt pro gymnázia
Organizace jako seskupení skupin – týmy
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Týmová spolupráce při vedení zájmových činností Tématický okruh předmětu Metodiky zájmových činností 1 Podle původních materiálů Markéty Hanákové zpracoval Michal Kaplánek

Pedagogický tým Tým pedagogických pracovníků jednoho zařízení Tým pedagogických pracovníků, kteří se společně podílejí na plánování a realizaci zájmové činnosti K týmu patří někdy i nepedagogičtí pracovníci, kteří přicházejí do styku s účastníky akcí

Tým - definice Ne každá skupina (pracovní kolektiv) je týmem: Tým je malá skupina lidí se vzájemně se doplňujícími dovednostmi, kteří jsou oddáni společnému účelu, pracovním cílům a přístupu k práci, za níž jsou vzájemně odpovědni. Stěžejní otázka: Jak udělat z naší „pracovní skupiny“ tým?

Přínos týmové práce Záruka kontinuity výchovného působení Bohatství názorů (různost povah, citlivost, dynamičnost atd.) Objektivnější pohled Možnost konzultace jednotlivých případů Každá osoba má svou specifickou roli!

Podmínky týmové spolupráce Úcta k druhým Vnitřní svoboda Kreativita Otevřený dialog v týmu Jasné zadání poslání celého týmu Jasné zadání úkolů (rolí) jednotlivců

Zásady spolupráce v týmu Aktivní zapojení všech (participace a seberealizace) Umožnění konstruktivní kritiky Jasná prezentace vlastních názorů Naslouchání názorům druhých Princip dialogu Princip spoluzodpovědnosti Důvěra a diskrétnost Autonomie Informovanost Upřímnost

Některé prvky skupinové dynamiky v pedagogickém týmu Ztráta zájmu a nerozhodnost Rozhodování Konflikt pozitivní destruktivní Vždy se ptáme po příčinách problémů. Řešit osobní problémy pedagogů až při akci je pozdě.

Příčiny problémů v dynamice týmu (I) Těžkosti všeobecného rázu různost povah a osobní těžkosti jednotlivých členů týmu časté střídání pedagogů silné neshody v důležitých otázkách, jako např. způsob jednání ve výchovném procesu, organizace práce, způsob hodnocení, výchovné cíle, vztah k autoritě

Příčiny problémů v dynamice týmu (II) Ztráta zájmu a nerozhodnost Projevy: laxní přístup členů týmu, nepřipravenost na jednání, pasivita při jednání, odkládání realizace, neochota vzít na sebe zodpovědnost, váznou i vztahy Příčiny: Nedocenění problému Neznalost možnosti řešení Nedostatek participace Strach z rozhodnutí

Pracovní setkání pedagogického týmu Příprava - ze strany vedoucího: předem dát informovat o tématu - ze strany účastníků: promyslet téma 2. Motivace - zmínit se o oblastech, v nichž dochází k růstu. - ocenit práci, případně úspěch členů týmu 3. Vlastní jednání - jasně definovat problémy a úkoly - uvést důvody, které k jednání vedou - stanovit způsob participace na jednání

Pravidla diskuse Stanovení cílů Ptejte se: Jakým způsobem můžeme…? Zhodnoťte situaci. Předložte fakta. Proberte všechna možná řešení. Žádné předem nezavrhujte. Vyberte nejlepší řešení. Stanovení cílů Určete kritéria pro stanovení cílů: Konkrétní Měřitelné Dosažitelné Realistické Časově uspořádané Stanovte cíle: pro tým – pro jednotlivce

Operační plán Čas Prostor Personál (kvalifikace) Místo Materiál, pomůcky Způsob provedení – rozdělení rolí Harmonogram