zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
zpracovaný v rámci projektu
Matematika a její aplikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a kreslením VY_42_INOVACE_27 Sada 2 Základní.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
zpracovaný v rámci projektu
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Početní operace s celými čísly
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a hledáním otázky VY_42_INOVACE_29 Sada.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Téma: Násobení desetinných čísel
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
Matematika a její aplikace
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Matematika a její aplikace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Násobení desetinných čísel
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením VY_42_INOVACE_25 Sada 2 Základní škola.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s dělením VY_42_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s hledáním správné rovnice VY_42_INOVACE_31 Sada.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Písemné násobení desetinných čísel
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výrazy-algebraické vzorce
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Matematika 6 Název Desetinná čísla_6 Klíčová slova desetinná čísla, násobení, slovní úloha Pomůcky dataprojektor Druh interaktivity výklad, cvičení Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 2 vyučovací hodiny Velikost 924 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

DESETINNÁ ČÍSLA 6 Násobení Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2011

Obsah Početní operace s desetinnými čísly Násobení desetinných čísel přirozeným číslem Násobení desetinných čísel desetinným číslem Slovní úlohy z praxe

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM PŘIROZENÝM POD SEBOU Při písemném násobení desetinných čísel přirozeným číslem postupujeme podobně, jako při násobení přirozených čísel Vynásobíme oba činitele bez ohledu na desetinnou čárku, a pak ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich má desetinné číslo

Například: Vynásobte: 3 6 7,8 9 2 desetinná místa . 5 2 7 3 5 7 8 . 5 2 7 3 5 7 8 1 8 3 9 4 5 1 9 1 3 0,2 8 2 desetinná místa Vynásobte: 0,68 . 3 39,4 . 72 0,234 . 165 Výsledky: 2,04; 2 836,8; 38,61

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM PŘIROZENÝM VEDLE SEBE Čísla vynásobíme jako čísla přirozená Ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich má desetinné číslo Například: 11,2 . 4 = 44,8 ( 1 → 1 desetinné místo ) Vynásobte: 12 . 0,06 1,01 . 7 0,7 . 14 0,003 . 52 1,5 . 8 5 . 0,21 1. ř. 0,72; 7,07 2. ř. 9,8; 0,156 3. ř. 12,0; 1,05

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM DESETINNÝM POD SEBOU Při písemném násobení desetinných čísel postupujeme podobně, jako při násobení přirozených čísel Čísla nemusíme zapisovat tak, aby byly desetinné čárky pod sebou Vynásobíme oba činitele bez ohledu na desetinné čárky, a pak ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik mají oba činitelé dohromady

Například: Vynásobte: 6 3,2 7 4 3 desetinná místa . 2,5 1 desetinné místo 3 1 6 3 7 0 1 2 6 5 4 8 1 5 8,1 8 5 0 4 desetinná místa Vynásobte: 0,86 . 0,3 49,3 . 2,7 24,3 . 13,9 3 + 1 = 4 Výsledky: 0,258; 133,11; 337,77

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM DESETINNÝM VEDLE SEBE Čísla vynásobíme podobně jako čísla přirozená Ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik mají oba činitelé dohromady Například: 28,5 . 0,3 = 8,55 ( 1 + 1 = 2 desetinná místa ) Vynásobte: 0,13 . 0,04 0,06 . 0,09 0,7 . 0,11 1,2 . 0,000 5 0,009 . 1,9 0,8 . 0,07 1. ř. 0,005 2; 0,005 4 2. ř. 0,077; 0,000 6 3. ř. 0,017 1; 0,056

Cvičení a) 2,5 cm b) 6,04 dm c) 3,27 m Kolik korun Mirek má? Vypočítejte obsahy čtverců, jejichž strany mají délku: a) 2,5 cm b) 6,04 dm c) 3,27 m Mirek měl v pokladničce tyto mince: Kolik korun Mirek má? Mince 10 hal 20 hal 50 hal 1 Kč 2 Kč 5 Kč 10 Kč 20 Kč Počet kusů 56 37 38 132 95 63 42 15 6,25 cm2 36,481 6 dm2 10,692 9 m2 Slovní úloha: 5,6 + 7,4 + 19 + 132 + 190 + 315 + 420 + 300 = 1 389 Kč Mirek má 1 389 Kč.

METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3 Úvodní strany, povinné údaje, obsah. Výklad proložený řešenými příklady, cvičení. Slide možno použít pro zápis do sešitu, diskusi s žáky, řízený rozhovor, samostatnou nebo skupinovou práci žáků. Vždy po výkladové části následuje cvičení. Výsledky příkladů a řešení slovních úloh je uvedeno v poznámce u příslušného slide. str. 10 Úlohy – výpočet obsahu čtverce a slovní úloha – práce s daty v tabulce (aplikace získaných poznatků při řešení úlohy z praxe). Úlohy je možné řešit frontálně, zadat jako samostatnou nebo skupinovou práci. str. 11 – 12 Metodické poznámky, zdroje. Slide 4 – 10 může učitel využít pro výše uvedené činnosti dle vlastního uvážení. Výsledky příkladů a řešení slovní úlohy je uvedeno v poznámce u příslušného slide.

POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, 1997. 191 s. ISBN 80-902382-0-3. ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, 1997. 88 s. ISBN 978-80-7196-143-7. PůLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MüLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, 2007. 135 s. ISBN 978-80-7235-364-4.