Konference k využívání ESF ve vzdělávání TOP HOTEL Praha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie CŽU ČR a její implementace
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Mgr. Josef Slovák člen Rady Zlínského kraje pro oblast školství, mládeže a sportu Celoživotní učení – Kroměříž 2010 Systémové aktivity Zlínského kraje.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Evropské iniciativy pro rozvoj odborného vzdělávání Miroslav Procházka Praha Ustavující konference TTnetu České republiky.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Education Developments in the United Kingdom Rozvoj vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Diverzifikace a specializace Why and.
METODA STORYLINE Metoda Storyline jako nástroj výuky anglického jazyka v heterogenních třídách ZŠ Na Rovině.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Organizační struktura
Rozvoj dalšího vzdělávání jako jedna ze strategických priorit MŠMT Celostátní seminář, Celoživotní učení 12. května 2010 Kroměříž, Dům Kultury Kroměříž.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
ROZVOJ DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLÁCH ZLÍNSKÉHO KRAJE
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01Číslo.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor RPS, SROP a JPD 2 Evaluační aktivity 2008 Rámec podpory.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Zikmundová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
1 Činnost komise IVIG v roce 2006 CPVŠK 2006, Olomouc,
CSF/RPS Czech Republic 2004>2006 Community Support Framework Ministry for Regional Development, CR Community Support Framework Department Výroční zpráva.
1 EU a národní rámce ostatní, výhled po 2014 Ing. Vít Zouhar.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
CV FHS Fakultní setkání, Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Aktuální vývoj v oblasti vzdělávání dospělých Konference k 10. výročí evropského programu Grundtvig 9. září 2010 Praha, Hotel President.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
PROFESNÍ INŽENÝR NOSITEL TECHNICKÝCH INOVACÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METHODICAL DVD Communication with handicapped persons during emergency situations Představit sebe a nás, a že chceš posluchače seznámit s metodickou pomůckou.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Týden CJV Štěpánka Bilová
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
Quality Assurance in Career Guidance in the Czech Republic
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Organizační struktura
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Transkript prezentace:

Konference k využívání ESF ve vzdělávání 30.10.2008 TOP HOTEL Praha Výsledky workshopu B – Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF Konference k využívání ESF ve vzdělávání 30.10.2008 TOP HOTEL Praha

Změny v počátečním vzdělávání v ČR Odpovídají na potřeby vzniklé v rychle se vyvíjející společnosti Zavádění změn bylo podpořeno projekty realizovanými za podpory ESF Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008

- sdílení zkušeností, PDP - metodická podpora, www.rvp.cz Co bylo podpořeno Autonomie a profilace škol a nové cíle vzdělávání (tvorba a zavádění ŠVP ) - projekty Pilot Z, Pilot G, Pilot S, Metodika, Koordinátor - sdílení zkušeností, PDP - metodická podpora, www.rvp.cz - vzdělávání učitelů - poradenská činnost Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008

Rovné příležitosti ve vzdělávání - projekty VIP-kariéra, SIM, PROPOS Co bylo podpořeno Rovné příležitosti ve vzdělávání - projekty VIP-kariéra, SIM, PROPOS - další vzdělávání pedagogických a odborných pracovníků - metodická podpora - vytváření školních poradenských pracovišť Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008

Úkoly, které nám zůstávají i nadále Rozšiřovat možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Nadále podporovat sdílení zkušeností a poskytovat poradenství a metodickou podporu Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008

Role dalšího vzdělávání v konceptu CŽU Další vzdělávání je jedna z možných odpovědí na demografický pokles a rychlé změny současné ekonomiky Česká republika není mezi nejúspěšnějšími státy v účasti na DV (5,7%) Je nutno aktivně rozvíjet nástroje uvedené ve SCŽU Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008

Školy jako centra celoživotního učení Školy jsou dobře vybavená zařízení, která mohou plně sloužit k naplňování konceptu DV V současnosti nejsou plně připraveny Projekty UNIV2 Systém a Kraje Globální granty OP VK 3.2 Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008

Národní soustava kvalifikací a sektorové rady jako nástroj pro spolupráci se zaměstnavateli Vzdělávání není samoúčelné, ale vede mj. k uplatnitelnosti žáků a studentů na trhu práce Podpořit propojení vzd. systému (a jeho reflexi) se současnou měnící se ekonomikou je nutno prohloubit Národní soustava kvalifikací a sektorové rady jsou jedním z možných nástrojů Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008

Děkujeme PhDr. Stanislava Krčková Mgr. Jakub Stárek Main strategic priorities: Recognition and permeability Development of proper conditions for lifelong learning, including the recognition of learning outcomes: i.e. development of a comprehensive systém of practical procedures and tools for identification and recognition of learning outcomes at all levels (incl. Development of national qualification framework; implementation of Act on recognition of learning outcomes, etc.) Equal access (equity) increase the accessibility to the education for all – during the whole life cycle increase the variety of study programmes removing of barries in schools - support to the concept of inclusive schools (so as all pupils and students can advance their abilities Functional literacy development of key competences which are crucial for further employability and personal development full use of ICT Further education of teachers + methodological support Social partnership cooperation with employers and social partners -> balance between the educational opportunities and needs of economic, social and environmental development early identification of the needs of employers development of partnership between schools and enterprises Demand stimulation modify the social system so as the lifelong learning is natural and possible for all families assistance for socially handicapped students Quality combination of external evaluation and self-evaluation monitoring of the implementation of curriculum reform Counselling access for all people to the information and guidance system increase the accessibility to the guidance during the whole life cycle, especially in schools cooperation with eployers