Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Advertisements

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
51.1 Slovní úlohy řešené rovnicí – o pohybu
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_776.
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
ÚLOHY O POHYBU.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Ing. Jitka Michálková
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: 22.1.2013 Název: VY_32_INOVACE_5C_M9_03_Slovní úlohy na pohyb Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Slovní úlohy na pohyb Ročník: 9. ročník Klíčová slova: soustava rovnic, slovní úloha, neznámá, rovnice, pohyb

Anotace Slovní úlohy – užití soustav dvou rovnic se dvěma neznámými a rovnic s jednou neznámou při řešení úloh o pohybu.

Slovní úlohy na pohyb

Příklad: Karel a Pavel Karel jede na prázdniny k Pavlovi do Zadní Lhoty. Z Přední Lhoty, kam dojel autobusem, musí jít 6 km pěšky. Volá telefonem Pavlovi, že vyráží na cestu. Pavel okamžitě vyjíždí na kole Karlovi naproti. Karel jde rychlostí 3 km/h, Pavel jede rychlostí 15 km/h. Kolik kilometrů se bude Karel vláčet s kufrem sám? Kolik kilometrů ujede k místu setkání Pavel? x km y km Přední Lhota Zadní Lhota 6 km 3 km/h 15 km/h Čas do setkání . . . .

Karel půjde sám s kufrem 1 kilometr, Dopočítáme y Karel půjde sám s kufrem 1 kilometr, Pavel ujede k místu setkání 5 kilometrů.

2. Příklad: Adam a Eva Cesta od Adama k Evě je dlouhá 5 km. Adam si s Evou dojednal schůzku a vyrazil za ní rychlostí 6 km/h. Eva se zdržela 15 minut úpravou svého zevnějšku a vyrazila naproti Adamovi rychlostí 4 km/h. Kolik kilometrů ujde Adam k místu setkání? A kolik ujde Eva? Jak dlouho půjde Adam, než se s Evou setká? x km y km Adam Eva 5 km 6 km/h 4 km/h Čas do setkání . . . .

Adam ujde 3,6 km a Eva 1,4 km. Adam půjde 0,6 hod než se s Evou setká. Dopočítáme x Adam půjde 0,6 hod než se s Evou setká.

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 1. vyd. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., 2002. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-194-9. Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart