Topografická a psychologická příprava průvodce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Forfaitové zájezdy – topografická příprava
Advertisements

Dopravní situace 15 křižovatka u pošty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 2 kruhový objezd ulic Palackého a Brandlova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné.
Dopravní situace 1 křižovatka Komenského - Nádražní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Křižovatka Strážovská - Nerudova
Dopravní situace 6 křižovatka Palackého - Náměstí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
křižovatka Komenského - Nětčická
Kulturní předpoklady cestovního ruchu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Občanská společnost, státní občanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Pracovní smlouva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podstata, význam a funkce účetnictví
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Právní úprava cestovního ruchu v ČR: živnostenský zákon
Historie železniční dopravy
Ukázka zpracování referátu.
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
ŠKOLY PRO VENKOV.
Topografická a psychologická příprava průvodce
Kalkulace ceny zájezdu
Doprava a dopravní služby
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Historie lázeňství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
Informační zdroje české veřejné správy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
křižovatka Strážovská
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Vlastivěda – dějepisná část
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Topografická a psychologická příprava průvodce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Topografická příprava zaměření topografické přípravy: na jednotlivá místa na trase zájezdu na pobytové místo činnost průvodce při topografické přípravě: seznámení se s osou trasy: zjištění hlavního směru a cíle při přepravě autokarem: seznámení se s kilometrovými vzdálenostmi, dobou trvání přepravy, rozdělením trasy na úseky práce s mapou a dalšími materiály: získání přehledu o jednotlivých místech na trase jako celku

Excerpční lístek informační lístky na zpracování výpisků z vhodných informačních zdrojů vznik na základě získání přehledu o jednotlivých místech na trase jako celku formát lístků si volí sám průvodce excerpční lístek pro jednodenní úsek trasy: práce s mapou v pořadí, jak následují na trase za sebou vypsat a očíslovat: všechna sídla (města, obce) zeměpisné jednotky (pohoří, vodní toky) administrativně-správní celky (kraje) národopisné regiony a historické oblasti

excerpční lístek pro jednotlivá sídla (líc): záhlaví excerpčního lístku: a) místní název - doplnění o původ místního názvu (uvádět paralely pro účastníky zahraničního CR: Nové Zámky/Newcastle) - registrovat cizojazyčné názvy měst (Benátky/Venezia) - nezapomenout na latinské nebo řecko-latinské názvy (zajímavé pro tuzemce i cizince) b) místní znak c) počet obyvatel - pozor: mění se, nutná aktualizace, při výkladu uvést datum, ke kterému se údaj vztahuje d) administrativní zařazení sídla (kraj) a příslušnost k historickému územnímu celku

excerpční lístek – líc – jednotlivé rubriky: poloha: souřadnice, nadmořská výška, umístění na břehu vodního toku, na úpatí svahu, na vrcholu hor, vzdálenost a směr od jiných sídel podnebí: důležité pro návštěvníky z jiných klimatických pásem příroda: nerosty, flóra, fauna hospodářství: zemědělství, průmysl, doprava, obchod kultura: divadla, galerie, muzea, kina, školství, tělovýchova historické pamětihodnosti současné pozoruhodnosti: např. Praha – Tančící dům zajímavosti a zvláštnosti: ty, na které se nesmí zapomenout významné osobnosti: narození, život, dílo, úmrtí události z historie a současnosti

praktické informace: různá zařízení: zdravotní, rekreační, ubytovací, infocentra, autoopravny, čerpací stanice, půjčovny, podniky služeb porovnání I (svislá rubrika): paralela z jiné země ke kvantitativním údajům v příjezdovém CR ze země návštěvníka ve výjezdovém CR naopak vztahy II (svislá rubrika): mezinárodní souvislosti údajů ve vodorovných rubrikách

excerpční lístek – rub – jednotlivé rubriky: dějinný vývoj současnost budoucnost

Práce s excerpčním lístkem zapsat k jednotlivým místům vysvětlení nejasných pojmů (vyhledat v naučném slovníku) a terminologických nejasností (v slovníku jazykovém) vložení lístků do obálek označených názvem sídla a jeho pořadovým číslem na trase seřazení obálek podle čísel vložení obálek souvisejících s denními úseky trasy do obálky na příslušný den doplňování informací: rozepisování jednotlivých rubrik úvodního lístku na dalších lístcích doplňující lístek označen číslem příslušné rubriky, popřípadě písmenem (3a, 3b, …)

Význam systému obálek možnost použít lístky podle potřeby možnost změny pořadí lístků možnost přemisťování lístků na jednotlivé trasy možnost doplňování aktuálních informací možnost výměny lístků mezi průvodci

Ukázky pro obohacení výkladu literární, výtvarné, hudební ukázky pro použití na trase audiokazety, videokazety

Psychologická příprava cíl: poznání návštěvníků provázené skupiny zdroje informací psychologické přípravy: 1. všeobecné informace: národní zvyky, mentalita národa, tradice (internet, encyklopedie, bedekry) 2. konkrétní informace: písemné materiály CK (cestovní smlouva, objednávka služeb), osobní doklady návštěvníků, komunikace s účastníky, pozorování chování návštěvníků (získané informace se zaznamenávají do abecedního seznamu skupiny)

Hlediska zařazení návštěvníků zařazení každého návštěvníka podle těchto hledisek: hledisko státní hledisko etnické hledisko regionální hledisko místní hledisko generační hledisko sociální a profesní příslušnosti hledisko zájmů (přednost mají kolektivní zájmy, ale individuální zájmy se nesmí podceňovat) hledisko pohlaví

Význam psychologické přípravy informace ovlivňují: výklad společenskou etiku zvládání nepředvídaných situací činnost při poskytování jednotlivých služeb (např. rozsazení klientů v dopravním prostředku)

Kontrolní otázky: Na jaká místa se zaměřuje topografická příprava? na jednotlivá místa na trase zájezdu na pobytové místo Co musí znát průvodce na počátku topografické přípravy? osu trasy, jednotlivá místa na trase, při přepravě autokarem kilometrové vzdálenosti, dobu trvání přepravy, rozdělení trasy na úseky Co to jsou excerpční lístky? informační lístky na zpracování výpisků z vhodných informačních zdrojů

Jakým způsobem může průvodce obohatit výklad? literární, výtvarné, hudební ukázky, audiokazety, videokazety Na jakém základě vzniká excerpční lístek? na základě přehledu o jednotlivých místech na trase jako celku Jak průvodce pracuje s excerpčním lístkem? vložení lístků do obálek označených názvem sídla a jeho pořadovým číslem na trase, seřazení obálek podle čísel, vložení obálek souvisejících s denními úseky trasy do obálky na příslušný den

Jaký význam má systém obálek s excerpčními lístky? umožnění použití lístků podle potřeby, možnost změny pořadí lístků, přemisťování lístků na jednotlivé trasy, možnost doplňování aktuálních informací a výměny lístků mezi průvodci Jaký je význam psychologické přípravy? informace ovlivňují: výklad, společenskou etiku, zvládání nepředvídaných situací, činnost při poskytování jednotlivých služeb (např. rozsazení klientů v dopravním prostředku)

Co je cílem psychologické přípravy? poznání návštěvníků provázené skupiny Kde průvodce získá konkrétní informace pro psychologickou přípravu? písemné materiály CK (cestovní smlouva, objednávka služeb), osobní doklady návštěvníků, komunikace s účastníky, pozorování chování návštěvníků Co patří mezi všeobecné informace potřebné pro psychologickou přípravu? národní zvyky, mentalita národa, tradice

Zdroje: ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: Idea servis, 2007. ISBN 978-80-85970-57-9.