Nácvik vypravování pomocí PředEpisování větných vzorců

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy vedlejších vět Věta podmětná Věta předmětná Věta přívlastková (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přísudková (podrobně vysvětleno.
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SOUVĚTÍ SLOŽITÉ Jednou se nějaké lávce potkalo Štěstí s Rozumem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Vkládání hypertextových odkazů Co se všechno naučíme??? Co je to hypertextový.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.5 Opozita Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Český jazyk – 3.ročník, Spojky.
Složené úrokování Tematická oblast
Kalkulátor emisí skleníkových plynů
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Sloupkový diagram Tematická oblast
VY_32_INOVACE_04_SLOVNÍ DRUHY_PŘÍDAVNÁ JMÉNA 1
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ukázky lidových pohádek, práce s texty pohádek.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Správné užití přímé řeči
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Digitální učební materiál
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ČESKÝ JAZYK 3. roč. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
2.2 Kvadratické rovnice.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
VY_32_INOVACE_ČJ.3.20 Anotace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Informační a komunikační technologie
Co se všechno naučíme??? Počítání průměru Funkce PRŮMĚR
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
Levým tlačitkem můžeš přecházet mezi snímky
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
A5M33IZS – Informační a znalostní systémy
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
Typy promluv.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
Lineární funkce a její vlastnosti
Informatika – Základní operace s buňkami
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Pořádek slov v české větě
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Věta se skládá ze slov Název školy
Transkript prezentace:

Nácvik vypravování pomocí PředEpisování větných vzorců

Vypravování pomocí předepisování větných vzorců 1. Vysvětlení Toto cvičení využívá znalosti žáků ze stylistiky a gramatiky (syntaxe). Učitel žákům předepisuje větné vzorce, do kterých musí žáci „vpasovat“ svůj příběh. V úvodu učitel žákům sdělí počátek příběhu. Jednotlivé větné vzorce mohou mít různé podoby, např.: věta hlavní + věta hlavní věta hlavní + věta vedlejší + věta vedlejší věta jednoduchá obsahující vlastní jméno věta hlavní + věta hlavní, věty jsou spojeny spojkou a atd.

2. Tvorba samotného příběhu Napíšeme fantazijní pohádku o zlé čarodějnici. Znáte ji z jiných pohádek, víte její charakteristiku. Můžete též vytvořit čarodějnici novou, děj může probíhat v minulosti i současnosti. Vyprávění může být veselé i smutné. Věty jsou značeny obdélníky. a) První větou vstoupíme do určitého místa a času. Věta bude jednoduchá.

2. Tvorba samotného příběhu b) Druhou větou budete charakterizovat čarodějnici. Věta bude obsahovat obecněčeský výraz. , a

2. Tvorba samotného příběhu c) Pokračujeme souvětím o libovolném obsahu. Souvětí bude obsahovat jednu větu hlavní a dvě vedlejší. Když , , že

2. Tvorba samotného příběhu d) V tomto souvětí vstoupí do děje minimálně jedna další postava s archaickým jménem. , ale

2. Tvorba samotného příběhu e) libovolná věta či souvětí

2. Tvorba samotného příběhu f) Přímá řeč s uvozovací větou. : „ “

2. Tvorba samotného příběhu g) V další části následuje několikavětný dialog mezi postavami, užívejte přímou řeč, vložte větu zvolací.

2. Tvorba samotného příběhu h) Jednočlenná věta neslovesná.

2. Tvorba samotného příběhu i) Volné dokončení pohádky ve dvou až čtyřech větách. V textu se budou vyskytovat expresiva.

3. Možný výsledek a) Uprostřed vysokých a pustých skal v chatrné chaloupce na kuří nožce žije zlá a nepřející ježibaba. b) Je to shrbená, hnusná stařena, z očí jí kouká zloba a místo vlasů má klubko háďat. c) Když k její chalupě přijde nějaký chudý pocestný, hned si usmyslí, že ho zabije. d) Jednou zabloudil do těchto pustin chudý Zbyšek, ale ten babici přelstil.

3. Možný výsledek e) Zbyšek babici uviděl a pustil se k její chaloupce 3. Možný výsledek e) Zbyšek babici uviděl a pustil se k její chaloupce. f) Řekl si: „Já na tebe vyzraju, babo šeredná.“ g) Vešel do chaloupky a povídá: „Hledám službu, mohu u tebe zůstat?“ Babice na něj nevlídně pohlédla a zakřehotala: „Tak dobře! Po tři dny budeš hlídat stádo divokých krav. Jestli je neuhlídáš, zemřeš.“ h) Zlá baba nepřející! i) Zbyšek stádo uhlídal pomocí stříbrné hůlčičky. Zlá čarodějnice pukla vzteky a místo skal vyrostlo krásné, šťastné město, které Zbyšek vlastně vysvobodil.