Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropa: rostliny a živočichové
Advertisements

Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody –Podnebné pásy – Tropický pás
Rozmanitost života v přírodě
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Co je to biom?.
PODNEBNÉ PÁSY.
AFRIKA – rostliny a živočichové
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Polární pás.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
VY_32_INOVACE_402, 21. sada, Přírodověda
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
Podnebí, vegetace Ameriky
Amerika – Přírodní krajiny
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Biosféra.
Tropický pás savana a poušť
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Přírodověda – Podnebné pásy ( Subtropický pás )
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
Subtropický pás 5. ročník
1. ročník technického lycea
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr. Markéta Zákravská Název: VY_32_Inovace_08_10_Tropický pás Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Podnební pásy Elena a Eliška.
Podnebné pásy – subtropický pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
Jméno autora výukového materiálu
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_233_PR5 Předmět: Přírodověda.
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Subtropický podnebný pás
Podnebí a přírodní krajiny Afriky
Podnebné pásy – mírný pás
Podnebné pásy Mgr. Iveta Vališková
Rozmanitost podmínek života na zemi
VEGETAČNÍ PÁSY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
Jméno autora výukového materiálu
Subtropický pás Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Asie – přírodní krajiny
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Polární pás Co zde roste? Žije? Polární pustiny trvalé zalednění
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
PODNEBÍ.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI Název materiálu: Rozmanitost podmínek života na Zemi Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5. Časová dotace: 45 min Datum ověření: 11. 1. 2013 Jméno autora: Mgr. Vladislav Rusín Klíčová slova: Podnebné pásy, rostliny a živočichové v jednotlivých podnebných pásech Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se seznámí s podmínkami života v různých podnebných pásmech: tropický,subtropický,mírný, polární pás Žák zkoumá základní společenstva a vzájemné vztahy mezi organismy Žák nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředí Žák rozlišuje základní ekosystémy a uvádí jejich charakteristiku Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení a k řešení problémů Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o podnebných pásech na Zemi Použité zdroje: učebnice Přírodověda 5, Nová škola, 2011 https://moodle.kge.tul.cz/pluginfile.php/1523/mod_resource/content/0/2007/martina_kadlecova/vegetacnipasy2.html http://www.4zscheb.cz/elearning/zemepislearning/afrika3/Afrika3vyklad.htm https://moodle.kge.tul.cz/pluginfile.php/5642/mod_resource/content/0/2008/hana_lipenska/GSE/podnebi.html http://www.zahady-zdravi.cz/volny-cas/ostatni/jake-zaluzie-jsou-trendy http://www.rajbas.eu/zajezdy-za-polarni-zari-zimnim-laponskem-85 Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Rozmanitost podmínek života na Zemi Autor: Mgr.Vladislav Rusín

Podnebné pásy

Tropický pás

Příklady rostlin a živočichů tropického deštného lesa. rostliny: palmy,kaučukovník, kávovník, kakaovník, kokosovník, banánovník, ananasovník, orchideje, liány živočichové: opice, krokodýl, papoušek, leguán, hadi, tygr, jaguár

Příklady rostlin a živočichů žijících v savaně rostliny: vysoké traviny, bavlník, podzemnice olejná (burské oříšky) živočichové: slon, zebra, antilopa, žirafa, pakůň, nosorožec, lev, gepard, sup, hyena

Příklady rostlin a živočichů žijících na poušti rostliny: kaktusy, tučnolisté rostliny, baobab živočichové: velbloud, pouštní liška, štír, fenek, sarančata, pavouci, plazi

Subtropický pás

Příklady rostlin a živočichů žijících v subtropickém pásu rostliny: cypřiše, cedry, pinie, fíkovníky, levandule, olivovník, mandloň, citrusy, vinná réva, pomeranče živočichové: daněk, ovce, muflon, šakal, plazi, klokan

Mírný pás

Příklady rostlin a živočichů žijících ve stepích rostliny: travnaté porosty, pšenice, kukuřice živočichové: bizon, divoký kůň, osel, ovce

Příklady rostlin a živočichů žijících v oblasti lesů rostliny: duby, buky, břízy, javory, smrk, borovice, jedle, modřín živočichové: jelen, srnec, liška, lasička, prase divoké, hlodavci, rys, medvěd, vlk, los, bobr, veverka

Polární pás

Příklady rostlin a živočichů žijících v polárním pásu rostliny: mechy, lišejníky, zakrslé břízy a vrby živočichové: medvěd lední, tuleň, mrož, tučňák, sob, liška polární, sovice sněžná

Pozorně si přečti charakteristiky jednotlivých podnebných pásů a urči jejich název. Tyto pásy se nacházejí na sever od obratníku Raka a na jih od obratníku Kozoroha. Počasí je zde mimořádně proměnlivé, střídají se čtyři roční období. V létě jsou dny dlouhé a teplé, v zimě krátké a mrazivé. Tyto pásy se rozkládají za severním a jižním polárním kruhem. Sluneční paprsky zde dopadají velmi šikmo, proto se zde průměrná teplota pohybuje pod bodem mrazu. Tyto pásy leží na jih a na sever od tropického pásu. Tvoří přechod mezi tropickými a mírnými pásy. Léta jsou zde horká a suchá. Zimy jsou mírné a deštivé.

Shrnutí Povrch Země se neohřívá od Slunce rovnoměrně. Vlivem odlišných teplot se na Zemi vytvořily čtyři podnebné pásy: tropický, subtropický, mírný a polární. Žijí v nich rozmanité druhy rostlin a živočichů. Rostliny i živočichové se přizpůsobili životním podmínkám, kde žijí. Odlišují se vzhledem, způsobem života a živočichové také potravou, kterou se živí.