Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Advertisements

TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_20_NJ9_Plurál substantiv TÉMA: Množné číslo podstatných jmen ČÍSLO.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceUžívání.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 13, Slabé skloňování podstatných jmen NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_NJ Téma: Tematický okruh škola Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.19_mnozne_cislo_podstat nych_jmen Datum:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky v Červeném Kostelci, 17. listopadu 1197 Deklination der Substantive Skloňování podstatných jmen VY_32_INOVACE_NJ_GRAMATIKA.05.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
Digitální učební materiál
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Digitální učební materiál
FAMILIENMITGLIEDER Název školy
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pády podstatných jmen, rod střední, člen neurčitý
Pády podstatných jmen v množném čísle
Pády podstatných jmen, rod střední, člen určitý
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
WORD Vkládání obrázků a klipartů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN Autor: Katka Česalová Datum: 24. 8. 2013 Cílový ročník: 6. – 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk, 6.- 9. ročník Tematický okruh: Tvarosloví Téma: Skloňování podstatných jmen Metodický list/anotace: žáci se seznámí se zásadami skloňování podstatných jmen v němčině, procvičí se v praktickém používání skloňovaných tvarů Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci na základě uvedených pravidel skloňují podstatná jména a správné tvary používají v mluveném i psaném projevu ve větách Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 11 – 15 let

Na rozdíl od češtiny má němčina jen 4. pády. Pády, které nám v němčině „chybí“ vyjádříme pomocí systému předložek, které se pojí ke: - 3. pádu - 4. pádu - 3. a 4. pádu - 2. pádu Jednotlivé typy předložek budeme probírat později.

ZÁKLADNÍ POJMY: PODSTATNÉ JMÉNO – SUBSTANTIVUM JEDNOTNÉ ČÍSLO – SINGULÁR (SG) MNOŽNÉ ČÍSLO – PLURÁL (PL) MUŽSKÝ ROD – MASKULINUM (M) ŽENSKÝ ROD – FEMININUM (F) STŘEDNÍ ROD – NEUTRUM (N) 1. PÁD – NOMINATIV (NOM) 2. PÁD – GENITIV (GEN) 3. PÁD – DATIV (DAT) 4. PÁD – AKUZATIV (AK)

1. Určitý člen: M F N der Vater 1. die Mutter 1. das Kind des Vaters 2. der Mutter 2. des Kindes dem Vater 3. der Mutter 3. dem Kind den Vater 4. die Mutter 4. das Kind Zásady: - 2. a 3. pád u M a N jsou stejné - F a N má stejný vlastní 1. a 4. pád

1. Neurčitý člen: M F N ein Vater 1. eine Mutter 1. ein Kind eines Vaters 2. einer Mutter 2. eines Kindes einem Vater 3. einer Mutter 3. einem Kind einen Vater 4. eine Mutter 4. ein Kind

MNOŽNÉ ČÍSLO - PLURÁL: POZOR! POUZE S URČITÝM ČLENEM! Z EIN NEMŮŽEME NIKDY UDĚLAT MNOŽNÉ ČÍSLO. PRO VŠECHNY RODY JE STEJNÉ. PL 1. die Kinder 2. der Kinder 3. den Kindern PAMATUJ: 3. PÁD PLURÁLU – SAMÁ „N“ 4. die Kinder

Úkol: Přelož následující věty do češtiny: Wir geben der Tante die Blumen. Ich sehe eine Frau, einen Herrn und ein Baby. Die Mutti gibt dem Baby das Essen. Der Lehrer spricht mit den Kindern. Monika malt die Katzen. Das ist das Buch des Onkels. Das Kind hat die Mutti und den Vati. Peter fotografiert einen Hund und ein Pferd.

Řešení: 1. Dáme tetě květiny. 2. Vidím nějakou paní, nějakého pána a nějaké miminko. 3. Maminka dává dítěti jídlo. 4. Učitel mluví s dětmi. 5. Monika maluje kočky. 6. To je strýčkova kniha. 7. To dítě má maminku a tatínka. 8. Petr fotografuje nějakého psa a nějakého koně. Podle úrovně osvojení si učiva můžeme zadat žákům překlad opačně – z češtiny do němčiny.

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.