Design 21. století úvod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

Vlivy na spotřebitele.
MARKETING A MANAGEMENT
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Možnosti podpory kreativních průmyslů ze SF v období 2014+
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Pop-art 2.polovina 20. století.
Výrobek a jeho životní cyklus
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
5. Nástin historického vývoje RD
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Secese přelom 19. a 20. století.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Umělecké směry 20. století
Užité umění po 2. světové válce
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Komunikační strategie projektu Mgr. Denisa Haubertová
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
DESIGN V PROMĚNÁCH ČASU.
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Parabel s.r.o. Padělky 192, CZ – Lukov Tel.:
MONTGOLFIÉRA.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Světlo Hravý duch designu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
BAUHAUS Jana Bobčíková.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Komunitní role knihoven. Komunití role knihoven je důležitá součást systému knihoven Koncepce rozvoje knihoven Priorita C -9, 10.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Design 21. století Interiéry. Charakteristika nový prostor pro experimentování prudký rozmach obchodů, hotelů, barů, restaurací důležitý ukazatel životního.
Design tužkou a ve 3D Design nábytku Hana Děcká
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Masmédia.
Design tužkou a ve 3D Design ve 20. století Hana Děcká
KONCEPTUALISMUS Jiří Salajka.
CAD a parametrické modelování
prezentace Kotrs, Vošta
Design tužkou a ve 3D úvod, terminologie Hana Děcká
SECESE.
Od moderní k nové společnosti
Evropská kultura na prahu moderní doby
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Registr uměleckých výsledků SEGMENT DESIGN Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze garant segmentu: prof. ak. arch. Jiří Pelcl.
KULTURA MEZIVÁLEČNÉHO OBDOBÍ. 20. LÉTA SVĚT -= „zlatá léta“ -období hospodářské prosperity -svět se zotavuje z první světové války a věří, že další.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Jeden z nejnovějších STAR-UP projektů založený MITONEM
Trhy kulturního dědictví a umění
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-15
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Práce návrháře.
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Design 21. století úvod

Design 21. století ve všech odvětvích enormní nárůst (architektura, nábytek, grafika, móda, urbanismus, bytové doplňky, …) postmoderní design x moderní design modernismus: přímočarý, racionální, „méně je více“, „ornament je zločin“ postmoderní: nový duch experimentování, smyslovosti, návrat dekorace, estetika nahrazuje funkční logiku

Design 21. století - architektura oproti přímočarému vizuálu 20. století plastičtější přístup k tvorbě – budovy vypadají např. jako bubliny, okurky, mraky,… „ikoničtí“ architekti př. …

Židovské muzeum (Liebeskind – Berlín)

Židovské muzeum (Liebeskind)

Budova 30 St Mary Axe (Foster – London)

Concert Hall W. Disney (Gehry – LA)

Design 21. století - nábytek blíže umění – objektu než nábytku expresivní, dekorativní př. …

Front Švédsko

Maarten Baas Dánsko

Philippe Starck Francie

??? Co si myslíte, že tyto změny způsobilo?

Rysy designu 21. století vypadá pouze v některých případech futuristicky, jak tvrdili proroci 20. století neoblékáme se do hi-tech látek, nežijeme ve futuristických jádrech, … rozmanitost přístupů: např. svítidla Torda Boontjeho daty řízená architektura Rema Koolhaase konceptuální móda Husseina Chalayana

Tord Boontje

Remo Koolhaas

Hussein Chalayan

Rozvoj designu 21. století technologický pokrok, zj. v PC technice a výrobě CAD PC simulace – nový vliv i na zákazníky globalizace cestování, internet, spolupráce designérů různých kultur, diverzita, kosmopolitní duch, rychlost

??? Jaká mohou být negativa globalizace v designu 21. století?

Rozvoj designu 21. století globalizace – strach z monokultury, na druhé straně oživování lokální tradice, větší touha se odlišovat demokratizace designu roste počet bohatší klientely design není záležitostí pouze vyšší vrstvy – IKEA, H&M, ZARA, … média, časopisy - Wallpaper*, publikace Taschen, etc.

Rozvoj designu 21. století design je prezentován jako „in“ součást životního stylu vývojové trendy neurčuje VIP komunita, ale nekonečné množství nejrůznějších názorových směrů klíčovým tématem je sebevyjádření dříve design spíše vnímán jako produkce průmyslově zpracovávaných produktů ve 20. století se design snažil překonat sociální rozdíly x v dnešní době cenově dostupný špičkový design

Rozvoj designu 21. století design tzv. značkovacím nástrojem – důležitou roli hraje jméno designéra fenomén designer-star typickým příkladem Philippe Starck designer je přizván k projektu i na základě své image, slávy, jména, … éra znovuzačínající estetiky – vzhled je stejně důležitý jako funkce design a architektura jsou neoddělitelné od marketingu a zábavy

Kauza James Dyson versus Alice Rawsthorn James Dyson člen správní rady Muzea designu (Londýn), vynálezce Dysonova vysavače odstoupil – nesouhlas s kurátorskou strategií tehdejší ředitelky muzea Alice Rawsthorn série výstav designerů, kteří jsou mediální star styling, koncept a postoj jsou stejně důležité jako funkce výstavy módního designu na úkor průmyslového

Rozvoj designu 21. století design začíná být středem pozornosti bohatých znalců a sběratelů umění galerie, aukční síně prosazují díla známých designerů funkčnost ustupuje koncepci holandský konceptuální design, značka Droog designéři se oprostili od teorií funkce a formy, zaměřili se na koncept vyprávění a kultury př. …

Jurgen Bey – Tee Trunk

Stuart Haygarth – lustr Tyde

Rozvoj designu 21. století fenomén uměleckého designu se staví proti hromadné produkci inspirace starým řemeslem př. …

Nielse van Eijk – lampa Bobbin Lace