Zdroje energie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Advertisements

START.
Zdroje organických sloučenin Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace.
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Základy chemických technologií 2009 SUROVINY PRO ORGANICKÉ TECHNOLOGIE 1)NEOBNOVITELNÉ – FOSILNÍ 2)OBNOVITELNÉ – RECENTNÍ.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Uhlí Výroba paliv a energie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zdroje uhlovodíků Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Zdroje organických sloučenin
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
Neobnovitelné (fosilní) zdroje energie zdroje energie Uhlí, ropa, zemní plyn.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
ALKENY. DEFINICE ● Alkeny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu dvojnou vazbu.
Ropa - Ropa (někdy zvána také tekuté zlato nebo černé zlato) je hnědá až černá hořlavá kapalina. - Je základní surovinou petrochemického průmyslu. - Naleziště.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Ch_031_Ropa Ch_031_Paliva_Ropa Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
DEFINICE BIOMASA – produkty živých organismů rostlinného nebo živočišného původu FYTOMASA – biomasa rostlinného původu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceRozdělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák TERMOCHEMICKÉ REAKCE Lavoisier Laplace Hess Hoření, spalování Tepelná elektrárna.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3419 NázevNerostné bohatství ČR Téma hodinyPrůmysl ČR PředmětVlastivěda.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Zdroje získání základních životních potřeb a energie
VY_32_INOVACE_C9-005 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Název vzdělávacího materiálu Základní suroviny organické chemie
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Prezentace – výklad učiva
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
Období: leden až květen 2012
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
METHAN další názvy: karban bahenní plyn vlastnosti: bezbarvý plyn
Název materiálu: Nerostné suroviny
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_124_Alkany Šablona Identifikátor školy:
VY_32_INOVACE_10_19_Černé zlato
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Název projektu: Moderní škola
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Zdroje paliv. Zdroje paliv Dělení paliv podle skupenství: Pevné : uhlí Kapalné: ropa Plynné: zemní plyn.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Ropa nazývá se také surová nafta nebo zemní olej
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vlastnosti alkanů.
Transkript prezentace:

Zdroje energie

1. Neobnovitelné zdroje Jsou vyčerpatelné Např.: fosilní paliva (uhlí, ropa, zemní plyn) jaderné palivo - uran

2. Obnovitelné zdroje Jsou nevyčerpatelné Např.: sluneční energie, vítr, voda, biomasa, geotermální energie (energie nitra Země)

Uhlí Hnědá až černá pevná hořlavá látka Obsahuje hlavně uhlík C, dále H, O, S, N Různé druhy uhlí – různá výhřevnost Úkol: Kdy a z čeho vzniklo hnědé a černé uhlí? (uč. Str. 22)

Zpracování uhlí: Černé uhlí se zpracovává tzv. KARBONIZACÍ (= tepelný rozklad bez přístupu vzduchu) Produkty při zpracování uhlí: koksárenský plyn černouhelný dehet koks amoniaková voda

Ropa Hnědá až černá olejovitá kapalina Je to směs kapalných a plynných uhlovodíků Má menší hustotu než voda Naleziště ropy: pod povrchem Země Doprava ropy: ropovody a tankery Rizika těžby ropy: ekologické katastrofy (dobrovolně : referát ropné havárie, vzplanutí ropných skvrn…)

Zpracování ropy: Ropa se zpracovává tzv. FRAKČNÍ DESTILACÍ (REKTIFIKACÍ) v destilační koloně. Ropné frakce: plyn benzin petrolej plynový olej mazut

Zpracování ropy https://www.youtube.com/watch?v=bAVIsVQPaew

ZEMNÍ Plyn Je směs plynných uhlovodíků (90% methanu) Vznik: spolu s ropou a uhlím Využití: topení, svícení, palivo

Úkol: Formát: A3 Téma: Zdroje energie (obnovitelné a neobnovitelné) Zpracuj referát o zdrojích energie. U neobnovitelných zdrojů energie se zaměř na fungování tepelných a jaderných elektráren. U obnovitelných nezapomeň na bioplyn a vodík (ale jmenuj i další). Pro práci můžeš využít učebnici str. 88-93 a str.110.