Měření s multimetrem Název školy: Základní škola Brána Nová Paka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Advertisements

Měříme elektrický proud
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
MOTRONIC úloha k řešení 4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu
Měříme elektrické napětí
Měření stejnosměrného napětí
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Název materiálu: ELEKTRICKÉ ZNAČKY – výklad učiva.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měřící technika Jan Keprt.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název materiálu: JEDNODUCHÝ OBVOD – výklad učiva.
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_08  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Bezpečnost v elektrotechnice
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_MĚŘENÍ.
Základy Elektrotechniky
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Měření odporu Měření odporu Ing. Jaroslav Bernkopf Elektrická měření.
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Nejistota měření Chyba měření - odchylka naměřené hodnoty od správné hodnoty → Nejistota měření Kombinovaná standartní nejistota: statistické (typ A) -
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
MĚŘENÍ LED RNDr. Zuzana Karafiátová MĚŘENÍ LED Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Zdroje elektrického napětí Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_18_FY Téma:Elektrický obvod Číslo projektu:
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Měření elektrických veličin RNDr. Zuzana Karafiátová.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ELEKTRICKÁ MĚŘENÍ Ing. Petr Hanáček ELEKTRONICKÉ MĚŘÍCÍ PŘÍSTROJE.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Měření odporů výchylkovými Měření odporů výchylkovýmimetodami.
MĚŘICÍ PŘÍSTROJE ÚVOD ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ. ÚVODNÍ INFORMACE MĚŘICÍ PŘÍSTROJE - přístroje, umožňující změřit požadované elektrické veličiny ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Měření ampérmetrem.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrický proud II Ing. Jan Havel.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Měření odporů Kelvinovou metodou velmi malé odpory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Měření voltmetrem.
Název prezentace (DUMu): Měření elektrických veličin
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Elektrické měřící přístroje
ZVĚTŠOVÁNÍ ROZSAHU AMPÉRMERTRŮ
Elektrický odpor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Měření odporů Ohmovou metodou větší střední odpory
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Měření napětí Velmi malá napětí ( řádově nV až mV ) - galvanometry
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vlastnosti střídavého proudu
Název prezentace (DUMu): Přístroje k měření elektrických veličin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
DIODOVÝ JEV.
Střídavý proud - 9. ročník
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Střídavý proud - 9. ročník
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Sériové zapojení rezistorů
Transkript prezentace:

Měření s multimetrem Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_5_03_FY Téma: Měření elektrických veličin Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3750

Autor Bohumír Včelák Vytvořeno dne 24.4.2013 Odpilotováno dne 9.5.2013 ve třídě 8. Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika Tematický okruh Elektrické jevy Téma Měření elektrických veličin Anotace Pomocí DUM se seznamujeme s funkcemi multimetru Klíčová slova Voltmetr, ampérmetr, ohmmetr, měření el. proudu, napětí a odporu, multimetr.

Multimetr Multimetr je zařízení na měření elektrických veličin: Elektrický proud I(A) Elektrické napětí U(V) Elektrický odpor R(Ω)

Multimetr Dále ho používáme pro měření: Elektrického zkratu – kontrola žárovek aj. Polovodičů jako diod a tranzistorů

Digitální multimetr

Digitální multimetr – části Měřící hroty Displej Volba rozsahu měření Konektory

Měření stejnosměrného elektrického napětí Ke konektorům připojíme hroty se správnou polaritou ! Na měřidle najdeme rozsah pro měření nepětí =V Zvolíme vždy raději vyšší rozsah předpokládané hodnoty Podle poznatku na displeji můžeme zvolit nižší rozsah Odečteme správnou hodnotu

Měření střídavého elektrického napětí Měřící hroty připojíme do konektorů COM a VΩmA Na měřidle najdeme rozsah pro měření nepětí ~V Zvolíme raději vyšší rozsah předpokládané hodnoty Podle hodnoty na displeji můžeme zvolit nižší rozsah Odečteme správnou hodnotu

Měření elektrického proudu Správně připojíme hroty Nyní najdeme rozsah pro měření elektrického proudu Zvolíme opět raději vyšší rozsah předpokládané hodnoty a potom můžeme přepnout na nižší Odečteme správnou hodnotu

Měření elektrického odporu Nyní zvolíme rozsah pro měření elektrického odporu - Ω Skutečná hodnota ≠ 0 Na polaritě hrotů nezáleží

Měření elektrického zkratu Na zvoleném rozsahu ((●)) zjistíme zkrat mezi hroty, pokud je hodnota na displeji téměř nulová.

Použité zdroje: Všechny použité obrazové přílohy pocházejí z vlastních zdrojů autora DUM