Výroba elektrické energie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Advertisements

Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Vodní elektrárna Voda přitékající přívodním kanálem roztáčí turbínu, která je na společné hřídeli s generátorem elektrické energie. Dohromady tvoří tzv.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Technologie M2M - LoRa Patrik Jalamudis Manažer pro rozvoj IoT
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
VY_32_INOVACE_04_19_Tepelné elektrárny. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Předmět: Chemie Očekávaný výstup:
Ing. Jaroslav Kořínek – výkonný ředitel společnosti KIC Odpady a.s. KRAJSKÉ INTEGROVANÉ CENTRUM NAKLÁDÁNÍ S KOMUNÁLNÍMI ODPADY v MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Škola Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika – průmysl Jméno autora: Mgr. Tomáš.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Netradiční zdroje elektrické energie
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ELEKTRÁRNY.
Výroba elektrické energie - obecná část
TEPELNÉ MOTORY.
Energetický průmysl ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Fyzika – Tepelná elektrárna
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY__III/2__INOVACE__212 FYZIKA JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Netradiční zdroje elektrické energie
Energetický průmysl ČR 2.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Znečištění ovzduší Obr. 1
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Krajina kolem nás Člověk a krajina.
Jaderná energetika, souhrnné otázky a úkoly
Netradiční zdroje elektrické energie
VY_32_INOVACE_ Regulace
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Vodní energie,přehrady
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_OCHRANA PŮDY
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Téma hodiny: Elektrárny – výroba el
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
Tepelné motory.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy

Druhy elektráren Tepelné Vodní Jaderné Alternativní

Tepelná elektrárna Schéma tepelné elektrárny Hlavní výhody a nevýhody: palivo znečištění ovzduší

Vodní elektrárny Hlavní výhody a nevýhody: Klasická vodní elektrárna neznečišťuje životní prostředí rychlé spuštění závislost na stavu vody umělý zásah do krajiny

Vodní elektrárny Přečerpávací elektrárna Odlišnost od klasické vodní elektrárny: Funkce akumulátoru

Jaderná elektrárna Schéma jaderné elektrárny Hlavní výhody a nevýhody: velká vydatnost paliva minimální znečištění v okolí elektrárny uložení odpadu velké nároky na bezpečnost

Alternativní elektrárny Větrná Sluneční Hlavní výhody a nevýhody: šetrné k životnímu prostředí závislost na okamžitém stavu počasí