Opakování vyjmenovaných slov po p Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Druh učebního materiálu Pracovní listy Anotace Pracovní listy obsahují cvičení pro zopakování vyjmenovaných slov Po p, dále cvičení na doplňování i/y a korektury. Jejich součástí je i frazeologie a stavba věty. Žáci si též zopakují přídavná jména. Autor Mgr. Ivana Tesařová Předmět Český jazyk Očekávaný výstup Píše správně i/y ve slovech vyjmenovaných a příbuzných, zná stavbu věty, pozná přídavná jména. Druh učebního materiálu Pracovní listy Cílová skupina Žáci 5. ročníku Metodický postup Je součástí pracovních listů jako návod pro žáky.
Chybička se vloudí: Mezi vyjmenovaná slova se „ vetřelo“ jedno příbuzné. Najdi je a vyjmenovaná slova seřaď. ZPYTOVAT PYKAT ČEPÝŘIT SE PÝŘIT SE PÝR TŘPYTKA PÝCHA PYSK PYTEL NETOPÝR SLEPÝŠ KLOPÝTAT PYL KOPYTO
PÝCHAPŘEDCHÁZÍPÁD ………………………………………................................. Napiš správně věty z lidové moudrosti a vzpomeň si na další. Měly by obsahovat alespoň jedno vyjmenované nebo příbuzné slovo. PÝCHAPŘEDCHÁZÍPÁD ………………………………………................................. NEKUPUJZAJÍCEVPYTLI ……………………………………………………………………. NENÍVŠECHNOZLATOCOSETŘPYTÍ …………………………………………………….. /Zvyšujeme náročnost/ LEZEJAKO………………………………………………………………………………………….. PÁLÍHODOBRÉ…………………………………………………………………………………. NEHÁDEJRADĚJI……………………………………………………………………………….. Rozvíjej dál
vym – šlený, l – ný, nap – navý, nam – šlený, Doplň i/y a piš vhodná přídavná jména k podstatným jménům vym – šlený, l – ný, nap – navý, nam – šlený, ol – salý, svědom – tý, šp – navý, m – lný, m – lý, neob - - čejný, nabl – skaný, zlom – slný, úl – sný, nesm – slný, p – lný, zlob – vý, hb –tý, neob – dlený, Žák …………………………………………………………………………… Automobil ………………………………………………………………. Ostrov …………………………………………………………………………… Učitel ……………………………………………………………………....... Přidej i jiná výstižná přídavná jména
NAMYŠLENÝ HLEMÝŽĎ PYKAL ZA SVOU PÝCHU POLYKÁNÍM PELYŇKU. LEGRAČNÍ VĚTY : Práce ve skupinách nebo dvojicích : Pište rozvité věty složené převážně z vyjmenovaných a příbuzných slov po b, l, m, p. Můžete je oživit obrázkem. Například : NAMYŠLENÝ HLEMÝŽĎ PYKAL ZA SVOU PÝCHU POLYKÁNÍM PELYŇKU. Kdo vymyslí nejdelší větu jednoduchou ?
Veverky sbýrají lískové oříšky a holubynky. Listonoš my Najdi chyby ve cvičení a napiš správně: Veverky sbýrají lískové oříšky a holubynky. Listonoš my Přinesl doporučený dopis. Nikdo není neomylný. Pil pyvo a pak klopýtl o slymáka. Mech bil heboučký jako Pliš. Liška bystrouška pozvala slepýše do litomyšle. Babyčka a maminka nás nikdy nebyjí za plýtvání jídlem. Blýží se písemka. Doma topíme plynovým kotlem. Slepice na paprice a lívance myluju ze všeho nejvíc.