jednání Sekce pro regionální funkce Vít Richter

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní soustava povolání
Advertisements

Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Tvorba výměnných fondů, jejich cirkulace a distribuce Definice závazného standardu výkonového ukazatele pro práci s výměnnými fondy Struktura výkonového.
Výsledky Analýzy mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Zlata Houšková Pardubice listopad 2005.
Seminář knihoven okresu Vsetín MVK Vsetín, Trendy rozvoje knihoven ve Zlínském kraji se zaměřením na malé knihovny.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému Knihovnické profese v NSP Havlíčkův Brod, Zlata Houšková.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně 1 Zajištění vybraných regionálních funkcí na úrovni střediskových knihoven PhDr. Zdeňka Friedlová.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
2. Statistika knihovnických činností (Revize standardu regionálních funkcí) Pardubice 15. – Ladislava Zemánková.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Knihovnické profese v NSP
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Vít Richter 6. září 2005 Národní knihovna ČR +420/603.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Pečovatelské centrum Praha 7 Realizace systému profesního vzdělávání v Pečovatelském centru Praha 7.
Standard veřejných knihovnických a informačních služeb Vít Richter Národní knihovna ČR Brno 23. dubna 2002.
3. Vzdělávání knihovníků, semináře, porady Pardubice Zuzana Hájková Zlata Houšková.
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Zajištění regionálních funkcí formou objednávky knihovnických služeb PhDr. Zdeňka Friedlová Krajská knihovna Františka Bartoše se sídlem ve Zlíně.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Standard veřejných knihovnických a informačních služeb Příprava novely knihovního zákona Vít Richter Národní knihovna ČR tel
Internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
1 Regionální funkce v roce 2005 „ Několik“ údajů z výroční zprávy Praha, 1. června řádné zasedání sekce SDRUK pro RF.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
1 Regionální funkce v roce 2004 Výchozí stav pro krajské spravování RF Pardubice, 1. listopadu 2005 Celostátní seminář.
Co by měla splňovat pověřená knihovna (Atest) Pardubice Zlata Houšková.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Co by měla splňovat pověřená knihovna Brno
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Koncepce celoživotního vzdělávání knihovníků
Knihovníci dneška pro knihovny zítřka BUDOUCNOST KNIHOVNICKÝCH PROFESÍ V ČR Vít Richter Národní knihovna ČR.
Odměňování pedagogických pracovníků
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Výkon regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v roce 2014 v celostátním srovnání Porada ředitelů pověřených knihoven Jihomoravského kraje Městská knihovna.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Potřeby trhu práce a vzdělávací programy škol z pohledu úřadu práce Jihlava
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
PLÁNOVANÉ REGIONÁLNÍ INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY PRO KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ PROGRAMOVACÍ OBDOBÍ 2014 – 2020.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Analýza hospodářského výsledku
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
SEMINÁŘ K PRACOVNĚPRÁVNÍ PROBLEMATICE
Praha, Sekce vzdělávání Zlata Houšková
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Pedagogičtí pracovníci - VŠ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

3.11.2016 28. jednání Sekce pro regionální funkce Vít Richter Průzkum prostorového a technické vybavení knihoven Koncepce CŽV Katalog prací Průzkum věkové, vzdělanostní a mzdové struktury pracovníků knihoven VISK 2017 3.11.2016 28. jednání Sekce pro regionální funkce Vít Richter

PROSTOROVÉ A TECHNICKÉ VYBAVENÍ VEŘEJNÝCH KNIHOVEN ČR

Účast v průzkum: 2027 knihoven a poboček

Jak využít získané informace? Komu a v jaké formě poskytnout výsledky? Semináře pro starosty?

Koncepce + Katalog = přehled aktivit Koncepce CŽV – Jihlava 17.-18.10.2016 Projednány návrhy SDRUK ÚKR (snad) Koncepci schválí – do konce roku Zahájit plnění – nové kurzy, akreditace, pravidla pro personální práci…. NK ČR – koordinace Katalog prací Malá novela předána UZS – systémový knihovník + správce digitální knihovny MPSV plánuje novelu Katalogu prací v srpnu 2017 Připravit celkovou novelu Katalogu – propojit s NSK, NSP Výčet všech činností v rámci jednotlivých tříd Analýza zařazování do tříd v knihovnách Termíny????

Průzkum věkové, vzdělanostní a mzdové struktury pracovníků knihoven

Co potřebujeme zjistit Trendy – návaznost na minulé průzkumy Podklady pro realizaci CŽC Jaká je výchozí situace? Jaká bude poptávka, kdy a na co? Rekvalifikace – inovace – rozšíření – zvýšení kvalifikace Podklady pro Katalog prací Jak jsou lidé zařazeni ve třídách ve srovnatelných knihovnách Jaké činnosti vykonávají ve třídách Kdo je zařazuje, podle čeho + další okolnosti

Koho šetřit? = profesionální knihovny Z toho 670 knihoven má 0 až 5 pracovníků = stručný dotazník Z toho 129 knihoven má 6 a více pracovníků 0 pracovníků = 12 knihoven 1 pracovník = 403 knihoven 2 pracovníci = 126 knihoven 3 pracovníci = 61 knihoven 4 pracovníci = 43 knihoven 5 pracovníků = 25 knihoven Vedle toho je 191 knihoven, které se označily za neprofesionální, ale vykázaly 1 až 4 pracovníky. Z toho 184 knihoven 1 pracovníka. Jde o to, co je v tomto případě špatně - zda označení "neprofesionální" nebo počet pracovníků. Specializované knihovny – VŠ knihovny?

Kdy průzkum? Data za rok 2016 Během sběru statistiky – leden – březen 2017 Duben 2017 Využít základní statistická data

Údaje ze statistiky Počet zaměstnanců (přepočtený stav) v tom odborní VŠ knihovnického směru VŠ ostatní SŠ knihovnického směru SŠ ostatní ostatní Počet dobrovolných pracovníků hodin odpracovaných dobrovolnými pracovníky ročně

Otázky – minulý průzkum Identifikační údaje Druh knihovny Základní statistické údaje o knihovně za rok 2016 (dle statistického výkazu) Údaje o počtu pracovníků k 31. 12. 2016 Odborní pracovníci - knihovníci (stálý pracovní poměr) - Stáří Odborní pracovníci - knihovníci (stálý pracovní poměr) - Vzdělání Kolik odborných knihovnických pracovníků je v knihovně zaměstnáno více než 10 let? Pohlaví Podporuje knihovna nebo její zřizovatel rozšiřování kvalifikace?

Otázky – minulý průzkum Zařazení pracovníků do tříd a průměrné měsíční platy za rok 206 A - ODBORNÍ PRACOVNICI KNIHOVNY, Třída Přepočetný počet zaměstnanců: Průměrný měsíční tarifní plat: Průměrný měsíční celkový plat: B - OSTATNÍ PRACOVNÍCI KNIHOVNY

Vyřazené otázky – minulý průzkum Uveďte, kolik procent z celkového počtu pracovníků knihovny je schopno běžně využívat následující počítačový software a informační technologie. Kde získali pracovníci vaší knihovny kvalifikaci pro práci se software a informačními technologiemi? Pociťujete nějaké problémy na straně nabídky vzdělávacích aktivit pro vaši knihovnu ? Úroveň jazykových znalostí pracovníků vaší knihovny považujete za Kolik pracovníků knihovny ovládá aktivně cizí jazyky? Kolik hodin vzdělávání absolvoval v průměru odborný pracovník knihovny v roce 2011? Která témata dalšího vzdělávání pracovníků knihoven považujete v současné době za nejdůležitější? Absolvovali pracovníci knihovny v posledních třech letech nějaký typ vzdělávání formou e-learningu? Uvítali byste (preferovali byste) a umožnili pracovníkům knihovny v blízké budoucnosti vzdělávání formou e-learningu?

Nové otázky? Kolik lidí v které třídě na které pozici (např.: 3 x 9 (1x katalogizátor, 1x referenční knihovník, 1x děckař); možná spíše shrnout knihovníka v přímých službách a referenčního knihovníka do jedné rubriky (pracovník ve službách v odd. pro dospělé) Kolik z nich nesplňuje oborové vzdělání? Kolik z těch, kdo nesplňují oborové vzdělání (= oborová škola+ RKK), splňuje praxi v oboru delší než 10 let? Má knihovna systemizovaný počet míst ve třídách? Kdo provádí zařazení do tříd (vedoucí knihovny – zřizovatel – někdo jiný, např. specialista (firma) zřizovatele…)? Má knihovna popis pracovních míst nebo jen popis pracovních náplní (definici rozdílu asi mohu dodat) ? Má knihovna (alespoň na částečný úvazek) vlastního personalistu? Jak se řeší zařazování do tříd při nesplnění příslušného stupně vzdělání (a navazuje-li to na délku praxe) Mají-li nově nastupující oborové vzdělání (návrh odstupňovat do 1 roku/do 3 let/ do 5 let praxe) – mělo by se tím zjistit, zda aspoň u nově příchozích z posledních let se uplatňuje oborové vzdělání?

Nové otázky? Jak je zařazen vedoucí/ředitel? Kolik lidí má vyšší kvalifikaci (stupeň), než je na místo požadována (=překvalifikovanost)? Charakterizovat činnosti požadované od pracovníků zařazených na odborných místech v třídě 6 – mělo by se zjistit, zda by neměli být zařazeni výše, resp. zda jde ještě o odborné knihovnické činnosti (v souvislosti se zvážením zrušení tř. 6). Zkoumání by se mělo týkat jen lidí v řádném pracovním poměru, nikoli DPČ nebo DPP; nemělo by se rovněž týkat pracovníků na pobočkách profesionálních knihoven s úvazkem menším než 15 hodin (=dtto jako dobrovolníci) Zjišťovat výšku platů jako v předchozích průzkumech dle tříd – argumentace průměrným platem ve třídách a oboru se velmi hodí? Zjišťovat výši nadtarifních složek ? Zjistit, jaké další (ne-knihovnické) profese v knihovně existují (výčet)? Knihovny, které jsou zařazeny jako pracoviště MěÚ nebo ObÚ, mají 25%? resp. podle jaké tabulky jsou pracovníci těchto knihoven zařazováni? Na základě čeho jsou pracovníci zařazováni do Katalogu prací (ale tohle se mi moc nezdá, i když bychom se možná dozvěděli zajímavé věci)?

VISK 3 Celkem na VISK 60 mil. Kč Na VISK 3 cca 23 mil. Kč RFID Dataprojektory E-výpůjčky Tablety, čtečky

VISK 3 Příjemce dotace je povinen užívat zařízení a vybavení pořízené z dotace Ministerstva kultury pro stanovené účely minimálně po dobu 5 let, leč by tomu bránily důvody hodné zvláštního zřetele - například krádež technického zařízení nebo jeho zničení v důsledku živelní pohromy; morální zastaralost knihovního systému pořízeného z dotace není sama o sobě důvodem hodným zvláštního zřetele. Změna knihovního systému na jiný systém v průběhu roku, v němž byla dotace na jeho pořízení či aktualizaci poskytnuta, nebude povolena. Obdržel-li žadatel dotaci na nákup či aktualizaci knihovního systému, nebude v následujících 5 letech poskytnuta dotace na přechod na jiný knihovní systém.

3.11.2016 28. jednání Sekce pro regionální funkce Vít Richter Průzkum prostorového a technické vybavení knihoven Koncepce CŽV Katalog prací Průzkum věkové, vzdělanostní a mzdové struktury pracovníků knihoven VISK 2017 3.11.2016 28. jednání Sekce pro regionální funkce Vít Richter